تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

حمله گسترده ملخ‌های صحرایی به کشور از دو هفته دیگر

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از ورود دسته گسترده‌ای ملخ صحرایی به کشور از هفته‌های آینده خبرداد.

کد خبر: ۸۱۵۵۶
۱۰:۳۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

حمله گسترده ملخ‌های صحرایی به کشور از دو هفته دیگر

 

دیدارنیوز ـ سعید معین در پاسخ به اینکه تا کنون در چه سطحی با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده و این آفت چه استان‌هایی را درگیر کرده است؟ گفت:در آبان ماه یک دسته کوچک ملخ صحرایی از پاکستان وارد کشور و شهرستان بشاگرد استان هرمزگان شد. در آذرماه هم دسته‌ای دیگر از سمت کویت وارد استان‌های خوزستان و بوشهر شد و به طور کل در سطحی بالغ بر۲۲۹ هکتار علیه آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.

وی ادامه داد: قرار بود ریزش گسترده ملخ صحرایی به کشور از ابتدای بهمن صورت گیرد، ولی این حمله براساس فاکتورهایی، چون دما و جهت وزش باد احتمالا در اواخر بهمن و اوایل اسفند است، زیرا جهت باد تا کنون به سمت ایران نبوده است، ولی تا تیرماه از سمت شبه جزیره عربستان جهت باد به سمت ایران خواهد بود.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: دسته‌های ملخ صحرایی از شرق آفریقا یعنی سواحل سودان، جیبوتی، اتیوپی، اریتره و سومالی وارد شبه جزیره عربستان می‌شوند و با مناسب شدن شرایط به شمال عربستان حرکت می‌کنند. پس از آن وارد جنوب ایران می‌شود.

معین تصریح کرد: حمله اصلی از دو تا سه هفته دیگر آغاز می‌شود و استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب فارس را درگیر خواهند کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی