تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

پرسپولیس ۲ ـ ماشین‌سازی ۱؛ روح میناوند در ساق چپ‌پاها!

در آخرین روز هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز ۵ بازی انجام می‌شود که بازی پرسپولیس ـ ماشین‌سازی تبریز در ورزشگاه آزادی از حال و هوای خاصی برخوردار است.

کد خبر: ۸۱۰۴۹
۱۷:۴۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

گزارش زنده: پرسپولیس صفر ـ ماشین‌سازی صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیدار پرسپولیس و ماشین‌سازی تبریز تحت تاثیر درگذشت مهرداد میناوند برگزار شد و پیش از آغاز، مراسم یادبودی با شرکت همه بازیکنان و دست‌اندرکاران دو تیم برقرار شد. پرسپولیس با لباس سیاه و در حالی که همه بازیکنان نام میناوند را پشت پیراهن خود حک کرده بودند.

پرسپولیس با ترکیب: حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احسان پهلوان و مهدی عبدی به میدان قدم گذاشت.

ماشین سازی تبریز نیز با این بازیکنان وارد میدان شد: مهدی اسلامی، مهدی رستمی، اکبر آفاقی، فرشاد اسدی، مهدی مومنی، پیمان بابایی، محمد امین اسدی، ابوالفضل رزاق پور، منصور باقری، سیدمحمد حسینی و اتابک زارعی.

بازی دو تیم در شرایطی آغاز شد که حضور کمال کامیابی‌نیا در قلب خط دفاعی پرسپولیس نشانگر تغییر آرایش این تیم برای این بازی بوده است. یحیی گل‌محمدی همچنان به محمد انصاری بازی نداد و با تغییر در چیدمان مدافعان، از بازیکنان قبلی خود استفاده کرد. حریف تبریزی هم البته در نیمه نخست مسابقه نشان داد که جوانان شایسته و تلاشگری دارد و قصد دارد از این بازی دست خالی برنگردد.

با این اوصاف عجیب‌ترین و جالب‌ترین اتفاق نیمه اول بازی، گل زدن وحید امیری در دقیقه 25 بازی بود که در دقیق‌ترین موقع برای یادآوری مجدد شماره 25 سابق پرسپولیس رخ داد. در این لحظه انگار توپ از پاهای میلاد سرلک به قصد گل شدن جدا شد و از بین همه مدافعان گذشت و حتی از جلوی دروازه‌بان هم عبور کرد تا در دهانه دروازه جلوی پای امیری قرار بگیرد و با یک لمس ساده به تور بچسبد. 

در ادامه مسابقه پرسپولیس چند بار دیگر به دروازه ماشین‌سازی نزدیک شد و یکی دو بار نیز مهاجمان پرسپولیس به خیال اعلام پنالتی خود را به زمین انداختند که البته نتیجه‌بخش نبود. 

در نیمه دوم این ماشین‌سازی بود که اشتهای بیشتری برای باز کردن دروازه میزبان از خود نشان داد. تیم تبریزی با حرکت‌های رزاق‌پور، بابایی و اتابک زارعی چند باری مدافعان پرسپولیس و حامد لک را تهدید کرد و عجیب بود که پرسپولیس نیز بیشتر به دفاع می‌پرداخت تا اینکه با بازی هجومی از زیر فشار ماشین‌سازی خارج شود. 

تا دقیقه 60 بازی این ماشین‌سازی بود که مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در این دقیقه پرسپولیس یک فرصت جدی روی دروازه حریف تبریزی ایجاد کرد که البته شوت احمد نوراللهی با واکنش مهدی اسلامی به کرنر تبدیل شد.  

احمد نوراللهی در این بازی نیز نشان داد که تا حدودی از روزهای اوج فاصله گرفته و شاید شرح وظایف او در میدان با گذشته تفاوت کرده باشد.

پیمان بابایی در دقیقه 65 یک شوت زمینی دقیق زد که با سرانگشتان حامد لک به کرنر بدل شد. انگیزه ماشین‌سازی پس از این صحنه دوباره افزایش پیدا کرد و آنها مجددا فرصتی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند. پرسپولیس هم در دقیقه 70 تلافی کرد و روی دروازه حریف فشار آورد اما باز هم ضربه نوراللهی به بیرون زد.

پرسپولیس در دقیقه 73 نیز در پی یک ضربه کرنر، با ضربه سر عبدی به گلزنی نزدیک شد اما مهاجم پرسپولیس درست به جایی که گلر ماشین‌سازی ایستاده بود توپ را فرستاد.

در 15 دقیقه پایانی تعویض‌هایی در دو تیم رخ داد تا انرژی بیشتری در میدان مسابقه مشاهده شود. در دقیقه 80 میلاد سرلک به دلیل مصدومیت به عنوان تعویض اجباری از زمین خارج شد. 

در دقیقه 81 خطای سیامک نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس با اعلام پنالتی از سوی داور همراه شد و پیمان بابایی با یک ضربه دقیق و خلاف جهت، گل تساوی را برای ماشین‌سازی به ثمر رساند.

در دقیقه 86 باز هم ضربه سر مهدی عبدی دروازه ماشین‌سازی را به شدت تهدید کرد اما اسلامی گلر آماده این تیم مانع شد و با یک سیو عالی، نتیجه را حفظ کرد.

در 5 دقیقه وقت اضافه، ماشین‌سازی با تمام وجود سعی کرد از نتیجه محافظت کند اما در دقیقه 93 احمد نوراللهی با یک استپ سینه عالی در محوطه جریمه و شوت پای چپ دقیق، گل دوم پرسپولیس را بزند و در عین حال دوباره به اوج بازگردد. 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی