تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
فوتبال گیت (۷)

اولین دبل فصل پرسپولیس تقدیم به مهرداد و علی

فوتبال گیت عنوان ستونی است که در آن سجاد شجاعی در پایان هر هفته از مسابقات لیگ برتر به حواشی و مسائل آن می‌پردازد. این بار اتفاقات هفته چهاردهم دستمایه نویسنده دیدار نیوز است.

کد خبر: ۸۱۵۸۷
۱۴:۰۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

فوتبال گیت (۷) / اولین دبل فصل پرسپولیس تقدیم به مهرداد و علی

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: سرخپوشان اولین دبل پیروزی فصل‌شان را در یکی از تلخ‌ترین هفته‌های تاریخ فوتبال ایران به دست آوردند. هفته‌ای که دو پیشکسوت فوتبال کشور و باشگاه پرسپولیس در نبرد با ویروس منحوس مغلوب شدند و همه مردم  را داغدار و سرخ‌پوشان را سیاه‌پوش کردند. پرسپولیسی‌ها که پنج سال پیش هم با مرگ ناگهانی کاپیتان هادی یکباره هم‌دل و متحد شدند و روی مسیر موفقیت قرار گرفتند به نظر می‌رسد این بار هم در فقدان دو پیشکسوت متعصب خود یکدل شدند تا با بردهایشان روح دو عزیز از دست رفته را شاد کنند.

شاگردان یحیی در دیدار این هفته یکی از بهترین نمایش‌هایشان تا اینجای فصل را داشتند و توانستند با کسب یک پیروزی شش امتیازی که اگر درخشش اخباری نبود پرگل‌تر هم می‌شد یک قدم دیگر به صدر جدول نزدیک شدند. تراکتوری‌ها هم دومین شکست پیاپی خانگی را چشیدند تا صبر پرشورها لبریز شود و زنگ خطر برای مسعود شجاعی به صدا درآید. تراکتور که این فصل عملکرد ضعیفی در بازی های خانگی داشته همچنان با فرمول بازیکن ـ مربی مسابقات را ادامه می‌دهد و یکی پس از دیگری امتیازات بازی های حساس را از دست می‌دهد. ضعفهای مشهود خط دفاعی این تیم هفته هاست که برطرف نشده و هر بازی موقعیت‌های زیادی را به حریفان می‌دهند. باید دید مسئولان تراکتور که پس از باخت مقابل پرسپولیس با اعتراض هواداران تیم‌شان مواجه شدند باز هم دست به تغییرات رو نیمکت تیمشان می‌زنند یا با همین کادر فعلی مسابقات را پیگیری می‌کنند.

 

سپاهان فاتح دربی اصفهان

سپاهان در یک بازی پرگل و زیبا موفق به شکست همشهری سبزپوش شد تا رحمان رضایی که چند هفته پیش با اولتیماتوم مسئولان ذوب آهن مواجه شده بود در آستانه برکناری از هدایت ذوبی‌ها قرار گیرد.

دربی اصفهان هم پر از موقعیت بود و هم گل‌های زیبایی در آن رد‌وبدل شد و در نهایت سپاهانی‌ها که از فرصت طلبی و تجربه بالاتری برخوردار بودند بازی را به نفع خود به پایان رساندند و شاگردان رحمان رضایی با وجود ارائه فوتبال خوب، باز هم اسیر کم تجربگی خود و البته کیفیت بالای بازیکنان تیم پرمهره سپاهان شدند. حالا سپاهانی‌ها با روحیه‌ای عالی آماده بازی حساس و مهم هفته آینده خود با استقلال صدرنشین می‌شوند، مسابقه‌ای که شاید تکلیف قهرمان نیم فصل را مشخص کند.

 

فوتبال گیت (۷) / اولین دبل فصل پرسپولیس تقدیم به مهرداد و علی

 

تازه واردهای تحسین برانگیز

مس رفسنجان و آلومینیوم اراک دو تیم تازه لیگ برتری شده امسال بودند که بر خلاف اکثر تیم‌های تازه وارد به لیگ برتر شروع خوب و حتی بالاتر از حد انتظاری داشتند به طوری که هر دو تیم در پایان هفته چهاردهم مسابقات رتبه تک رقمی دارند و بازی های قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند. شاگردان محمد ربیعی در مس رفسنجان در هفته‌های اخیر در کنار فوتبال با برنامه و منظم نتایج خوبی هم کسب کردند تا از قعر به میانه های جدول برسند. در سوی دیگر آلومینیوم که اولین تجربه حضور باشگاه و استان مرکزی را در لیگ برتر فوتبال پشت سر می‌گذارد از همتای کرمانی‌اش هم عملکرد بهتری داشته و با هفت امتیاز از سه بازی آخرش مقابل رقبای قدرتمند لیگ، توانست تا رتبه هفتم جدول مسابقات بالا بیاید. رسول خطیبی که در تیمهای سابقش توانایی‌هایش را ثابت کرده بود اگر همین روند را با آلومینیوم ادامه دهد میتواند خود را به عنوان یکی از مربیان موفق و حالا دیگر با تجربه لیگ برتر مطرح کند.

فوتبال باشگاهی  ایران که از ابزارهای درآمد‌زایی مثل حق پخش و حق تبلیغات میدانی محروم است برای زنده ماندن نیازمند حضور تیم‌های صنعتی مثل آلومینیوم اراک و مس رفسنجان است به نظر می‌آید تا زمانی که دولت قصد ندارد سایه‌اش را از روی فوتبال بردارد بهترین شیوه باشگاه‌داری حضور همین بنگاه‌های صنعتی در فوتبال است که مدل‌های موفقی مثل سپاهان و ذوب آهن و فولاد خوزستان را داشته است. در سال‌های اخیر با حضور و سرمایه گذاری مجموعه های گل گهر و مس در استان کرمان و آلومینیوم اراک در استان مرکزی به نظر می‌رسد شاهد ادامه همین الگوی باشگاه‌داری در فوتبال کشور هستیم که هرچند با اصول اقتصاد فوتبال روز دنیا در تناقض است اما تنها راه ادامه حیات فوتبال باشگاهی در ایران باشد. شاید اگر تیم‌های ریشه‌داری مثل شاهین بوشهر، سپیدرود رشت، ابومسلم مشهد و استقلال اهواز هم زیر چتر مجموعه های صنعتی قرار داشتند هرگز کارشان به سقوط و انحلال کشیده نمی‌شد.

در هر صورت در شرایط فعلی حضور باشگاههای صنعتی مانند مس و آلومینیوم مغتنم و موفقیت‌شان باعث تداوم حضور بنگاه‌های صنعتی در فوتبال می‌شود که از این جهت باید مورد حمایت و تشویق اهالی فوتبال قرار گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی