تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

محیط‌بان ترور شده عمرش را در راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی صرف کرد

عباس میرزاکریمی یکی از محیط‌بانان نامی کشور و رئیس پیشین اداره محیط زیست دماوند سه‌شنبه شب با ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شد؛ یکی از بستگان او از اقدام‌های ماندگار این محیط‌بان گفت.

کد خبر: ۷۹۹۳۴
۱۷:۰۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۹
طرح حمایت از محیط بانان ایده عباس میرزا کریمی بود
 
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: عباس میرزا کریمی از محیط‌بانان با سابقه محیط زیست استان تهران و از حامیان اساسی محیط‌بانان و افراد پیگیر در راستای احقاق حقوق محیط‌بانی و محیط‌زیست در کشور بود که سال‌ها تلاش و عمر خود را در راه حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی صرف کرد. او سه‌شنبه شب به ضربه گلوله عده‌ای ناشناس ترور شد.

یکی از بستگان او در گفتگو با دیدار درباره فعالیت‌های میرزاکریمی گفت: او در سال ۷۳ به استخدام سازمان محیط زیست در آمد و کارش را از همان سال از شرق استان تهران پارک ملی لار و فیروزکوه آغاز کرد.

او که نخواست نامش فاش شود، افزود: میرزاکریمی بیشتر خدماتش را در حوزه حفاظت از حیات وحش، محیط طبیعی، شکار و صید  انجام داد و همیشه نسبت به این حوزه‌ها حساسیت بالایی داشت و در تمام این سال‌ها به دلیل این علاقه محیط شغلی خودش را تغییر نداد.

به گفته او، میرزاکریمی اولین کسی بود که ایده طرح حمایت از محیط‌بانان را با جزئیات کامل به سازمان حفاظت از محیط زیست ارائه داد هر چند این طرح مصوب شد، ولی آنچه که وی در طرحش ارائه داده بود اجرا نشد.

او ادامه داد: همچنین طرح همیاران محیط زیست در دبیرستان‌های دماوند هم توسط شهید میرزاکریمی اجرا شد و آموزش استفاده از سلاح و ضابطی محیط‌بانان در دماوند هم توسط او اجرا شد و عقیده داشت که محیط‌بانان نیاز به آموزش مداوم دارند.

او با اشاره به اینکه شهید عقیده داشت این آموزش‌ها پیش از ورود به دانشکده محیط زیست باید انجام شود، گفت: اجرای آموزش‌های محیط‌بانان مانند برپایی میدان‌های تیر را خودش به صورت متمرکز و استانی انجام می‌داد.

او به خدمات شهید میرزاکریمی در زمینه حیات وحش اشاره کرد و افزود: در زمانی‌که او در دماوند به عنوان محیط‌بان فعالیت می‌کرد جمعیت حیات وحش منطقه از دویست به بالای دو هزار راس رساند و تعیین مناطق شکار ممنوع پل سفید دماوند و اثر ملی این شهر و غار رود افشون را ثبت کرد.

او تاکید کرد که شهید میرزاکریمی در همه زمینه‌ها بار‌ها پیشنهاد داشت که فعالیتش را در محیط‌های انسانی سازمان ادامه دهد، اما او نمی‌پذیرفت و دلیل آن را هم عشق و علاقه به محیط‌بانی و حیات وحش اعلام می‌کرد.

او گفت: کل محیط‌بانان کشور او را به عنوان کهنه محیط‌بان و بزرگتر این حوزه می‌شناختند و همه در موضوعات مختلف از او مشورت می‌گرفتند و در درگیری‌ها و معضلاتی که برای محیط‌بان‌ها پیش می‌آمد پناه بود و آن‌ها را راهنمایی می‌کرد.

او افزود: با همه خدماتی که میرزاکریمی داشت، اما شبانه عده‌ای ناجوانمردانه به او حمله کردند و این محیط‌بان پیش از رسیدن به بیمارستان دارفانی را وداع گفت.

او یادآور شد: نیرو‌های پلیس در حال بررسی حادثه هستند و در صورت رسیدن به سرنخ‌های قابل استناد آن را اعلام خواهند کرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی