تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

عربستان ورود شهروندان ۲۰ کشور را به حال تعلیق درآورد

عربستان در اجرای اقدام‌های پیشگیرانه با هدف مبارزه با ویروس کرونا، ورود شهروندان ۲۰ کشور را به صورت موقت به حال تعلیق درآورد.

کد خبر: ۸۱۳۸۷
۱۱:۲۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

عربستان ورود شهروندان ۲۰ کشور را به حال تعلیق درآورد

 

دیدارنیوز ـ خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از یک مقام در وزارت کشور سعودی اعلام کرد که ورود شهروندان ۲۰ کشور به جز دیپلمات‌ها و متخصصان بهداشت و سلامت و خانواده‌های آن‌ها به صورت موقت به حالت درآمد.

این ۲۰ کشور شامل آلمان، آمریکا، آرژانتین، امارات، اندونزی، ایرلند، ژاپن، ایتالیا، پاکستان، برزیل، پرتغال، انگلیس، ترکیه، آفریقای جنوبی، سوئد، سوئیس، فرانسه، لبنان، مصر و هند است.

بر اساس گزارش ها، این تصمیم دولت عربستان از ساعت ۲۱ چهارشنبه (۳ فوریه ۲۰۲۱/ ۱۵ بهمن) اجرا خواهد شد.

عربستان سعودی بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را در میان کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد.

تاکنون بیش از ۳۶۸ هزار ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در عربستان گزارش شده و مرگ ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی نیز در این کشور ثبت شده است.

عربستان، ۱۵ دی ماه گذشته از پایان ممنوعیت ورود به این کشور از راه‌های هوایی، زمینی و دریایی خبر داده بود.

وزارت کشور عربستان در این باره اعلام کرد که اقدام‌های پیشگیرانه مربوط به تعلیق همه پرواز‌های هوایی بین المللی و همچنین ممنوعیت ورود به عربستان از راه‌های زمینی و دریایی از امروز متوقف شده است.

یک مقام مسوول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که دولت سعودی تصمیم به پایان کار پیشگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا و در نتیجه پایان تعلیق همه پرواز‌های هوایی بین المللی به روی مسافران خارجی و ورود به عربستان از راه‌های دریایی و زمینی گرفته است.

این منبع مسئول در عین حال تأکید کرد، خارجی‌هایی که از انگلیس و آفریقای جنوبی و یا هر کشوری که وزارت بهداشت عربستان تعیین کرده است، وارد سرزمین عربستان می‌شوند، باید به مدت چهارده روز در قرنطینه باشند.

در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و چند کشور دیگر، عربستان ماه گذشته همه مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را به مدت دو هفته بست.

اول دی ماہ امسال نیز شروع موج دوم کرونا در عربستان، این کشور را مجبور به ممنوعیت ورود پرواز‌های خارجی کرد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی