تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"اکولایزِر: گلِ تساوی" (۵)

علی انصاریان: «مادر من که نتوانست بازی من را در استادیوم ببینند.»

شما در حال خواندن پنجمین شماره از "اکولایزِر: گلِ تساوی" هستید؛ "اکولایزِر: گلِ تساوی"، جایی برای پرداختن به اخبار و موضوعات مرتبط با فوتبال و فوتسال زنان است.

کد خبر: ۸۱۴۸۵
۱۷:۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ آزاده محمدیان: در هفته‌ای که گذشت، اخبار تلخ از دست‌دادن دو پیشکسوت فوتبال ایران، قلب‌های بسیاری را ماتم‌زده کرد. "مهرداد میناوند" و "علی انصاریان" که پس از ابتلا به ویروس کرونا، روز‌های سختی را پشت سر می‌گذاشتند، عاقبت، چشم از جهان فروبسته و در کنار ۵۸ هزار و ۱۸۹ نفر دیگر در ایران (تا ۱۵ بهمن ۹۹)، قربانی این ویروس منحوس شدند.

حتی اگر نخواهیم دچار پدیده‌ «مُرده‌پرستی» و «مرثیه‌سرایی» شویم، احتمالاً نمی‌توانیم صریح‌اللهجه بودن "علی انصاریان" را انکار کنیم. شاهدش، برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتیِ در خطرافتاده و توقیف‌شده به علت حضور او و برخی از صحبت‌هایش در آن برنامه‌ها. از شوخی‌هایش در برنامه‌ اینترنتی "زابیواکا" گرفته که منجر به توقف تولیدش شد، تا حمایتش از "عادل فردوسی‌پور" در برنامه‌ "فرمول یک" شبکه‌ یکِ سیما که با تقلای "علی ضیا"، مجری برنامه، برای قطع حرف‌هایش مواجه شده‌بود.

هم‌چنین، انصاریان، از جمله اشخاص مشهور در عرصه‌ فوتبال بود که به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران، واکنش نشان داده و نسبت به آن بی‌تفاوت نبود.

آن‌جا که در ورزشگاه "سَن سیرو"ی میلان ایستاده‌بود و در ویدئویی می‌گفت: «فکر کنم اگر یک روزی، خانم‌ها و آقایان ما هم بتوانند با همدیگر، استادیوم را پر کنند، خیلی قشنگ‌تر می‌شود. این استادیوم را خانم‌ها هم پر کرده‌اند. هیچ مشکلی هم پیش نیامده‌است. به امید روزی که بانوان بیایند و بازی‌های تیم ملی و بازی‌های تیمشان را ببینند. مادر ما که نتوانست بیاید و ببیند. امیدوارم این اتفاق برای همه‌ مردم و خانم‌های ایرانی بیفتد.» و بعد نوشت: «به امید روزی که زنان و مردان ایران زمین، کنار هم و با هم تماشاگر بازی تیم محبوبشان باشند. نه گزینشی، نه فرمایشی، نه از ترس محرومیت... مادر من که نتوانست بازی من را در استادیوم ببیند. افسوس و صد افسوس.»

به یاد بیاوریم، پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸ را. بازی ایران و کامبوج در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی. پس از فشار‌های فراوان از جانب فیفا به فدراسیون فوتبال ایران، برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و پس از در خطر و تهدید قرارگرفتن موقعیت فوتبال ایران در سطح جهانی، سرانجام فدراسیون فوتبال ایران، در آن تاریخ، در‌های ورزشگاه آزادی را به روی زنان باز کرد؛ با تعداد بلیت‌های اندک و محدود و کشیدن حصار‌هایی در اطراف جایگاه زنان.

با تمام این تفاسیر، این اتفاق با استقبال فراوانی از سوی زنان مواجه شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، زنان زیادی نیز پشت در‌های بسته ماندند. فدراسیون فوتبال ایران برای جلوگیری از محرومیت‌های فیفا، گویی ناچار به عملی‌کردن این تعهد شده‌بود. تعهدی که تنها در همان یک بازی به اجرا درآمد و پس از آن، در بر همان پاشنه‌ سابق چرخیده‌است تا اکنون و پس از گذشت بیش از یک سال از آن بازی؛ چه آن زمان که هنوز کرونا، امکان حضور مردان را نیز در ورزشگاه‌ها نگرفته‌بود و چه پس از پاندمی کرونا؛ که حتی از حضور «مقوایی» زنان نیز جلوگیری شد و تنها ماکت مردان، به روی صندلی‌های استادیوم قرار گرفت! گویی «حضور مقوایی» زنان نیز، ایجاد «مفسده» کرده و «زیرساخت‌هایش» هنوز فراهم نیست!


نبرد "لژیونرها"
روز شنبه ۱۱ بهمن، در دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ برتر فوتسال کویت، دو تیم "القادسیه" و "الفتات"، به مصاف یکدیگر رفتند. "فرشته کریمی"، بازیکن تیم "القادسیه"، با زدن یک گل در این بازی، توانست تعداد گل‌های خود را در این فصل، به عدد ۸ برساند و با توجه به موقعیت‌سازی‌های متعددش در بازی‌های فصل، به کسب عنوان "بهترین بازیکن فصل لیگ برتر فوتسال کویت"، نزدیک‌تر شود. هم‌چنین، "نسیمه غلامی" در این بازی، یک گل برای "الفتات" به ثمر رساند و به هفتمین گلش در این فصل دست یافت. این بازی با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ به سود "القادسیه" به پایان رسید.

آقایان مُقَدمند!
روز جمعه ۱۷ بهمن و در هفته‌ دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تنها دیدار‌های گروه ۲ برگزار خواهد شد. به گفته‌ گلاره ناظمی (مسئول برگزاری لیگ)، دیدار‌های هفته‌ دهم گروه یک، به تعویق افتاده و روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد. ناظمی در این خصوص عنوان کرد: «علت این تغییر، دربی اصفهان در لیگ مردان است که جمعه ۱۷ بهمن برگزار می‌شود و ورزشگاه فولادشهر در اختیار تیم مردان خواهد بود. به دلیل حساس‌بودن دیدار‌های گروه یک، دیدار "سپاهان" و "نماینده‌ البرز" هم به سه‌شنبه موکول شد.»

نتایج هفته‌ نهم لیگ برتر فوتبال؛ جمعه ۱۰ بهمن
گروه یک:
"سپاهان اصفهان" (۴) – "همیاری ارومیه" (۰)
"شهرداری بم" (۷) – "نماینده‌ البرز" (۰)

گروه دو:
"پالایش گاز ایلام" (۲) – "سارگل بوشهر" (۱)
"وچان کردستان" (۱۷) – "قشقایی شیراز" (۰)
"شهرداری سیرجان" (۳) – "ملوان بندر انزلی" (۰)

جدول لیگ برتر فوتبال تا پایان هفته‌ نهم
گروه یک:
۱-"شهرداری بم" (۱۶ امتیاز)
۲-"سپاهان اصفهان" (۱۶ امتیاز)
۳-"ذوب‌آهن اصفهان" (۱۴ امتیاز)
۴-"نماینده‌ی البرز" (۶ امتیاز)
۵-"همیاری ارومیه" (۰ امتیاز)

گروه دو:
۱-"شهرداری سیرجان" (۲۵ امتیاز)
۲-"وچان کردستان" (۱۹ امتیاز)
۳-"پالایش گاز ایلام" (۱۵ امتیاز)
۴-"ملوان بندر انزلی" (۱۰ امتیاز)
۵-"سارگل بوشهر" (۹ امتیاز)
۶-"قشقایی شیراز" (۰ امتیاز)

تیم‌های صعود‌کننده‌ گروه دو مشخص شده‌اند و بازی‌های آینده‌ این گروه، تشریفاتی خواهد بود. "شهرداری سیرجان" و "وچان کردستان"، به دور نهایی رقابت‌ها صعود کردند.

جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال تا پایان هفته‌ نهم
۱-"زهرا قنبری" (۱۹ گل)
۲-"افسانه چترنور" (۱۸ گل)
۳-"شبنم بهشت" (۱۰ گل)

برنامه‌ دیدار‌های هفته‌ی دهم لیگ برتر فوتبال
سه‌شنبه ۲۱ بهمن، ساعت ۱۳.
گروه یک:
"هیأت فوتبال البرز" – "سپاهان اصفهان"
"ذوب‌آهن اصفهان" – "شهرداری بم"

جمعه ۱۷ بهمن ساعت ۱۳.
گروه دو:
"سارگل بوشهر" – "شهرداری سیرجان"
"ملوان بندر انزلی" – "وچان کردستان"
"قشقایی شیراز" – "پالایش گاز ایلام"

نتایج هفته‌ سوم لیگ برتر فوتسال؛ جمعه ۱۰ بهمن
گروه یک:
"مس کرمان" (۶) – "شهروند ساری" (۱)
"سایپا تهران" (۲۱) – "هیأت فوتبال رودان" (۰)
"پویندگان فجر شیراز" (۰) – "شرکت ملی حفاری ایران" (۱۳)

گروه دو:
"پالایش نفت آبادان" (۶) – "کیمیای اسفراین" (۰)
"خراسان رضوی" (۲) – "مس رفسنجان" (۰)
"پارس‌آرا شیراز" (۲) – "هیأت فوتبال اصفهان" (۰)

جدول لیگ برتر فوتسال تا پایان هفته‌ سوم
گروه یک:
۱-"شرکت ملی حفاری ایران" (۹ امتیاز)
۲-"سایپا تهران" (۶ امتیاز)
۳-"مس کرمان" (۶ امتیاز)
۴-"نامی نو اصفهان" (۳ امتیاز)
۵-"شهروند ساری" (۱ امتیاز)
۶-"پویندگان فجر شیراز" (۱ امتیاز)
۷-"هیأت فوتبال رودان" (۰ امتیاز)

گروه دو:
۱-"خراسان رضوی" (۹ امتیاز)
۲-"پارس‌آرای شیراز" (۶ امتیاز)
۳-"پالایش نفت آبادان" (۳ امتیاز)
۴-"رهیاب تهران" (۳ امتیاز)
۵-"مس رفسنجان" (۳ امتیاز)
۶-"کیمیای اسفراین" (۰ امتیاز)
۷-"هیأت فوتبال اصفهان" (۰ امتیاز)

برنامه‌ دیدار‌های هفته‌ چهارم لیگ برتر فوتسال؛ جمعه ۱۷ بهمن، ساعت ۱۱
گروه یک:
"نامی نو اصفهان" – "سایپا تهران"
"ملی حفاری" – "مس کرمان"
"نماینده‌ رودان" – "پویندگان فجر شیراز"

گروه دو:
"رهیاب تهران" – "خراسان رضوی"
"هیأت فوتبال اصفهان" – "پالایش نفت آبادان"
"مس رفسنجان" – "پارس‌آرای شیراز"
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی