تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

توهین تند نماینده مجلس به معاون اول رئیس جمهور: مجلس اجازه نمی‌دهد طبقه جهانگیری با ارز رانتی ارتزاق کند!!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس را تهدید می‌کنند که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را بردارید، کالاها را گران می‌کنیم اما مجلس نمی‌گذارد طبقه «جهانگیری» با ارز رانتی ارتزاق کنند.

کد خبر: ۸۰۶۰۶
۲۰:۲۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه پرونده ویژه بودجه ۱۴۰۰ به بیان دلایل مخالفت مجلس با لایحه بودجه دولت پرداخت و گفت: برای اولین بار در طول تاریخ دولت‌های دنیا، دولت بودجه‌ای به مجلس داد که تراز نداشت و در پاسخ به دلایل آن اعلام شد که این ناترازی با صرفه جویی جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه تدوین شده از سوی دولت ۱۷۵ هزار میلیارد تومان کسری داشت، افزود: در صورت تصویب این بودجه سال آینده حداقل ۵۰ درصد تورم داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با ادامه پرداخت ارز ۴۲۰۰ در بودجه سال آینده، تصریح کرد: در سال ۹۷ دلار جهانگیری اختراع شد. از آن زمان تا امروز بیش از ۵۸ میلیارد دلار ارز جهانگیری توزیع شد که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در پی داشت. با توزیع این دلار طبقه‌ای جدید به نام جهانگیری شکل گرفت و آنها صاحب ثروت‌های بادآورده شدند. ما در مجلس می‌گوئیم این رانت باید متوقف شود.

دهنوی با بیان اینکه عده‌ای دلار ۴۲۰۰ را گرفتند و بدون واردات، آن را در بازار آزاد فروختند، افزود: یکی از نتایج این اقدامات بر هم خوردن بازار ارز بود.

وی با بیان اینکه ارزهای دولتی بی ضابطه پرداخت شد، تصریح کرد: گزارشی اعلام شد که ۲۸ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ در امارات فروخته شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در یکی از مواردی که پیگیری شد، متوجه شدیم کسی که با نام او دلار دولتی دریافت کرده بود گچکار بوده و به اسم او کارت بازرگانی دریافت شده است. بحث ما جلوگیری از توزیع رانت سنگینی است که پول مردم است.
دهنوی با بیان اینکه اهداف اختصاص ارز دولتی محقق نشد، گفت: با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت مرغ با دلار ۱۶ هزار تومانی به دست مردم می‌رسد.

وی با اشاره به عصبانیت‌ها از انجام اصلاحات بودجه، اظهار داشت: حالا که می‌خواهیم این رانت را حذف کنیم، صدا از جایی که انتظار نداریم در می‌آید.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص انتقادات اخیر رئیس جمهور از روند تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق، تصریح کرد: به ما می‌گویند چشم بندی می‌کنند و حساب کتاب بلد نیستند. چشم بندی یعنی از بین رفتن بیت المال با توزیع دلار رانتی. چشم بندی یعنی خالی کردن صندوق توسعه ملی.

دهنوی با بیان اینکه در بودجه شرکت‌های دولتی غوغایی به پا است، افزود: در شرکت دولتی مدیری ۸۰ میلیون می‌گیرد و در کنار آن کارمندی دو میلیون تومان می‌گیرد. مگر می‌شود بخواهیم اصلاحات انجام دهیم و وارد بودجه شرکت‌های دولتی نشویم.

وی با اشاره به اعتراضات صورت گرفته برای انجام اصلاحات بودجه و ایجاد هیاهو در این زمینه، گفت: نوکیسه‌هایی که به مدد ارز جهانگیری بالا آمدند امروز صاحب رسانه شدند.
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: امروز کسی که باید مسئول اجرای قانون باشد دلسوز افرادی می‌شود که ارز ۴۲۰۰ می‌گیرند، اما مجلس تا آخر ایستاده و اجازه چنین کاری نمی‌دهد.

دهنوی با بیان اینکه مجلس را با صراحت تهدید می‌کنند که اگر ارز ۴۲۰۰ را بردارید کالاها را گران می‌کنیم، گفت: ما به مردم اطمینان می‌دهیم حق آنها که در جیب عده‌ای خاص می‌رفت را برگردانیم.

وی با مطرح کردن این سوال که چرا باید واردکننده ای که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار ارز گرفته و دارو نیاورده به آن مجدد پولی داده شود، اظهار داشت: برای اصلاح این روند مجلس برنامه‌هایی در نظر دارد و نمی‌گذاریم طبقه جهانگیری با ارز رانتی ارتزاق کند. برای جبران اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص اظهارات مقام‌های دولتی که دلیل عدم حذف ارز ۴,۲۰۰ تومان را نگرانی از افزایش قیمت‌ها عنوان کرده‌اند نیز، تاکید کرد: دلیل اصرار دولت به عدم حذف ارز ۴۲۰۰ نه نگرانی از گرانی‌ها، بلکه حفظ منافع طبقه اشرافی است که از رانت دارند استفاده می‌کنند.

دهنوی با بیان اینکه رئیس جمهور اعلام کرده که با برجام صندوق توسعه ملی پُر شده است، گفت: پس چرا گزارشی در این خصوص نمی‌دهند؟ رئیس جمهور بدهی دولت را به صندوق بخشیده و استمهال کرد. ۱۲ میلیارد دلار بدهی سررسید شده بوده اما با حساب و کتاب خود عنوان می‌کنند صندوق فقط ۳ هزار میلیارد تومان بدهکار است.

وی در ادامه با اشاره به تبعات سیاست‌های غلط دولت در سال‌های گذشته، به ماجرای تولد ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و افزود: تولد ارز ۴۲۰۰ تومانی ماجرای غریبی دارد. ماجرای آن از زبان «سیف» جالب است. عنوان شد که در آن جلسه عده‌ای گفتند ۳ هزار تومان عده‌ای دیگر ۵ هزار تومان و آقای جهانگیری میانگین آن را ۴ هزار و ۲۰۰ اعلام کردند. همینقدر شوخی شوخی قیمت گذاری شد و رانت ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی را توزیع کردند. این کار شوخی تلخ بود و مردم جدی جدی بار تورم را چشیدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس به انجام اصلاحات بر بودجه ۱۴۰۰ تاکید دارد، گفت: به رهبری نامه می‌زنند که تغییرات مجلس در بودجه زیاد است. معلوم است که اصلاحات را انجام می‌دهیم. اگر دولت نپذیرد مجبور به تنخواه و بودجه سه دوازدهم هستیم و راه پیش رو این است که دولت نظر کارشناسی ما را بپذیرد.

دهنوی با اشاره به سیاست‌های مخرب اقتصادی که در هفت سال گذشته اتخاذ شد، گفت: جای شکر آن باقی است که طبقه اشراف رفتنی است.

وی ضمن انتقاد از بی توجهی به اخذ مالیات از ثروتمندان در بودجه، تاکید کرد: با خودروی چند میلیاردی می‌چرخند و مالیات نمی‌دهند و وقتی بخواهیم اصلاحات انجام دهیم صدایشان در می‌آید.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه فشار مالیاتی نباید بر روی اقشار ضعیف باشد، گفت: مجلس به دنبال افزایش مالیات از ثروتمندان است.

دهنوی، ریزش‌های شدید شاخص بورس و زیان سنگین مردم را از نمونه‌های مدریت غلط دولت در اقتصاد عنوان کرد و گفت: آیا زیان‌های سنگین مردم در بورس را نیز جمعه صبح می‌خواهند بفهمند. می‌گویند مجلس در بورس دخالت نکند، این فرار رو به جلو است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهند، مدیریت بورس کار سختی نیست، اما چون منافع آنها در میان است اقدامی صورت نمی‌گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین از به جریان افتادن شکایت از رئیس جمهور خبر داد و گفت: شکایت از رئیس جمهور در کمیسیون اصل ۹۰ به جریان افتاده و دولت باید پاسخگو باشد.

دهنوی اعلام کرد: افزایش یارانه‌ها برای حمایت از دهک‌های پایین و متوسط، افزایش مالیات از ثروتمندان و جلوگیری از درآمدهای غیرواقعی در بودجه از مهمترین محورهایی است که مجلس در بودجه ۱۴۰۰ دنبال خواهد کرد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
1
واقعا من از این مجلس انقلابی ممنونم بابت این پیگیری ودقت نظر واقعان یکی پیدا شد و داره حرف دل مردم میرنه و از رانت و غلام حلقه بگوش جهانگیری بودن وزیر اقتصاد ورئیس بانک مرکزی
حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
0
زمان اصلاح ایرادات بدون جناح بازی است و کارشناس با سواد کم نداریم ، هر سال رهبری بر اقتصاد و تولید تاکید کرده اند ، با سود بالا کدام تولید پیش می رود ؟ با دولت بزرگ کدام اقتصاد موفق شده ؟ چرا پول صادرات اموال مردم را به گروهی نجومی بگیر می دهید ؟چرا از اقتصاد آزاد و رقابتی دفاع نمی کنید و دنبال اقتصاد دستوری و سرکوب قیمتی و دادن رانت به گروهی فاسد هستید ؟ زمان عمل است ،کم شعار دهید عمل کنید و به دنبال باند بازی نباشید ، مردم از پوپولیست ها خسته شده اند ، حرف کارشناسی نیازی به تهمت و جدال ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
درود درود درود بر نماینده شجاع مجلس و لعنت بر دولت دزد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی