تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

صوفی: منظورمان از اصلاح قانون انتخابات اصلاحات فعلی نبود

یک فعال سیایس اصلاح طلب گفت: امام(ره) مقابل کسانی که می خواستند جمهورت را از ایران بگیرند ایستاد و گفت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش.

کد خبر: ۸۰۰۱۴
۱۲:۳۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز - علی صوفی در ارتباط با روند اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اصلاح قانون عرصه و دایره شمول کاندیدهای ریاست جمهوری را تنگ می کند. شاید با زبان بی زبانی می خواهند بگویند دیگرانی که خارج از دایره آن ها هستند حق ندارند در عرصه انتخابات ورود پیدا کنند و فقط ما خودمان با هم رقابت می کنیم.

وی ادامه داد: تفکری که پشت این موضوع است نفی جمهوریت است. از ابتدای پیروزی انقلاب عده ای بودند که در مقابل جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی را مطرح کردند. امام(ره)  مقابلشان بود و با ایده آنان مخالفت کرد و حتی روز رفراندام گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش. حالا همان عده الان دارند قانون انتخابات را از جمهوریت جدا می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب سپس گفت: دارند رجل سیاسی را تعریف می کنند در حالی که پیش تر توضیحات واضح در این باره گفته شده بود. بگذارید مثالی بزنم، در اصل 44 قانون اساسی داریم که اقتصاد جمهوری اسلامی سه بخش است؛ تعاونی، دولتی و خصوصی که محدوده اش را قانون مشخص می کند؛ اما در رابطه با رجل سیاسی تعریف قاطع داده و نگفته باید محدوده اش مشخص شود.

وی ابراز عقیده کرد: با توجه به شاکله فکری این نمایندگانی که الان دست اندر کار اصلاح قانون انتخابات شدند باید گفت فاتحه اش خوانده شده است.

صوفی با اشاره به مطالبه برخی چهره های سیاسی برای اصلاح قانون انتخابات گفت: اصلاحی که ما از آن یاد می کردیم به تعاریف انتخابات بر می گردد. الان در همین نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان نیز داریم این موضوع را تعریف می کنیم. می گوییم انتخابات باید آزاد، رقابتی و عادلانه باشد. باید قانون به گونه ای باشد که امکان این رقابت را به وجود بیاورد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی