تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بلینکن: اقدامات عربستان در یمن بدترین بحران انسانی جهانی را رقم زده است

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت جدید به رهبری جو بایدن معتقد است که اقدامات عربستان در یمن منجر به بدترین فاجعه انسانی در جهان شده است.

کد خبر: ۸۰۸۹۶
۰۸:۴۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
بلینکن: اقدامات عربستان در یمن بدترین بحران انسانی جهانی را رقم زده است 
 
دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه اظهار کرد: بنا بر بسیاری از گزارش‌ها و برآورد‌ها می‌بینیم جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته بدترین بحران انسانی در جهان را رقم زده است.

یمن به دلیل درگیری‌ها برای شش سال متوالی بین انصارالله یمن و مزدوران دولت مستعفی عبدربه منصور هادی که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، شاهد بدترین فاجعه انسانی جهانی است.

بلینکن اشاره کرد: تمرکز دولت روی درج نام انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی است.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: انصارالله بعد از کنترل بر صنعا دست به حملات عدیده‌ای در یمن زده و منجر به خلأ قدرت شده که جای آن را گروه‌های تروریستی در این کشور پر کرده‌اند.

او با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های انسانی به یمن اضافه کرد: گام‌هایی که برمی‌داریم نباید مانعی در مسیر ارسال کمک‌های انسانی باشد چرا که ۸۰ درصد ساکنان یمن در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) زندگی می‌کنند.

بلینکن خاطرنشان کرد: از این رو می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم گام‌هایی که برمی‌داریم از جمله تعیین گروهی به عنوان سازمانی تروریستی ارسال کمک‌های انسانی در یمن را دشوار نسازد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی