تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

فرانس پرس: خروج نیمیتز از خلیج فارس، نشانه تمایل آمریکابرای کاهش تنش است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ناوهواپیمابر «نیمیتز» خلیج فارس را بعداز چندماه حضور در آب‌های این منطقه ترک کرده است، نوشت که این گام نشانه‌ای از تمایل دولت جدید آمریکا برای کاهش تنش‌ها با ایران است.

کد خبر: ۸۱۴۰۶
۱۴:۰۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

فرانس پرس: خروج نیمیتز از خلیج فارس، نشانه تمایل آمریکابرای کاهش تنش است

 

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون دیروز (سه شنبه) گفت: ناو گروه هواپیمابر نیمیتز که در محدوده ماموریت فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه حضور داشت به طور کامل به منطقه تحت فرماندهی اقیانوس‌های هند و آرام رفته است.

جان کربی توضیح نداد که آیا این ناو پس از گذراندن ۹ ماه متوالی در دریا در حال بازگشت به ایالات متحده است یا خیر.

وی درعین حال افزود: پس از آنکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس را تقویت کرد، حال دولت «جوبایدن» رئیس جمهوری جدید معتقد است که باقی ماندن ناو هواپیمابر در خلیج فارس برای نیاز‌های امنیتی آمریکا ضرروی نیست.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که «ما چنین تصمیماتی را سبک نمی‌گیریم».

جان کربی افزود: «لوید آستین» معتقد است آمریکا در خاورمیانه حضوری قوی دارد تا به هر تهدیدی پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: آستین با درک تصویری بزرگ از یک تصمیم ژئواستراتژیک، با انتقال ناو گروه نیمیتز از حوزه مسئولیت فرماندهی مرکزی به منطقه مسئولیت فرماندهی اقیانوس‌های هند و آرام موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی پنتاگون دراین مورد که آیا ناو هواپیمابر دیگری برای جایگزینی نیمیتز در آینده نزدیک به خلیج فارس اعزام می‌شود یا خیر، توضیح نداد، اما گفت: نیروی دریایی آمریکا تعدادی ناو هواپیمابر دارد.

جان کربی افزود: ما همواره تهدید‌ها را رصد و تلاش می‌کنیم تا با توانایی‌های مناسب با این تهدید‌ها مقابله کنیم.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی