تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
#دیدار_۱۴۰۰

بسته خبری انتخابات؛ از کاندیدای خود خوانده اصلاحات تا حمایت ساکتین فتنه از علی لاریجانی

در #دیدار_۱۴۰۰ با گزیده و چکیده‌ای از محتوای انتخاباتی رسانه‌های جمعی، فضای انتخاباتی را پیگیری خواهیم کرد. اخبار امروز، ۲۲ دی ۱۳۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۷۹۸۰۷
۲۰:۱۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
بسته خبری انتخابات؛ از کاندیدای خود خوانده اصلاحات تا حمایت ساکتین فتنه از علی لاریجانی
دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: احمد زیدآبادی، تحلیل‌گر سیاسی در گفتگویی با روزنامه شرق در رابطه با حال و روز اصلاح‌طلبان صحبت کرده است. زیدآبادی به تفصیل روندی را که اعضای این جریان از دهه شصت تا به امروز طی کرده‌اند را تحلیل کرده و در نهایت پیشنهاد داده تا این جریان تا مدتی از سیاست دوری گزیند تا به مرور زمان بتوانند موقعیت جدیدی را کسب کنند.

متن کامل این مطلب: زیدآبادی: اصولگرایان جای اصلاح‌طلبانِ دهه ۶۰ را گرفته‌اند


از درون جریان اصلاحات اسامی کاندیدا‌های جدیدی به گوش می‌رسد. در آخرین مورد، محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب خود را کاندیدای اجماعی اصلاحات دانست و در گفتگو با برنا گفت: «در مورد حضور من کار‌هایی از مدت‌ها شروع شده است و جلسات مستمری هست و اگر فضا فراهم شود به عنوان کاندیدای واحد به میدان خواهم آمد و کمپین‌هایی تشکیل شده است.»
رهامی احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از یک اصولگرای معتدل مانند علی لاریجانی را رد کرد و در ضمن خبر دیدار لاریجانی با سید محمد خاتمی را هم تکذیب کرد، هرچند تأیید کرد که این چهره اصولگرا مورد حمایت حزب کارگزاران سازندگی است.

متن کامل این مطلب: کاندیدای واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰: محسن رهامی


حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هم چهره دیگری بود که در رابطه با علی لاریجانی و از احتمال حضور او در انتخابات صحبت کرد. ترقی در این رابطه گفت: «لاریجانی میان بعضی از اصولگرایانی که جزء ساکتین فتنه بودند یا به هر حال جزء معتدلین به حساب می‌آیند ممکن است طرفدارانی جدی داشته باشند.»
ترقی در رابطه با احتمال کاندیداتوری محمدباقر قالیباف گفت: «نفیا در این باره از ایشان شنیده‌ایم، اما درباره اثباتش تا این موقع چیزی نشنیده‌ایم.» ترقی، اما معتقد است که باید حضور چهره جوانی مثل سعید محمد در عرصه انتخابات را به شرط احراز صلاحیتش جدی و مثبت قلمداد کرد.

متن کامل این مطلب: لاریجانی میان «اصولگرایانِ ساکت فتنه» طرفداران جدی دارد


دیگر مطلبی که طی آن اسمی از علی لاریجانی به عنوان کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ آمده است، گزارشی است در روزنامه اعتماد که در آن گزارشگر این روزنامه احتمال کاندیداتوری چهار رئیس پیشین صدا و سیما را بررسی کرده است. این گزارش معتقد است که عزت‌الله ضرغامی با رویکرد نقد درون گفتمانی می‌خواهد وارد کارزار شود، علی لاریجانی در انتظار دعوت جدی از سوی جریان‌های سیاسی است، محمد هاشمی که پیش از این نیز سابقه کاندیداتوری را دارد، نیم نگاهی به فضای انتخاباتی دارد و در نهایت معتقد است که محمد سرافراز، چهره‌ای سیاسی از جنس احمدی‌نژاد است که البته مدت‌هاست به حاشیه رفته، ولی باز هم گاهی در گمانه‌زنی‌ها اسمش به عنوان یک کاندیدای انتخاباتی مطرح است.

متن کامل این مطلب: از «جام‌جم» به «پاستور»


مرتضی مبلغ، عضو حزب اتحاد ملت در رابطه با حال و روز اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به ایلنا گفت که اصلاح‌طلبان برگرداندن شور و نشاط به انتخابات را وظیفه خود می‌دانند، اما نظارت استصوابی مانعی است که فعالان سیاسی در آستانه هر انتخابات با آن مواجه‌اند.

متن کامل این مطلب: مبلغ: «نظارت استصوابی» مانعی است که فعالان سیاسی در آستانه هر انتخابات با آن مواجه‌اند


محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی پرحاشیه دولت دهم در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان به تحلیل فضای انتخاباتی کشور پرداخت. او در ابتدا هر دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را نقد کرد و رویکرد اصلاح‌طلبان را ایجاد جنگ روانی، تخریب فضای انتخاباتی و کاهش مشارکت سیاسی دانست و به نوعی این جریان سیاسی را به خارج از کشور مرتبط دانست. رامین در رابطه با کنش انتخاباتی احمدی¬نژاد هم گفت که او اگر عاقل باشد وارد انتخابات نمی‌شود، ولی می‌تواند با حمایت از کاندیدا یا کاندیدا‌هایی تأثیر جدی بر فضای انتخابات بگذارد. او در رابطه با احتمال ائتلاف اصلاح‌‎طلبان و احمدی نژاد گفت: «من هیچ عاقلی را نمی‌شناسم که حاضر به ائتلاف سیاسی با احمدی نژاد باشد.»

متن کامل این مطلب: محمدعلی رامین: هیچ فرد عاقلی با احمدی‌نژاد ائتلاف نمی‌کند


خبرآنلاین در گزارشی به تحلیل حال و روز جبهه پایداری پس از درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی پرداخت. خبرآنلاین نوشت که جبهه پایداری بعد از درگذشت روح‌الله حسینیان، با فوت مصباح یزدی شوک دوم را دید. این گزارش می‌نویسد که حالا آقاتهرانی جای مصباح یزدی را گرفته است و صادق محصولی جایگزین آقاتهرانی شد و حالا سودای به دست گرفتن قوه مجریه را در سر دارند.

متن کامل این مطلب: روزگارِ جبهه پایداری بعد از فوت پدر/ آقاتهرانی لیدر است یا محصولی؟


روزنامه اعتماد در گزارشی به احتمال کاندیداتوری زنان در انتخابات پیش‌رو پرداخته است. او با استناد به صحبت‌های عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که زنانی که تا به امروز کاندیدا شده‌اند صلاحیت عمومی نداشته‌اند معتقد است که حالا و با توجه به پیش‌بینی پایین بودن میزان مشارکت و توان کاندیدا‌های زن در بالا بردن میزان مشارکت، از احتمال تأیید صلاحیت زنان در انتخابات خرداد آتی می‌نویسد.

متن کامل این مطلب: موعد تفسیر «رجُل»


روزنامه اعتماد در گزارش دیگری به طرح اصلاح قانون انتخابات پرداخته و در فرازی از این بررسی به تغییر مراجع چهارگانه استعلام در ساختار شورای نگهبان اشاره کرده و به این بند اشاره کرده است: «وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بازرسی کل‌کشور، دیوان محاسبات کشور و سایر مراجع ذی‌صلاح مکلفند ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ درخواست اداره انتخابات شورای نگهبان یا درصورت لزوم هر یک از اعضای شورای نگهبان مدارک یا سوابق مربوط به داوطلبان ریاست‌جمهوری را به صورت کامل تحویل دهد.» این گزارش نوشته است که با این مصوبه مجلس سازمان اطلاعات سپاه رسماً وارد روند احراز صلاحیت نامزد‌ها شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
0
این انتخابات کاملا فرمایشی ودستچین شده است بانظارت استصوابی فقط کسانی حق دارند واردانتخابات شوند که جنتی اوراتایید کند نه قرآن جنتی یک شخص است ولی قرآن کلام خداست همه میتوانند ثبت نام کنند مردم حق انتخاب دارند جنتی میگوید اگرفردفاسدی ثبت نام کندممکن است رای بیاوردمردم شهیدپرورهیچوقت به فردفاسدرای نخواهندداد جنتی ازاین میترسد که فردموردنظرمردم‌رای بیاورد نه موردنظرخودش دیگراینکه‌رییس جمهوردرکشورماکاملافرمایشی است تااختیارات رییس جمهور همانند دیگرکشورها افزایش نیابد شرکت در انتخابات امربیهوده ای است
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
نتیجه نبود نظارت استصوابی رامیتوان درانتخابات درخشان شوراهای شهر دید که غالبا" به دلیل فساد مالی و... یادربازداشت هستند یا زندان یا شورا کلا" منحل شده است!
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
شورای نگهبان شامل 6نفرفقیه و6 نفر حقوقدان است . نه شخص آیت الله جنتی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی