تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

توضیحات سفیر ایران در مسکو درباره استفاده مسئولان روسی از واکسن «اسپوتنیک‌وی»

سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه هنوز هیچگونه اثر منفی از واکسن روسی کرونا گزارش نشده، گفت که در سفر تیم وزارت بهداشت به مسکو درباره تولید مشترک واکسن گفتگو خواهد شد.

کد خبر: ۸۱۵۹۲
۱۴:۳۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات سفیر ایران در مسکو درباره استفاده مسئولان روسی از واکسن «اسپوتنیک‌وی»

 

دیدارنیوز ـ کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در اظهاراتی درباره واکسن کرونا روسی «اسپوتنیک وی» با یادآوری این نکته که من صاحب صلاحیت نیستم که درباره مسائل علمی واکسن صحبت کنم، عنوان کرد: در داخل روسیه وزیر دفاع روسیه و بسیاری از مسئولان روسی از این واکسن استفاده کردند.

وی با ذکر این نکته که نیرو‌های نظامی و انتظامی و کادر پزشکی روسیه هم واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: تا این زمان که با شما صحبت می‌کنیم هنوز هیچگونه اثر منفی از واکسن روسی به گوش نرسیده است در حالی که خبر‌هایی از عوارض برخی واکسن‌های دیگر به گوش می‌رسد.

سفیر ایران در مسکو گفت: برخی کشور‌ها از روسیه واکسن خریداری کرده و برخی کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی در حال مذاکره با روس‌ها هستند که از این واکسن استفاده کنند.

جلالی با بیان اینکه ما دو کار را با روس‌ها انجام می‌دهیم، اظهار کرد: کار اول خرید واکسن و کار دوم تولید مشترک است که ان‌شاءالله در هفته آینده که تیم وزارت بهداشت به ریاست معاونت دارو و غذای این وزارتخانه به مسکو سفر می‌کنند، مذاکرات انجام می‌شود که بتوانیم به زودی تولید مشترک را آغاز کنیم.
 
گفتنی است: هواپیمای ماهان حامل واکسن کرونا که از فرودگاه مسکو بارگیری کرده بود، روز پنجشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و اولین محموله وارداتی واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: مسیر‌هایی متعددی رفته‌ایم و چندین میلیون دوز واکسن از کنسرسیوم کواکس برای ایران خریداری شده است از سوی دیگر واکسن ایرانی - کوبایی خریداری شده و بعد از مراحل بالینی در داخل تولید صورت می‌گیرد. با چین و هند گفتگو‌هایی خوبی صورت گرفته و منتظریم که به سرعت وارد شوند.
 
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی