تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

جشن نور و قلم در برج آزادی

جشن نور با نمایش آثار حاضر در نخستین نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم رقص قلم روی برج آزادی آغاز شد.

کد خبر: ۸۰۷۵۰
۱۱:۲۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، آثار نخستین نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم «رقص قلم»، شامگاه دوشنبه (۶ بهمن ماه) در مراسمی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه از طریق ویدیو مپینگ روی برج آزادی به نمایش در آمد.

در این جشن نور، آثاری از هنرمندان ۳۰ کشور جهان روی برج آزادی نمایش داده شد و علاقه‌مندان هر شب از ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۲۰ می‌توانند به مدت چهار شب به تماشای این آثار بنشینند.

همچنین پیش از آغاز جشن نور، نمایشگاه قلم مهر افتتاح شد.
 
جشن نور و قلم در برج آزادی

سیدعباس عظیمی رییس برج آزادی در مراسم افتتاحیه این مراسم عنوان کرد: مجموعه از آثار هنرمندان پیشکسوت را در ۶ روز از ۳۰ هنرمند در مجموعه آزادی با عنوان قلم مهر دایر کردیم.

او توضیح داد: حدود ۸۷ اثر را از اساتید جمع آوری کردیم و از همه هنرمندان تقدیر می‌کنیم. امیدوارم برج آزادی بتواند میزبان آثار هنرمندان فاخر باشد.

همچنین، حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران نیز در این مراسم، عنوان کرد: چه افتخاری بالاتر از خدمت به اهالی فرهنگ و هنر تا آفرینش‌های هنری این سرزمین را با افتخار بر سر دستان بگیریم و به دنیا نشان دهیم. جشن نور «رقص قلم» یک آرزو برای من بود. در شهر‌هایی همچون لیون، چیزی به‌نام جشن نور وجود دارد؛ ما بنا‌های زیادی داریم و می‌توانیم از مردم دعوت کنیم آثار فرهنگی و هنری را در قالب ویدیو مپینگ به تماشا بنشینند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه از اسفند سال گذشته برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار دادیم، تاکید کرد: مرز‌های فضای مجازی و حقیقی از بین رفته و درآمیخته شده است. در اسفندماه سال گذشته فراخوان تیمارگران عشق را برای موسیقی و گرافیک به رسم احترام به کادر درمان منتشر کردیم؛ همچنین از اساتید برای حضور در برنامه‌های زنده اینستاگرامی دعوت کردیم و امروز بسیاری از این هنرمندان و بزرگان در فضای مجازی حضور دارند.

ایوبی ادامه داد: نمایشگاه «رقص قلم» هم یکی از این اقدامات در این روزگار سخت بود تا آثار هنرمندان ایران و جهان را ببینیم.
دیگران منتظر ما نمی‌شوند و می‌خواهند جای و جایگاه ما را بگیرند و گاه برخی از نوکیسه‌ها تلاش می‌کنند گوی سبقت را از ما بربایند.
 
جشن نور و قلم در برج آزادی


او با بیان اینکه ۳۰۰هنرمند آثار خود را به نخستین نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم «رقص قلم» فرستادند و این اعتماد نشان می‌دهد اینجا خاستگاه هنر خوشنویسی است، گفت: همچنین کنفرانس بین‌المللی رقص قلم «نیز با حضور ۳۰ استاد و ارائه مقالات برگزار شد که این مهم نشان می‌دهد هنر خوشنویسی زنده، کارآمد و محبوب در دنیاست.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران عنوان کرد: در بخش انتخاب آثار ایرانی از انجمن خوشنویسان درخواست کردیم که آثار برتر را برای ما فرستادند؛ این آثار البته قطره‌ای از دریای مواج هنر این سرزمین بود و امیدواریم در موقعیتی دیگر، همه آثار هنرمندان جوان و دیگر اساتید را ببینیم.

ایوبی گفت: شب گذشته مخاطبانی از کشور‌های چین، ژاپن، کره، آمریکا و استرالیا از گالری مجازی بازدید کردند. ما با زبان فرهنگ، هنر وشعر و ادب می‌توانیم جهان را بدون هیچ خونریزی تصاحب کنیم؛ اینجا سرزمین خورشید و نور و درخشش فلسفه و حکمت و دانایی است.

همچنین در کنار این مراسم، استاد داود لواسانی، همزمان کلامی را از سعدی شیرازی خوشنویسی کرد.

طراح و کارگردان ویدئومپینگ نیز برعهده امیررضا سالاری بود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی