تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

آلمان به دنبال حل سریع اختلافات تجاری با آمریکا است

وزیر اقتصاد آلمان گفت که این کشور به‌دنبال حل سریع اختلافات اقتصادی و تجاری با دولت جدید ایالات متحده است.

کد خبر: ۸۰۴۴۴
۱۴:۱۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

آلمان به دنبال حل سریع اختلافات تجاری با آمریکا است

 
دیدارنیوز ـ پس از آغاز به کار «جو بایدن» رئیس جمهوری جدید ایالات متحده، «پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان از حزب «دمکرات مسیحی» (CDU) تاکید کرد که کشورش در نظر دارد تا اختلافات اقتصادی و تجاری با ایالات متحده را به سرعت حل کند.

وی در مصاحبه‌ای با نشریه «بیلد» آلمان گفت که تعدادی از اختلافات برلین و واشنگتن ماهیت اقتصادی دارد، ولی اگر دو طرف درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند، این اختلافات قابل حل هستند. به گفته وی، شعار‌هایی مانند «اول آمریکا» یا «اول آلمان» نمی‌تواند در این راستا کارساز باشد.

آلتمایر همچنین تأکید کرد که می‌خواهد هر چه سریعتر با همتای جدید آمریکایی خود آشنا شود. بایدن «جینا رایموندو» فرماندار «رود آیلند» را به عنوان وزیر جانشین «ویلبور راس» وزیر تجارت در دولت «دونالد ترامپ» معرفی کرده است.

وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به تجربه و مسئولیت راهبری بایدن، نسبت به بهبود مناسبات دو سوی آتلانتیک ابراز امیدواری کرد.

همچنین اتحادیه تجارت خارجی آلمان (BGA) ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمده بایدن در کاخ سفید، تجارت بین المللی یک دوره آرامش را تجربه کند. «آنتون بورنر» رئیس این اتحادیه گفت: یکی از چالش‌های کنونی، تقویت «تجارت جهانی قاعده مند» است. اگر اراده آن وجود داشته باشد، ترمیم مشارکت مهم دو سوی اقیانوس اطلس می‌تواند از همین امروز آغاز شود.

جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا دیروز (چهارشنبه) با برگزاری مراسم تحلیف، رسما سکاندار کاخ سفید شد و در شرایط بحرانی بی سابقه جانشین ترامپ شد.

مراسم تحلیف بایدن، رئیس جمهوری جدید ایالات متحده واکنش‌های بین المللی را در پی داشت. اگرچه برخی متحدان واشنگتن مانند اتحادیه اروپا، فرانسه یا حتی کانادا به عرصه جدید قدرت ایالات متحده ابراز خوش بینی کرده اند؛ اما برخی قدرت‌های دیگر جهان نظیر روسیه بدان به دیده تردید می‌نگرند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی