تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

موج چهارم کرونا در راه است/عروسی و عزا نروید

هر چقدر کرونا را نادیده بگیریم این ویروس با قوت بیشتری باز می‌گردد و حالا به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی آمار مبتلایان به کرونا مجددا بالا رفته است.

کد خبر: ۸۰۶۶۸
۰۸:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
منبر و مسجد نروید
 
دیدار نیوز ـ نسرین نیکنام: همین چند روز پیش بود که اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با خوشحالی درباره کم شدن آمار مبتلایان و مرگ و میر‌ها صحبت کردند و در‌های شهر‌ها را باز گذاشتند و طوری وانمود کردند که به نظر می‌رسید کرونا هم مانند ننه سرما دارد کوله بارش را جمع می‌کند و می‌رود تا دنیا گل و بلبل شود! اما این طور نشد و حالا آمار‌ها نشان می‌دهد که هم تعداد مبتلایان بیشتر شده هم آمار فوت شدگان و این یعنی زنگ خطر جدی برای همه.

مسئولان ایرانی زمانی اقدام به گرفتن چنین تصمیم‌هایی کردند که دنیا گرفتار ویروس جهش یافته انگلیسی و حتی آفریقایی شده و تا جایی که آمار فوت شدگان در انگلستان و آلمان به بالای یک هزار نفر در روز رسید؛ حتی برخی از این مسئولان با اطمینان خاطر گفتند که این ویروس از ایران رد شده و جای هیچ نگرانی نیست، اما حالا همه حرف هایشان را پس گرفتند و از ویروس جدید به اسم ویروس خطرناک‌تر یاد می‌کنند و از خانواده‌ها می‌خواهند مواظب کودکان و نوجوانان خود باشند، زیرا کرونای جدید میلش را تغییر داده و حالا به سراغ افراد کم سن و سال‌تر می‌رود.
 
 

خطر بیخ گوش ۶ استان

به گفته محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، شواهد از افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان و مراجعان برای دریافت خدمات درمانی پس از تجمعات و سفر‌های اخیر حکایت دارد و وضعیت ۶ استان از بقیه استان‌ها خطرناک‌تر است.

او نسبت به روند صعودی آمار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و افزود: این موضوع موجب نگرانی جدی است. به هر صورت بعد از برگزاری تجمعات شاهد افزایش آمار‌ها هستیم و این نشانگر آن است که باید نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل‌ها وجود داشته باشد.

البته صحبت درباره وضعیت جدید کرونا فقط معطوف به نکاتی که ظفرقندی درباره آن گفت نیست، لاری سخنگوی وزارت بهداشت هم از توقف روند کاهشی بیماری در کشور از هفته گذشته خبر داد و گفت: وضعیت در تمام نقاط کشور به شدت حساس و شکننده است و در هفته گذشته استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و همدان به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا بودند.

همه این صحبت‌ها نشان از این دارد که روز‌ها و هفته‌های پیش رو می‌تواند مانند بمب ساعتی عمل کند و ممکن است جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی از یک سو و ارائه اطلاعات اشتباه از سوی دیگر دست به دست هم داده و روز‌های مشابه تابستان را پیش روی هم ترسیم کند.
 

عروسی، عزا و دورهمی را تعطیل کنید

«مردم باید همه چیز را تعطیل کنند از عروسی، عزا و دورهمی تا رفتن به منبر و مجلس و...» این جمله را علی مجیدپور، متخصص عفونی در گفتگو با دیدار مطرح می‌کند و می‌گوید: در همه دنیا یک راهکار کلی وجود دارد آن هم زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و در نهایت زدن واکسن که امیدواریم برای کل جهان محقق شود.

او با اشاره به اینکه باید وضعیت کار و معیشت مردم را هم در نظر گرفت، می‌افزاید: کرونا در این یکسال شرایط زندگی را برای همه سخت کرده است خیلی از کاسبان و مردم دچار مشکلات معیشتی شدند به همین دلیل، ستاد کرونا به این جمع بندی رسیدند که برخی محدودیت‌ها را نادیده بگیرند تا بتوانند باری از دوش مردم بردارند.

او ادامه می‌دهد: برخی کشور‌های دیگر این امکان را داشتند که در زمینه امرار معاش به مردم خود کمک کنند ما امکانش را نداریم خیلی از کشور‌ها هم شرایط ما را دارند و نتوانستند به مردم خود کمک کنند، اما در نهایت این مردم هستند که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبودی روند کرونا کمک کنند.

به گفته مجیدپور خیلی از مردم در همین مدت در مراسم عروسی و عزا شرکت کردند و دور هم جمع شدند و بسیاری از بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند دلیل ابتلا به کرونایشان همین بی توجهی به پروتکل‌ها بوده، از این رو بهترین کار این است که مردم نه عروسی بروند نه عزا، نه مسجد و نه منبر.

این متخصص عفونی معتقد است: باید به طور مداوم به مردم آموزش داده شود و تک تک حرف‌ها و نکات مهم به آن‌ها یادآوری شود؛ مردم باید بدانند کمی سخت گذراندن بهتر است از اینکه مریض شوند و برایشان مشکلی پیش بیاید که قابل جبران نباشد.

او درباره وضعیت کنونی شهر‌های ایران می‌گوید: دسته بندی شهر‌های قرمز و زرد و نارنجی پایه علمی دارد یعنی اینکه اگر در یک شهر تعداد مریض‌های بستری دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد یعنی آن شهر وضعیت خوبی دارد و آبی است، اما به این معنی نیست که شرایط همین طور باقی بماند، چون با کوچکترین سهل انگاری دوباره همه چیز به شرایط قبل برمی گردد.

این متخصص عفونی تاکید می‌کند: بهترین کار در شرایط کنونی آگاه سازی مردم با آموزش و فرهنگ سازی است نه با زور و تهدید و چه کنید و چه نکنید.

مجید پور با اشاره به اینکه ایران سابقه ۸۰ ساله در ساخت واکسن دارد می‌افزاید: ایران به واسطه این تجربه از این آزمون سربلند بیرون می‌آید، اما باید دید که کسانی که واکسن دریافت کرده اند چه وضعیتی دارند و می‌توان به واکسن‌هایی که مورد تائید سازمان بهداشت جهانی است هم اطمینان کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
رسول صاحب الزمان شما امت صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر مرسلین...و سلام برشما...
بنده نمیخواهم دولت را سرزنش کنم که چرا جوری بامزه و خنده دار و احمق گونه موضع میگیرد که گویا همه چیز از فشار اقتصادی تا چند وقت دیگه تموم میشود یا اینکه به پایان خودش نزدیک میشود..و اینکه مردم ایران باید صلح بدون جنگ داشته باشد با غرب و فرهنگ و دیپلماسی و منش طاغوتی ..من قصدم از دادن این پیام نگرانی عمیق فقط از تشکیل دفتر ترامپ نیست ..پیغامم و هشدارم به شما عزیزان اینست که جو بایدن از راه دیپلماسی بتواند اسراییل را معتبر نشان دهد و نیز رفتار عربستان طی این 7سال جنگ علیه یمن را معتبرش کند و ..و از طرفی دیگر ترامپ فشار اقتصادی را در کنار جاسوسان و همکارانش ادامه دهد علیه ایران و حکومت الهی ایران را همین جور مانند قبل تلنگر بزند و مسخره کند چیزی که بر دوش ما هست از میزان و عدل و اصلاح و رسالت و تبلیغ امر و حکم الهی را...بنابراین من به شما امر کردم و با شما هستم ای دولت آقای حسن روحانی سختکوش از این پس در دلتان هیچ آرزویی از پایان یافتن فشار اقتصادی و شکست امریکا نکنید لکن باید با تمام هستی تان چنگ به ریسمان انصارالله در یمن و حزب الله در لبنان و دیگر نیروهای مومن در جای جای حیات دنیا بزنید و تا نابودی کامل اسراییل از صفحه روزگار و شکست کامل هیمنه طاغوت عصر مقداری صبر و تامل پیشه کنید تا شاید مشمول رحمت الهی شوید ..و عرض خاصی ندارم چون فرزندان و انسانهای انقلابی و پرشور و پر قدرت الهی من بر همه چیز قانع اند و اشراف کامل دارند....در آخربنده شما را امر میکنم که تا دو ماه دیگر ترامپ را از هر راه منطقی از روی زمین بردارید چون انتقام خون سردار فقط این باید باشد تا روح شهیدم سلیمانی آرام گیرد و خجل نباشد.....
والسلام علیکم و رحمة االه و برکاته علیکم جمیعا..
99-11-08
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی