تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قرنطینه کامل یک هفته‌ای ۲ روستای بندرلنگه در پی شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به شهرستان بندرلنگه ضمن بررسی وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان از قرنطینه کامل یک هفته‌ای دو روستای بستانه و مراغ در غرب این شهرستان با توجه افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در روز‌های اخیر خبر داد.

کد خبر: ۸۰۷۷۰
۱۴:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

قرنطینه کامل یک هفته‌ای ۲ روستای بندرلنگه در پی شیوع کرونا

 

دیدارنیوز ـ دکتر حسین فرشیدی در بازدید از مرکز بهداشتی درمانی بندرکنگ و بستانه شهرستان بندرلنگه ضمن دریافت آخرین گزارش از وضعیت بیماری کرونا با توجه به شناسایی ۹ مورد بیمار مثبت پس از انجام ۲۵ تست سریع در طی یک روز، در جمعیت روستایی زیر ۳ هزاران نفری بر افزایش تعداد تست‌ها در روستا‌های مذکور تاکید کرد و گفت: این اتفاق زنگ خطری است که باید به موقع برای جلوگیری از همه گیری بیماری اقدام کنیم.

این مقام مسئول یکی از علل افزایش موارد مثبت کووید در روستا‌های غرب بندرلنگه را برگزاری مراسمات مختلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین ساکنین روستا به ویژه افرادی که به شغل صید و صیادی مشغول هستند و در طول روز با افراد زیادی ارتباط دارند دانست.

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی موارد مثبت کرونا و یا لزوم بستری در بیمارستان، عنوان کرد: اگر قرنطینه در منزل خوب انجام نگیرد مطمعنا تعداد زیادی از نزدیکان و یا ساکنین روستا آلوده خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف از انجام نمونه گیری سریع (رپید تست) در روستا‌های با احتمال آلودگی بالا، قطع زنجیره انتقال بیماری در بین موارد جدید و خوشه‌های شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با اشاره به بازنگری مراحل شناسایی، کنترل و درمان کووید ۱۹ بر اجرای کامل طرح شهید سلیمانی در روستا‌های غرب بندرلنگه با همکاری بسیج، هلال احمر و شبکه بهداشت تاکید کرد.

دکتر محمود حسین پور افزود: شناسایی افراد بدون علامت از رویکرد‌های مهم معاونت بهداشتی دانشگاه است؛ لذا یکی از اقدامات حوزه بهداشت افزایش نمونه گیری در کانون‌های بیماری بصورت وسیع است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی