تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
بر اساس تحلیل جدید اطلاعات؛

یک دوز واکسن آکسفورد فقط ۷۶ درصد کارآمد است

تحلیلی جدید از آزمایش بالینی واکسن کووید۱۹ دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد یک دوز از این واکسن در برابر ویروس کرونا فقط ۷۶ درصد کارآمد است.

کد خبر: ۸۱۳۹۰
۱۱:۵۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

یک دوز واکسن آکسفورد فقط ۷۶ درصد کارآمد است

 

دیدارنیوز ـ به نقل از ایندپندنت، طبق تحلیلی جدید واکسن کووید ۱۹ اکسفورد تا ۱۲ هفته پس از دریافت دوز اول فقط ۷۶ درصد کارآمد است.

محققان دانشگاه آکسفورد ادعا می‌کنند این واکسن انتقال ویروس را ۶۷ درصد کاهش می‌دهد. همچنین طبق تحقیق جدیدی که روز سه شنبه منتشر شده کارآمدی واکسن پس از تزریق دوز دوم با فاصله زمانی ۳ ماه، در جلوگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ به ۸۲.۴ درصد اعلام شده است.

به گفته پژوهشگران این یافته‌ها هم اکنون در لنست منتشر شده است. اندرو پولارد محقق ارشد آزمایش بالینی واکسن آکسفورد در این باره می‌گوید: اطلاعات جدید تاییدیه‌ای بر اطلاعات به دست آمده از مرحله میانی آزمایش بالینی است. همچنین از توصیه کمیته واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس برای تزریق دوز ارتقادهنده در فاصله ۱۲ هفته پشتیبانی می‌کند.

این نخستین باری است که اطلاعاتی از قابلیت واکسن آکسفورد برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا منتشر شده است.

هیچیک از ۱۲۴۰۸ نفر واکسینه شده با یک دوز، ۲۲ روز پس از ایمن سازی به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری نشده است.

این محققان ادعا می‌کنند فاصله میان دریافت دو دوز تأثیری قابل توجه روی کارآمدی آن دارد. طبق این پژوهش واکسن پس از تزریق ۲ دوز با فاصله دریافت ۱۲ هفته یا بیشتر ۸۲.۴ درصد کارآمد است. حال آنکه تزریق دو دوز واکسن با فاصله ۶ هفته ۵۴.۹ درصد کارآمد است.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی