تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تبدیل خانه‌های تاریخی کاشان به مراکز فساد گردشگران؛ شایعه یا واقعیت؟

انتشار خبر سرو شراب در خانه‌های سنتی و تاریخی کاشان برای گردشگران اروپایی اتفاقی بود که مردم و مسئولان شهرستان را غافلگیر کرد.

کد خبر: ۸۰۱۴۷
۱۱:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

تبدیل خانه‌های تاریخی کاشان به مراکز فساد گردشگران؛ شایعه یا واقعیت؟

 

دیدارنیوز ـ مدت هاست که کم و بیش اخباری از هنجارشکنی گردشگران خارجی در خانه‌های تاریخی کاشان دهان به دهان بین مردم می‌چرخد و افکار عمومی را مدتی درگیر خود می‌کند، اما این بار یک خبر جدی‌تر دیده و شنیده شد.
تبدیل خانه‌های تاریخی کاشان به مراکز فساد گردشگران، شایعه یا واقعیت؟

عصر ۲۱ دی ۹۹ بود که انتشار سخنان حجت الاسلام والمسلمین فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان در همایش ماهیانه مبلغان طرح هجرت و امین کاشان در خبرگزاری حوزه نگاه‌ها را به سمت این خبر برد. او سوال کرده بود دلیل اینکه ۱۰۰خانه سنتی کاشان با قیمت‌های میلیاردی و بسیار بالا توسط افراد نامعلوم خریداری شده چیست؟

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: ده سال دیگر ۲۰۰ خانه سنتی بدون نظارت در کاشان خواهیم داشت که خبر نداریم در آن‌ها چه خبر است. در بعضی از خانه‌های سنتی کاشان شراب سرو می‌کنند، اکثر کسانی که در این خانه‌ها میهمان می‌شوند از کشور‌های اروپایی هستند که شب آن‌ها روز ماست.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی تاکید کرد: با توجه به اینکه دشمن با شدت بیشتر شهر‌های مذهبی را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده است و کاشان هم به عنوان یک شهر مذهبی از این آسیب مصون نیست باید اقدامات جدی تری در این زمینه انجام داد.

بر خانه‌های سنتی کاشان نظارت شود
او با بیان اینکه منظور بنده از مطلب منتشر شده در خبرگزاری حوزه مربوط به خانه‌های ثبت نشده‌ای است که تعدادشان هم در کاشان کم نیست، افزود: بعضی افراد با تبدیل خانه‌های مسکونی خودشان به خانه تاریخی و اینکه این خانه‌ها در هیچ جا ثبت نشده و با درست کردن سایت، جذب توریست می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، آسیب خانه‌های تاریخی بدون مجوز در کاشان را جدی دانست و در پاسخ به بعضی از هتل داران کاشانی، گفت: به هیچ وجه منظور بنده در همایش ماهانه مبلغین طرح هجرت و امین کاشان هتل‌ها و خانه‌های تاریخی ثبت شده نبوده است، گرچه بحث بدحجابی و عدم رعایت پوشش اسلامی در برگزاری بعضی از مراسم‌ها در اینگونه مکان‌ها هم قابل نقد است.

او افزود: بحث سرو ماکولات که در خبر منتشر شده، بر می‌گردد به اینکه اگر دقت و کنترلی بر خانه‌های تاریخی ثبت نشده‌ای که خودشان در فضای مجازی جذب توریست می‌کنند و تعدادشان هم کم نیست، نشود، معضلات و مشکلاتی را در آینده برای دارالمومنین، هتل داران، خانه‌های تاریخی و میراث فرهنگی کاشان به وجود خواهند آورد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه میراث فرهنگی، جامعه هتل داران و خانه‌های تاریخی کاشان باید با معضلات فرهنگی در خانه‌های تاریخی بدون مجوز مقابله کنند، گفت: به دلیل اینکه خانه‌های تاریخی بدون مجوز با احساس آزادی، مسائل فرهنگی را رعایت نمی‌کنند، امیدواریم با کمک مسئولان و هتل داران با دقت و جدیت بیشتر و با ارائه خدمات بهتر بتوانیم جلوی اینگونه معضلات را بگیریم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی