تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کشف یک مومیایی با زبانی از جنس طلا

باستان‌شناسان در مصر یک مومیایی با زبانی از جنس طلا کشف کرده‌اند.

کد خبر: ۸۱۳۳۰
۱۵:۴۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

کشف یک مومیایی با زبانی از جنس طلا

 

دیدارنیوز ـ به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان در یکی از محوطه‌های باستانی مصر یک مومیایی ۲۰۰۰ ساله کشف کرده‌اند که زبانی از جنس طلا در دهانش قرار دارد.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزارت آثار باستانی مصر منتشر شده است، احتمالا این زبان طلایی با هدف این‌که مومیایی در زندگی پس از مرگ هم بتواند صحبت کند در دهانش قرار داده شده است و اگر این مومیایی قرار بوده با «اوزیریس» ایزد جهان پس از مرگ مصریان باستان مواجه شود باید می‌توانست با او صحبت کند.

هنوز مشخص نیست آیا این مومیایی در زمان حیات دچار لکنت زبان بوده است یا خیر و همچنین مشخص نیست چرا برای ساخت این زبان از طلا استفاده شده است.

باستان‌شناسان این مومیایی را در یکی از ۱۶ قبری که در نزدیکی معبد‌های «اوزیریس» و «ایزیس» قرار داشتند کشف کرده‌اند. باستان‌شناسان پیش‌تر نیز مجموعه‌ای از سکه‌ها با تصویر چهره کلئوپاترای هفتم را در این معبد‌ها کشف کرده بودند که نشان می‌دهد این معبد‌ها در دوران حکومت این ملکه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در سایر قبر‌های ۲۰۰۰ ساله که در این منطقه کشف شده نیز گنجینه‌های قابل توجهی کشف شده است. در یکی از این قبر‌ها مومیایی زنی وجود دارد که یک ماسک مرگ بر روی آن قرار داده شده است. این ماسک که بخش زیادی از جسد را پوشانده به شکل یک چهره خندان ساخته شده است.

در کنار دو مومیایی دیگر هم آثاری از طومار‌های باستانی کشف شده است که کارشناسان درحال حاضر مشغول بررسی آن‌ها هستند.
 
کشف یک مومیایی با زبانی از جنس طلا


باستان‌شناسان همچنین مجسمه‌هایی را کشف کرده‌اند که کسانی را که در این مکان دفن شده‌اند به تصویر می‌کشند. این مجسمه‌ها به اندازه‌ای سالم باقی مانده‌اند که با گذشت تمام این سال‌ها هنوز مدل مو و جزئیات صورت آن‌ها قابل تشخیص است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی