تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ترامپ: تنها رئیس جمهور بدون جنگ تاریخ آمریکا هستم!

ترامپ در نطق خداحافظی خود در واپسین روز ریاست جمهوری، اظهارات و ادعا‌های جدیدی را مطرح کرد.

کد خبر: ۸۰۳۴۴
۱۲:۰۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

ترامپ: تنها رئیس جمهور بدون جنگ تاریخ آمریکا هستم!

 

دیدارنیوز ـ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واپسین روز ریاست خود بر کاخ سفید طی یک نطق خداحافظی اظهارات جدیدی مطرح کرد.

او در ابتدای سخنرانی خداحافظی خود گفت چهار سال پیش اولین فردی بود که توانست از خارج از حلقه قدرت و سیاست به ریاست جمهوری برسد. وی در ادامه به بیان دستاورد‌های خود پرداخت و گفت طی این چهارسال «برای مقابله با چین بیش از هر زمان دیگری جهان را متحد کردم.»

ترامپ همچنین مدعی شد: «پس از ده‌ها سال، اولین رئیس جمهوری بودم که در دوره ریاست جمهوری خود هیچ جنگ جدیدی را آغاز نکرد.»

وی، اما در عین حال گفت که "با صرف حدود ۳ تریلیون دلار، ارتش آمریکا را کاملا بازسازی و قدرت آمریکا را در داخل و رهبری و احترام به آمریکا را در خارج از کشور احیا کردم. "

رئیس‌جمهورِ در حال کناره‌گیری آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خداحافظی خود ادعا کرد که در دوران ریاست جمهوری خود بزرگترین اقتصاد تاریخ جهان را در آمریکا ایجاد کرده و آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز جهان تبدیل کرده است.

وی با وجود تلفات بی‌شمار کرونا در آمریکا، مدیریت خود در کنترل این بیماری را نیز عالی توصیف کرد و گفت: کاری که دولت دیگر در سه، چهار یا حتی ده سال انجام می‌داد را ما در ۹ ماه انجام دادیم و اولین واکسن کرونا را تولید کردیم.

ترامپ همچنین در این سخنرانی به ضدیت خود با ایران نیز اشاره کرد و از مقابله با ایران و ترور سردار سلیمانی به عنوان یکی از دستاورد‌های دولت خود یاد کرد.

او در ادامه گفت که در دولت خود علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به چندین "معاهده صلح تاریخی" در منطقه خاورمیانه دست یافت که هیچ کس فکر آن را هم نمی‌کرد!

وی تصریح کرد که در پی این توافقاتِ به اصطلاح صلح، افق جدیدی در این منطقه بوجود آمده است که آینده‌ای روشن دارد.

ترامپ اشاره‌ای نیز به حمله طرفدارانش به کنگره داشت و گفت: این حمله اقدامی وحشتناک برای تمامی مردم آمریکا محسوب می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پایان از مردم کشورش خواست برای موفقیت دولت بایدن دعا کنند و سپس تاکید کرد جنبشی که او و طرفدارانش آغاز کرده‌اند تازه در ابتدای راه است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی