تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سازمان ملل برگزاری کنفرانسی جهانی برای حفاظت از اماکن مذهبی را تصویب کرد

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را در محکومیت آسیب و تخریب اماکن مذهبی تصویب کرد و از دبیرکل این سازمان خواست یک کنفرانس جهانی تشکیل دهد تا حمایت عمومی از حفاظت از میراث دینی را به عهده بگیرد.

کد خبر: ۸۰۵۳۹
۱۱:۰۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹

سازمان ملل برگزاری کنفرانسی جهانی برای حفاظت از اماکن مذهبی را تصویب کرد

 

دیدارنیوز ـ به نقل از آسوشیتدپرس، این قطعنامه هدف‌گیری فزاینده "اموال فرهنگی از جمله اماکن و اشیای مذهبی توسط حملات تروریستی و شبه‌نظامیان غیرقانونی" را که معمولاً به تخریب و همچنین سرقت و قاچاق غیرقانونی موارد به سرقت رفته می‌انجامد، محکوم می‌کند.

قطعنامه این مجمع مخالفت خود را نسبت به "همه حملات به اماکن مذهبی و زیارت‌گاه‌ها... از جمله هرگونه تخریب عمدی آثار و بناها" که قانون بین‌المللی را نقض می‌کند، ابراز می‌دارد؛ و همچنین همه تهدیدات به حمله، آسیب یا تخریب اماکن مذهبی را محکوم کرده و هرگونه اقدام برای معدوم‌سازی یا تبدیل اجباری هر مکان مذهبی را تقبیح می‌کند.

این قطعنامه توسط عربستان سعودی پیشنهاد شد و کشور‌های عربی از جمله مصر، عراق، اردن، کویت، یمن، بحرین، سودان، عمان، امارات متحده عربی و فلسطین هم که توسط سازمان ملل به عنوان یک دولت غیرعضو ناظر شناخته می‌شود، از آن حمایت کردند. بنگلادش، جمهوری آفریقای مرکزی، گینه استوایی، موریتانی، مراکش، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و ونزوئلا هم از آن حمایت کردند.

این قطعنامه پس از حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا، با اجماع به تصویب رسید و "ولکان بوزکر"، رئیس مجمع درباره آن اظهار کرد: " تصمیم گرفته شده است".

از "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل خواسته شده کنفرانسی با حضور نهاد‌های سازمان ملل، ۱۹۳ کشور عضو این سازمان، چهره‌های سیاسی، رهبران مذهبی، سازمان‌های مبتنی بر ایمان، رسانه، جامعه مدنی و دیگران برگزار کند تا به هدایت پیشرفت در اجرای برنامه اقدام سازمان ملل برای حفاظت از اماکن مذهبی کمک کند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی