تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
افاضات اضافه

وزیر خارجه به فکر بیت کورن باشد نه مذاکره!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. چند هفته‌ای است که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۸۰۴۹۷
۱۵:۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۹

افاضات اضافه: وزیر خارجه به فکر بیت کورن باشد نه مذاکره!

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹
خبر‌هایی به دستم رسید که بزرگترین مهاجرت دیجیتال تاریخ با خروج افراد از واتساپ و ورود به برنامه سیگنال در دست انجام است. دلیل اصلی این مهاجرت هم این است که در بعضی کشور‌ها مردم نگران آن هستند که اطلاعاتشان توسط دیگران دیده شود. عجیب است که برای آن‌ها این چیز‌ها باعث نگرانی‌ست. اصلا اگر کسی گوشی به دست می‌گیرد و از این برنامه‌ها استفاده می‌کند باید بداند که اصل بر استفاده جمعی‌ست و چیز پنهانی نباید داشته باشد. به جز اتاق خواب، جای دیگری هم نباید لخت شد. البته قرار شد خواص زودتر سیگنال را فیلتر کنند که عوام ما در انجام این جنایت علیه واتساپ نقشی نداشته باشند. محسن که امسال خیلی جدی است گفته همه باید در دولت بعدی باشند و کسی تیم نیاورد. حرف درستی‌ست. تیم هم مثل پوتین و کلاه و لباس است. دم در به هر فرد تحویل می‌دهند، ولی کارت که تمام شد می‌توانی با خودت ببری. عصر، ماجرای ازدواج الهام را خواندم. ظاهرا اوایل نمی‌چرخیده و فقط نگاه می‌کرده است. بعد از مدتی همانطور که می‌چرخیده قهوه فرانسه با یک لایه خامه درست کرده و به فرد مذکور داده است. بعد سجایایشان در هم گره خورده و الهام بیشتر چرخیده و آش هم داده است. حالا معلوم می‌شود که آن ماجرای آش آوردن و آش خوردن که در آن فیلم نشان دادند صحت داشته است. یکی از خواص گفته قطعی برق برنامه‌ریزی‌شده نداریم. معلوم نیست چرا فکر کرده که عوام منتظر برنامه‌ریزی برای قطع برق هستند. شاید هم خواسته یادآوری کند که قطع برق هم فرقی با سایر امور کشور ندارد. آخر شب به مناسبت ۲۶ دی فیلم‌های مربوط به فرار شاه را دیدم. با اینکه شاه گریه می‌کرد عوام در حال رقص و خندیدن بودند. اصولا مرور تاریخ خیلی خوب است. باعث عبرت گرفتن می‌شود.
 
بیشتر بخوانید: پول را با آب می‌شویند، بیت کوین را با برق تولید می‌کنند

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹
صبح به صورت لحظه به لحظه جلسه ستاد مبارزه با کرونا را دنبال کردم. حسن خبر خوبی داد. گفت مرحله اول واکسیناسیون که مخصوص کادر درمان است تا آخر امسال انجام می‌شود و نباید به سال دیگر بیفتد. خیلی کار بزرگ و مهمی‌ست. با این سرعت مناسب واکسیناسیون فکر می‌کنم عوامی که کرونا نگیرند و نمیرند، سال آینده همین موقع‌ها واکسینه بشوند. یکی از خواص‌المله از مشهد هم نکته مهمی را افشا کرد. اینکه اگر واکسن فایزر خوب بود آمریکایی‌ها به ما نمی‌فروختند و برای مردم خودشان استفاده می‌کردند. حرف حساب زده است. فکر می‌کنم خود آمریکایی‌ها درآمد حاصل از فروش واکسنشان را به چین و کوبا می‌دهند و برای مردم خودشان واکسن وارد می‌کنند. یک اقدام مهم دیگر هم این بود که از امروز ورود مسافر به مازندران ممنوع شد. اقدام درستی‌ست. چون مسافرانی که به مازندران رفته‌اند از امروز می‌خواهند برگردند و خوب است که جاده‌ها به سمت تهران یکطرفه باشد تا ترافیک، سنگین نشود. باید فکری هم برای برگشت راحت مسافران از کیش و قشم کرد. مخصوصا که شنیدم احمد آقا هم به کیش رفته است. در اخبار آمد که چین اعلام کرده موارد اخیر کرونا در آن کشور، وارداتی بوده‌اند و از سایر کشور‌ها به چین رفته‌اند. به نظر می‌رسد بعضی کشور‌ها می‌خواهند هدیه چینی‌ها را پس بدهند. کار صحیحی‌ست.‌ای کاش همه کشور‌ها با همدیگر این هدیه را به چین برگردانند. فرزاد هم که در ایتالیا در مورد واکسن حرف زده بود با راهنمایی‌های مناسب اعضای سفارت ایران در رم به این نتیجه رسید که اشتباه کرده است و باید توئیت‌ها را پاک کند. این رابطه صمیمانه بین عوام و خواص ما تا قلب رم هم رفته و قطعا حسادت عوام غرب را تحریک می‌کند. خوشبختانه بعد از اختیاری شدن تست غربالگری زنان باردار، خبر ممنوعیت ارائه وسایل پیشگیری از بارداری در مناطق عشایری هم منتشر شد. فکر کنم کبری خیلی خوشحال شود. به هر حال درستش این است که زنان در هر شرایطی حامله شوند و با هر شرایطی بچه را به دنیا بیاورند، چون کمیت خیلی مهم است. مسائلی مانند پیشگیری یا غربالگری، توطئه غربی‌هاست که فکر می‌کنند بچه را باید سالم و با آمادگی به دنیا آورد. معاون یکی از نهاد‌ها گفته که نهادش بالاترین محبوبیت را بین همه نهاد‌های حاکمیتی دارد. او گفته میزان محبوبیت نهادش ۶۳ درصد است. اسم نهاد را باید به خاطر اینکه یک وقت محبوبیتش در جایی فرو نرود در آن یکی نسخه از خاطراتم بنویسم، ولی امان از این عدد طلایی ۶۳ درصد! محمود که ظاهرا مهمترین خواص‌الدوله بعد از حسن است امروز در مورد بیت‌کورن صحبت کرد. به نظر می‌رسد چیزی بین بیت‌کوین و پف فیل است که البته برخی به صورت بوداری از آن اسم می‌برند. مهم این بود که محمود به عوام اطمینان داد که خواص‌الدوله دنبال بیت‌کورن نیستند و خیال همه را بابت تسلطش به زبان انگلیسی راحت کرد. بالاخره ایشان سال‌ها معاون وزیر خارجه بوده و با همین تسلط به زبان، دیپلماسی کشور را پیش می‌برده است. آخر شب در اخبار دیدم که رییس شورای شهر تبریز از شهردار شهر خواسته در صورت پیروزی تیم تراکتورسازی مقابل استقلال تهران به ایشان پاداش بدهند. خصوصی بودن یعنی همین! باید از محل بودجه شهر به تیم فوتبالی که ظاهرا خصوصی‌ست وعده پاداش داد.
 
بیشتر بخوانید: عشق آباد و توصیه‌های عیسی

یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹
خبری که اول صبح به دستم رسید باعث شد بابت هوشیاری خواص بسیار بیش از قبل خوشحال شوم. یکی از خاخام‌های مشهور اسرائیل اعتراف کرده که واکسن کرونا، افراد را همجنسگرا می‌کند. چقدر خوب که اجازه ندادند این واکسن‌ها به کشور وارد شود. احتمالا از همان موقعی که محمود اعلام کرد ما در کشورمان از این چیز‌ها نداریم این غربی‌ها به فکر توطئه افتادند و اصلا کرونا هم به همین خاطر درست شده است. ویروس را هم در چین درست کردند که ما شک نکنیم. مخصوصا که همین امروز معلوم شد خفاش‌ها، محققان چینی را که وارد غارشان شده بودند گاز گرفته‌اند و بعد از آن کرونا شروع شده است. وقتی غربی‌ها می‌توانند در گاز خفاش ویروس را جاسازی کنند، پس حتما می‌توانند در واکسنش هم GPS و ماده همجنسگرا کننده افراد را قرار دهند. شاید به خاطر هوشیاری خواص، چند هزار نفر را پیدا کنم و بیانیه تشکر صادر کنیم. گویا آتش‌سوزی در جنگل‌های مختلف کشور ادامه دارد. اینکه جنگل‌های ما هم در تابستان آتش می‌گیرد و هم در زمستان، نشان می‌دهد که قسمت نیست جنگل و محیط زیست داشته باشیم و بهتر است خودمان دست به کار شویم و زودتر همه جنگل‌ها را از ریشه دربیاوریم و به جایش ویلا و آپارتمان و چیز‌های مفید بسازیم. خود زمین خالی هم البته ارزش دارد. بالاخره اگر درخت رویش نباشد قابل آب کردن است. در خبر‌ها شایعاتی درباره تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل به خاطر بدهی شنیده می‌شود. اگر حرف‌های محمود درباره پرداخت هزینه‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد سازمان ملل اجرا شده بود الان می‌توانستیم آمریکا و بقیه را هم اخراج کنیم. نه اینکه حتی اجازه رای دادن هم به ما ندهند. فعلا باید راهی برای پرداخت حق عضویت پیدا کنیم. به نظرم خوب است علاوه بر جریمه برای تردد شبانه، برای تردد روزانه و تنفس هوای کلانشهر‌ها هم جریمه بگذاریم. بالاخره این دود و آلودگی از هیچ که تولید نشده و بابتش کلی فرآورده‌های نفتی و صنعتی مصرف شده است و اینکه عوام بابتش پول نمی‌دهند اصلا منطقی نیست. عصر خبر نگرانی مردم بریتانیا درباره برنگشتن مرلینا به خانه را خواندم. گویا مرلینا، ملکه کلاغ‌های برج لندن است و مدتی‌ست از منزل خارج و هنوز مراجعت نکرده است. کلاغ‌دار اعظم برج لندن از مردم خواسته در صورت مشاهده او بلافاصله با برج لندن یا مقامات سلطنتی تماس بگیرند و خانواده سلطنتی را از نگرانی برهانند. چون گویا انگلیسی‌ها معتقدند اگر کلاغ‌های برج کم شوند سلطنتشان سقوط می‌کند. البته تجربه ما نشان می‌دهد اگر قرار به سقوط باشد کم و زیاد شدن هیچ جانوری تاثیر نخواهد داشت. اما همین که فهمیدم در انگلیس، شغلی به نام کلاغ‌داری وجود دارد دستاورد بزرگی است. شب خبر ازدواج دو نفر شتر در عربستان را خواندم. گردنبندی که صاحبان این شتر‌ها به ایشان هدیه داده‌اند ۱۳ میلیارد تومان ارزش دارد. تصویری که از شتر ماده منتشر شده بود نشان می‌داد وقتی گردنبند را به گردنش بسته بودند مثل خر می‌خندید. حق هم داشت.
 
بیشتر بخوانید: وضعیت قرمز عوام

 دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
خبر بازداشت آلکسی ناوالنی در روسیه را دنبال کردم. دیشب به مسکو برگشت و پلیس ضمن دستگیری بعضی از هوادارانش که برای استقبال از او به فرودگاه رفته بودند خودش را هم دستگیر کرد. عجیب است که با او با رافت برخورد کردند. چند وقت پیش کلی پول سم برایش خرج شد که بمیرد، اما نه تنها نمرد بلکه حالا دلش هوای روسیه هم کرده و بازگشته است. زندان برای اینجور مخالفان حکومت کم است. مخصوصا که تنها برنگشته و سابقه رقابت با پوتین را هم دارد. بورس تهران امروز هم سقوط کرد و عده‌ای از عوام جلوی ساختمان بورس جمع شده و علیه حسن شعار دادند. محسن هم که این بار طبق گفته خودش خیلی جدی آمده است با جدیت به حسن گفت که باید پنبه‌ها را از گوشش بیرون بیاورد. نمی‌دانم چرا این روز‌های بورس و وضعیت سهامداران را که می‌بینم یاد دی نود و شش می‌افتم. لابد حسن که شش ماه دیگر برود همه مشکلات کشور حل می‌شود. خواص‌المله عزیز رشت که در روز‌های اخیر چندین بار با خواص و عوام آمریکا با دو زبان حرف زده بود گفته بعضی تاکسی‌ها بنگاه تبلیغاتی ضدنظام هستند. به نظر می‌رسد ایشان مدتهاست سوار تاکسی نشده و فکر کرده حرف‌های عادی عوام، تبلیغات ضدنظام است.
 
 
بیشتر بخوانید: واکسن داخلی را اول به خواص بزنید

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹
امروز سالگرد آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکوست. چهار سال گذشت. به فداکاری آتش‌نشانان فکر کردم. باید پیشنهاد کنم دیدارنیوز، تابلویی از عکس آتش‌نشانان پلاسکو تهیه کند و برای همه خواص بفرستد تا یادشان بماند کار کردن بی‌ادعا چطوری است. خبر تحریم ترامپ و سایر مقامات ارشد آمریکایی را شنیدم. کار مهم و خوبی‌ست. همین که اجازه نداشته باشند از هوای خوب و محیط آرام ما استفاده کنند و حتی شانس ثبت‌نام در بخت‌آزمایی‌های خودروسازان داخلی را نداشته باشند مجازات خوبی‌ست. یک مکانی به نام قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی به وزیر بانمک بهداشت نامه نوشته و گفته صحبت‌های اخیر معاونش در مورد رعایت نکردن پروتکل‌ها باعث قم‌هراسی شده است. جل‌الخالق! خبر استعفای قالیباف را شنیدم. این نوع خبر‌ها در کشور ما کمتر شنیده می‌شود. بعد متوجه شدم که قالیباف‌اصل که رییس سازمان بورس بوده است استعفا داده و باقر حالش خوب است. به نظرم قالیباف اصلی آن کسی است که نه تنها استعفا ندهد بلکه همیشه در هر صحنه‌ای حاضر باشد. باقر همچنین تحریم واکسن کرونا برای زندانیان فلسطینی را محکوم کرده است. آدم دلسوزی‌ست.‌ای کاش هماهنگ کند واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی که عوام ما لازم ندارند را به فلسطین بفرستند. امروز خواص‌المله به شکل ضخیمی محمدجواد را ادب کردند. به نظر می‌رسد بیش از حد با محمدجواد مهربان هستند. وزیر خارجه‌ای که به فکر مذاکره باشد وزیر خارجه نیست. وزیر خارجه باید کمربند انفجاری به خودش ببندد و دشمنان ما را منفجر کند. ولی معلوم نیست محمدجواد به جای این کار چرا می‌خند؟ غروب مصاحبه مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران را دیدم. گفت خاموش شدن دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به دلیل تمام شدن ایتنترنت اداره محیط زیست بوده است. یادم باشد آمادگی خود را برای هات‌اسپات کردن اینترنت گوشی با سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کنم. شب موقع برگشت مجددا چراغ‌های خیابان‌ها و بزرگراه‌ها خاموش بود. ظاهرا برای صرفه‌جویی خاموش کرده‌اند. اگر اینطور باشد خوب است تیر‌های روشنایی را هم از جا دربیاورند و بفروشند تا شاید بشود بخشی از بدهی خودمان به سازمان ملل را تسویه کنیم و حق رایمان را پس بگیریم. اگر قرار است چراغ‌ها روشن نباشند، تیرهای‌شان نهایتا به عنوان آهن قراضه به درد می‌خورند. آخر شب تصاویر خیابان‌های واشنگتن را تماشا کردم. در حال آماده شدن برای مراسم سوگند جو بایدن هستند. اینقدر وضع آمریکا خراب است که نمی‌توانند حضور نیرو‌های نظامی در خیابان‌هایشان را سانسور کنند و همه را نمایش می‌دهند. شاید وقت تحقق وعده‌های محسن رسیده است.
 
بیشتر بخوانید: شعرخوانی رجب و واکسن خواص

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹
چین ادای ما را درآورد و مایک پمپئو و ۲۷ نفر از مقامات دولت ترامپ را تحریم کرد. معلوم است راهبرد‌های ما در جهان تکثیر شده است. آن یکی محمدجواد که چند روز پیش با آن یکی سعید به سیستان و بلوچستان رفته بودند، امروز به دادسرا رفت تا در مورد کار‌های زشتش پاسخگو باشد. اینکه به زبان خوش از وی خواسته شده اینستاگرام و چیز‌های دیگر را فیلتر کند و گوش نداده واقعا بد بوده است. تازه عده‌ای از عوام از شهر‌های مختلف هم از محمدجواد شکایت کرده‌اند. خیلی خوب است که خواص‌الرعایا برای جمعی از عوام ارزش قائل هستند و به شکایتشان از خواص‌الدوله رسیدگی می‌کنند. البته به این معنی نیست که یک‌عده دیگر از عوام‌پررو شوند و فکر کنند می‌توانند مثلا از باقر یا یکی از خواص‌المله‌ها یا خواصی به جز خواص‌الدوله شکایت کنند. پخش مستقیم مراسم شروع به کار جو بایدن، رییس‌جمهور جدید آمریکا را از تلویزیون سی‌ان‌ان تماشا کردم. جالب بود و غمبار برای دونالد ترامپ. ترامپ اینقدر ناراحت بود که از واشنگتن خارج شده بود تا باد به سرش بخورد و حالش بهتر شود. بایدن و معاونش، خانم هریس و بقیه کسانی که در مراسم سخنرانی کردند به طور عجیبی به گذشته کشورشان افتخار می‌کردند و انگار به آینده هم امیدوار بودند. متاسفانه از دو خواننده زن و یک خواننده مرد هم در مراسم استفاده کردند که مبتذل بود. عجیب بود که روسای جمهور قبلی آمریکا، که زنده بودند، به جز جیمی کارتر که به توصیه پزشکانش در خانه مانده بود، در مراسم شرکت کردند و تلویزیون هم نشانشان می‌داد. به نظر می‌رسد اینکه روسای جمهور قبلی را بعد از پایان دورانشان، هنوز هم به مراسم اینچنینی دعوت کنند و اجازه بدهند از خانه خارج شوند ظاهرسازی آمریکایی‌هاست تا کسی متوجه فروپاشی ایشان نشود. تلویزیون از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم تا بعد از آن همه چیز را نشان می‌داد. می‌خواهند وانمود کنند که رسانه‌ها در آمریکا عوام را در جریان اتفاقات و اخبار می‌گذارند. بایدن نزدیک کاخ سفید به همراه خانواده‌اش از ماشین پیاده شد و تا داخل کاخ را پیاده رفت. اینکه می‌خواهند نشان بدهد رییس جمهور مثل بقیه مردم است و خانواده دارد و می‌تواند پیاده در خیابان راه برود هم بخشی از همان ظاهرسازی‌ست. خوشبختانه خواص ما نیاز به این ظاهرسازی‌ها ندارند و آنقدر وسایل ورزشی مناسب در اختیارشان هست که لازم نشود در خیابان پیاده بروند. آخر شب خبر آمد که ترامپ در کاخ سفید برای بایدن نامه‌ای گذاشته و در آن نوشته که جو! می‌دانی که من برنده شدم. نامه تاریخی و مهمی‌ست. البته کمی ابهام دارد و مشخص نیست که ترامپ برنده چه چیزی شده است.
 
بیشتر بخوانید: پرستوی خواص و مرغ عوام

 پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹
سخنان یکی از خواص‌المله که دوست دارد جای حسن را بگیرد خواندم. گفته همانطور که پارلمان آمریکا در فاصله دو روز مانده به پایان دولت ترامپ، او را استیضاح کرد خواص‌المله هم باید حسن را حتی یک روز مانده به پایان دوره‌اش استیضاح کنند. اینکه خواص ما سعی دارند بعضی چیز‌ها را از آمریکا یاد بگیرند عجیب است. سال‌ها سعی کرده‌ایم شیطان بزرگ، بدآموزی نداشته باشد و عاقبت کارمان این است. صبح بین کار‌ها به سلمانی رفتم. در مدتی که منتظر نشسته بودم از استاد سلمانی و مشتری که مشغول اصلاح سرش بود چیز‌های زیادی یاد گرفتم. گویا می‌شود به قشم رفت و یک سری اجناس که دقیقا نفهمیدم چه بود را آورد و خرید. در بوشهر هنوز نوادگان پرتغالی‌ها هستند و به همین خاطر یک سری زنان بوشهری شکل اروپایی‌ها هستند. در همان حوالی جنوب، فکر می‌کنم در جزیره قشم، یک ساخت و ساز عجیبی در دست احداث است که آقای مشتری معتقد بود مربوط به خود هاشمی‌رفسنجانی یا بچه‌های هاشمی‌رفسنجانی یا نهایتا فائزه هاشمی رفسنجانی‌ست، اما استاد سلمانی حدس می‌زد نظامی باشد. همچنین استاد سلمانی گفت که هفت سال پیش یکی از دوستانش به او گفته بوده که دستگاه خانگی بخرد و دنبال بیت‌کوین برود و آقای مشتری هم اطلاعاتی در مورد بیت‌کوئین در شمال داشت. به نظر می‌رسد که این‌ها اقوام و آشنایان همان بیت‌کورن باشند که چند روز پیش محمود اشاره کرده بود. البته از آنجا که محمود سال‌ها معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه بوده است فکر کنم بیت‌کورن درست باشد. چون استاد سلمانی و آقای مشتری مشغول مباحث سنگین بودند کارشان طول کشید و، چون عجله داشتم بدون اصلاح سر بیرون آمدم. فیلم مربوط به سخنان آقای محترمی را در شبکه چهار دیدم که درباره منقل و شیر خر خوردن صحبت می‌کرد. بسیار آموزنده بود. جالب است که برخی خواص گویا ناراحت شده‌اند و اعتراض کرده‌اند. واقعا ناراحت‌کننده است. آن زمان که یک نفر در تلویزیون به مردم گفت برقصند همه این خواص ساکت بودند و نگاه می‌کردند و حالا که یک صحبت عادی مطرح شده است گویا ناراحتند. باید خواص‌المله باز هم بودجه مربوط به این رسانه را زیاد کنند تا روشنگری‌هایش را ادامه بدهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی