تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

فاجعه مدارس کانکسی در خوزستان؛ وزیر آموزش و پرورش به ملاقات معلمان سانحه دیده نرفت

وزیر دو روز بعد از حادثه حریق مدرسه کانکسی سردشت دزفول در خوزستان حضور یافت، اما در کمال ناباوری از حادثه دیدگان عیادت نکرد! در حال حاضر ۲۶۰ کلاس کانکسی و ۳۰۰ کلاس چادری در خوزستان وجود دارد.

کد خبر: ۸۰۷۲۴
۱۸:۴۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
مدارس کانکس خوزستان
 
دیدارنیوز ـ محمد اردشیری*: این روز‌ها نام منطقه چشمه شیرین و کنگرستان بخش سردشت دزفول زیاد شنیده می‌شود. علت این است که در روز سه‌شنبه ۳۰ دی ۹۹ کانکسی در منطقه سردشت دزفول که جایگزین مدرسه بود دچار حریق شد و طبق آخرین خبر شش نفر دچار سانحه شدند که از این تعداد سه نفر معلم و سه نفر دانش آموز بودند. متاسفانه یک دانش آموز دچار سوختگی ۸۵ درصد شد. البته درباره علت دقیق حادثه هنوز بررسی‌های کامل انجام نشده است. در ابتدا گفته شد که بر اثر صاعقه این اتفاق رخ داده است، ولی امید بن عباس مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در گفتگو با ایسنا به این نکته اشاره کرد که آتش سوزی بر اثر گاز رخ داده است.  
 

عدم عیادت وزیر آموزش و پرورش از حادثه دیدگان دزفول باعث تاسف است

حجت‌الاسلام علی منصوری مسئول یکی از گروه‌های جهادی فعال در منطقه در گفتگو با دیدار اظهار می‌کند: گروه جهادی حافظان وحی چندین سال است در منطقه سردشت دزفول مشغول فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی است و در همین راستا طی دو ماه اخیر، بخشی از مدارس این بخش شیشه گذاری شده و اتاق معلم‌هایی که فرش نداشتند، فرش شده است.

مسئول گروه جهادی حافظان وحی دزفول با اشاره به حادثه دردناک آتش سوزی یک مدرسه کانکسی در منطقه سردشت تصریح می‌کند: این حادثه برای ما که با مردم این منطقه ارتباط نزدیکی داریم، بسیار دلخراش و دردناک بود و به همین خاطر به اهواز رفتیم و از معلمان و افراد آسیب دیده عیادتی داشتیم.

وی در مورد افرادی که در این حادثه دچار سوختگی شده‌اند تشریح می‌کند: مجموع کل افراد سانحه دیده ۶ نفر است که شامل سه معلم و سه نفر از اهالی و پنج نفر از این افراد در بیمارستان اهواز هستند که از این پنج نفر، دو نفرشان در بخش و سه نفر دیگر در آی‌سی‌یو هستند.

منصوری ادامه می‌دهد: نفر ششم یکی از معلمین است که متاسفانه به دلیل سوختگی بالای ۸۰ درصد به اصفهان منتقل شده و آنجا بستری شده است.

وی در مورد جزییات حادثه بیان می‌کند: روز حادثه سه نفر از اهالی برای کمک به معلمین گرفتار در کانکس وارد عمل شده بودند، اما با باز کردن کانکس انفجار رخ داده و متاسفانه خودشان نیز دچار سوختگی شدند که از بین این سه نفر حال یک نوجوان ۱۴ ساله بابت سوختگی شدید مساعد نیست و باید همگی برایش دعا کنیم.

وی اضافه می‌کند: در حال حاضر ۱۲ مدرسه‌ کانکسی در سردشت دزفول وجود دارد که چهار مدرسه نصفه و نیمه تبدیل به مدارس آجری شده‌اند و هشت مدرسه به صورت کانکسی باقی مانده است.

منصوری می‌افزاید: با تعامل خوبی که با جمعی از گروه‌های جهادی کشور داریم و با بهره گیری از ظرفیت برخی ارگان‌ها ساخت این ۸ مدرسه را انجام خواهیم داد.

مسئول گروه جهادی حافظان وحی در پایان با انتقاد از وزیر آموزش و پرورش تاکید می‌کند: با وجود این که وزیر آموزش و پرورش و وزیر نفت تا دیروز در اهواز حضور داشتند، اما عیادتی از معلمین و سایر افراد حادثه دیده نداشتند که این موجب تاسف است.
 

برنامه‌های وزیر در سفر خوزستان از قبل چیده شده بود

کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفتگو با دیدار اظهار می‌کند: وزیر آموزش و پرورش بنده را به عنوان نماینده ویژه وزیر در کارگروه درمان فرهنگیان آسیب دیده سردشت دزفول، انتخاب کرد تا فرآیند درمان آن‌ها مورد پیگیری قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به مدارس کانکسی اشاره می‌کند و می‌گوید: در روستا‌هایی که تعداد دانش آموزانش به حد نصاب مدنظر نوسازی کشور نمی‌رسد از مدارس کانکسی استفاده می‌کنند.

وی در خصوص عدم ملاقات وزیر از مصدومان در سفر خود به خوزستان تشریح می‌کند: وزیر چهارشنبه ساعت ۲۳ وارد اهواز شد که زمان مناسبی برای عیادت نبود و برنامه‌ها از قبل برای آبادان و خرمشهر چیده شده بود.


ابتدا باید علت حادثه مشخص شود سپس قضاوت کرد

محمد قربانی در گفتگو با دیدار با بیان اینکه ۳۱۱ کلاس کانکسی در شهر‌ها و روستا‌های بزرگ وجود دارد، اظهار می‌کند: براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش مقرر شد این مدارس جمع آوری و مدارس چادری و سنگی جایگزین شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان ادامه می‌دهد: این کلاس‌ها با ۴۰ میلیارد تومان جمع آوری شدند و اکنون ۲۵۰ تا ۲۶۰ کلاس کانکسی داریم و بیش از ۳۰۰ کلاس چادری داریم.

وی با تاکید بر اینکه مدارس چادری و کانکسی باید باشند تصریح می‌کند: به طور مثال روستا‌های صعب العبور بدون آب و برق وجود دارد که باید کانکس بگذاریم، چون طبیعت منطقه اجازه نمی‌دهد تا کاری غیر از آن انجام بدهیم.

قربانی با اشاره به حادثه حریق مدرسه کانکسی سردشت دزفول تشریح می‌کند: اول باید علت حادثه مشخص شود چرا که این کانکس ۱۳ سال آنجا بوده و غیر از آن در کشور هم وجود دارد. پس این کانکس‌ها نا ایمن نیست و باید کارشناسی شود و منتظر ماند تا علت حادثه مشخص شود دید که چه اتفاقی افتاده است.

مدارس کانکسی و خشت و گلی و کپری در بخش‌های دیگر کشور به مانند دزفول وجود دارد و بار‌ها مشکلات زیادی برای معلمان و دانش آموزان به وجود آورده است. فارغ از اینکه این مدارس باید هر چه زودتر جایگزین مدارس با کیفیت شوند و اگر قرار است از کانکس استفاده شود باید از کانکس‌های پیشرفته استفاده شود. این پرسش مطرح است که وزیر آموزش و پرورش نمی‌توانست چند دقیقه از وقت خود را برای افراد آسیب دیده بگذارد؟ فرهنگیان در شرایط سخت فعالیت خود را متوقف نکرده‌اند و با آسیب‌های مختلف روبرو هستند و حداقلی‌ترین کاری که می‌توان انجام داد عیادتی چند دقیقه‌ای از این معلم بود که رخ نداد. امیدواریم حداقل درمان این افراد با پیگیری‌های لازم از سوی وزیر یا هر فرد دیگری برای این افراد آسیب دیده صورت بگیرد.
 
*خبرنگار دیدارنیوز در استان خوزستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی