تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

محیط زیست بابت آلودگی رودخانه اترک از پتروشیمی خراسان شکایت کرد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: این اداره کل برای آلودگی رودخانه اترک به علت سرازیر شدن گازوئیل به این رود از مجتمع پتروشیمی خراسان شکایت کرده و پرونده قضایی شده است.

کد خبر: ۸۱۴۷۲
۱۲:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

محیط زیست بابت آلودگی رودخانه اترک از پتروشیمی خراسان شکایت کرد

 

دیدارنیوز ـ حسین هراتی روز پنجشنبه اظهار داشت: در زمسان امسال ۲ نوبت گزارش آلودگی ناشی از سرازیر شدن گازوئیل به رودخانه اترک گزارش شد.

وی افزود: پتروشیمی خراسان از گازوئیل به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کند، متاسفانه در زمان تخلیه، بخشی از گازوئیل بر روی زمین ریخته می‌شود، شست و شوی زمین از گازوئیل سبب شد تا این سوخت به رودخانه راه یابد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه پرونده در حال رسیدگی است افزود: شماری از ماهی‌ها به علت این آلودگی تلف شدند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، پتروشیمی نسبت به رفع آلودگی اقدام کرد و بر این اساس بخشی از گازوئیل به وسیله پمپ، از رودخانه پاک سازی شد، اما به یقین بخشی هم در جریان رود قرار گرفته است.

وی افزود: میزان گازوئیل سرازیر شده در رودخانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر برآورد می‌شود، اما همان میزان هم سبب آلودگی است.

هراتی در بخش دیگر سخنان خود درباره رهاسازی فاضلاب انسانی در رودخانه اترک و آلودگی ناشی از آن خاطرنشان کرد: امسال چند مورد از این تخلف گزارش و پیگیری شده و با متخلفان برخورد شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در این زمینه تانکر‌های حمل فاضلاب توقیف و با رانندگان برخورد قانونی انجام شده است.

یک منبع آگاه در پتروشیمی خراسان هم در باره سرازیرشدن گازوئیل به رودخانه اترک گفت: به هنگام تخلیه گازوئیل بخشی از این سوخت بر زمین سر ریز شد که البته میزان آن بسیار ناچیز بود و این میزان هم به رودخانه سرازیر نشد.

رودخانه اترک از دامنه‌های جنوبی ارتفاعات هزارمسجد در حدفاصل شهرستان‌های قوچان و چناران سرچشمه گرفته و پس از عبور از محدوده شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی و بخش‌های میانی شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و مانه و سملقان در خراسان شمالی، به شرق استان گلستان وارد شده و به تالاب‌های حاشیه دریای خزر می‌ریزد.

حدود ۲۱۱ کیلومتر ازمسیر ۵۳۵ کیلومتری این رودخانه در استان خراسان شمالی واقع است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی