تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

محسن هاشمی: رد کلیات بودجه، پیام‌ منفی به جامعه بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ امیدوارم مسؤولان دولتی به حوزه توسعه حمل و نقل عمومی ورود کنند و به جای وعده‌های بی‌نتیجه و کاغذی، اقدامی عملی انجام دهند.

کد خبر: ۸۱۶۵۵
۱۱:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، ‌محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای دویست و هفتادمین جلسه شورا با اشاره به فوت آیت‌الله جلالی خمینی، گفت: آیت‌الله جلالی خمینی از شاگردان امام خمینی (ره) بودند و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فوت این عالم ربانی را تسلیت عرض می‌کنیم. رفتار ایشان بسیار مردمی بود و در شرق تهران پشتوانه مردم نیازمند بودند و اثرگذاری زیادی در پیروزی و تثبیت انقلاب داشتند.
هاشمی افزود: دیروز در مراسم تشییع ایشان، مردم زیادی تقاضا داشتند که یکی از معابر یا خیابان‌های شرق تهران به نام ایشان نام‌گذاری شود و من از آقای حق‌شناس می‌خواهم این تقاضای مردم شرق تهران در کمیسیون نام‌گذاری بررسی شود.
وی در ادامه با اشاره به تحویل بخش دوم ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده توسط شهرداری تهران، گفت: روز گذشته بخش دوم ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده توسط شهرداری تهران به سیستم حمل‌ونقل عمومی افزوده شد.

وی ادامه داد: اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس و مینی‌بوس در تهران با این تعداد محدود حل نمی‌شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تامین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل‌ونقل عمومی تهران دارد و امیدواریم مسئولان دولتی نیز به جای مصوبات کاغذی و وعده‌های بی‌نتیجه، اقدامی عملی برای حل مشکل حمل‌ونقل عمومی تهران در ماه‌های باقی‌مانده انجام دهند چراکه ازدحام در حمل‌ونقل عمومی یکی از بزرگترین آسیب‌های شیوع کروناست و عدم افزایش ظرفیت اتوبوس و مترو، خانواده‌های بیشتری را شبیه خانواده این دو ورزشکار عزیز در داغ می‌نشانند.

محسن هاشمی افزود: از وزارت کشور می‌خواهم جلسات ویژه‌ای در راستای تجهیز و خریداری اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو شکل دهد و همان‌طور که همه وزارت‌خانه‌ها کالای اساسی دارند و خرید این کالاهای اساسی را در اولویت قرار می‌دهند، وزارت کشور نیز خرید و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در اولویت قرار دهد چراکه کالای اساسی وزارت کشور، حمل‌ونقل عمومی است. روزانه بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر کشور از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند در حالی که این عدد باید به بیش از ۳۰ میلیون نفر برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بزرگداشت دهه مبارک فجر، گفت: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، مردم در دهه فجر امسال یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کنند، تورم رکودی همراه با سقوط بورس و افزایش بیکاری که ناشی از همزادی بحران‌های اقتصادی، تحریم و کروناست، بیش از هر دوران دیگری به زندگی اقشار متوسط به پایین جامعه فشار وارد می‌کند.

محسن هاشمی افزود: اگر از مردم انتظار داریم با وجود این مشکلات باز هم از نظام دفاع کنند، حداقل نباید پیام‌های ناامیدکننده و تنش‌زا را به افکار عمومی مخابره کنیم که رد کم‌سابقه کلیات لایحه بودجه بدون توافق بر سر چیستی و چگونگی رد، از مصادیق این پیام‌های منفی به جامعه است. معلوم نشد این رد، مربوط به اصلاحات کمیسیون تلفیق بود یا کلیات لایحه بودجه دولت؛ باید توجه داشت که این علامت‌های منفی، اقتصاد کشور را هم دچار بحران می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در این شرایط مسئولان مربوطه به‌جای همکاری و همراهی در حل مشکلات، به درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر می‌پردازند و این درگیرها، علامت منفی به اقتصاد کشور می‌دهد.

هاشمی افزود: اگرچه نباید برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج از کشور داشت اما دیپلماسی و سیاست خارجی را نیز نباید ابزاری برای کسب منافع سیاسی داخلی کرد و حل مشکلات مردم را گروگان گرفت تا در دوران مسئولیت جناح ما، گشایش‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: دامنه صبر جامعه تنگ‌تر از همیشه شده است و مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از کرونا موجب فشار روانی مضاعفی روی مردم شده که تحمل رفتارهای نامتناسب مسئولان را سخت‌تر کرده است.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: استفاده ابزاری از ارزش‌ها و مفاهیم، حتی در اقشار سنتی و انقلابی جامعه نیز با بازخورد منفی مواجه می‌شود و زمان آن رسیده که به‌جای انتظار از مردم برای تحمل و همراهی، مسئولان و جریانات سیاسی صاحب قدرت در رفتار و عملکرد خود تجدیدنظر کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: همچنین مسئولان رسانه ملی نیز باید توجه داشته باشند که روایتی یکسویه، تنگ‌نظرانه و گزینشی از انقلاب، خدمت به نظام نیست بلکه خیانت به انقلاب و کاهش سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی است.

محسن هاشمی ادامه داد: امسال که به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راهپیمایی ۲۲ بهمن صورت نمی‌گیرد؛ بهتر است، همدلی و همراهی مردم در راهپیمایی هر سال را با افزایش سعه صدر و کاهش سانسورهای رسانه ملی و رسانه‌های رسمی، این وحدت را در رسانه‌ها و فضای مجازی شاهد باشیم.
 
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی