تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

انصراف وکلای خلیفه حفتر از دفاع از او در دادگاه آمریکا

منابع از انصراف وکلای خلیفه حفتر از دفاع از وی در پرونده شکایت چند شهروند لیبیایی از حفتر در دادگاهی در آمریکا خبر دادند.

کد خبر: ۷۹۷۰۴
۱۳:۵۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
انصراف وکلای خلیفه حفتر از دفاع از او در دادگاه آمریکا
 
دیدارنیوز - به نقل از شبکه الجزیره، عصام عمیش، رئیس ائتلاف لیبی – آمریکا در سخنانی اعلام کرد که "دانکن لوین" و "ادوارد اونگارسکی"، دو وکیل خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در پرونده شکایت چند شهروند لیبیایی از او در دادگاهی در آمریکا به آنها اطلاع داده‌اند که دیگر قصد دفاع از حفتر در دادگاه را ندارند.

وی افزود: این دو وکیل گفتند که ارتباطشان با حفتر قطع شده است و دیگر با او در تماس نیستند.

عمیش در ادامه گفت که ممکن است وکلای حفتر به دلیل ناتوانی در اثبات پست "ریاست دولت" برای حفتر و به دنبال آن ناامید شدنشان از اثبات مصونیت سیاسی برای او از دفاع از وی منصرف شده‌ باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: علاوه بر این شانس تبرئه شدن حفتر در این پرونده بسیار ضعیف است.

دو شهروند لیبیایی به نام‌های "سلیمه جبریل" و "علی عبدالله حمزه" تابستان با ارائه دادخواستی به دادگاه فدرال ویرجینیا آمریکا علیه خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به اتهام کشتن نزدیکان‌شان شکایت کردند.

به دنبال این شکایت وکلای حفتر که تابعیت آمریکایی را دارد درصدد اثبات مصونیت سیاسی برای او به عنوان "رئیس دولت" در لیبی بودند اما موفق به تحقق این هدف نشده و طبق گفته منابع آگاه، وزارت خارجه ادعای برخورداری حفتر از مصونیت سیاسی را رد کرده است.

سلیمه جبریل در این دادخواست گفته است که ژانویه ۲۰۱۷ حمله خمپاره‌ای به خانه او شده که منجر به کشته شدن سه تن از فرزندان او بین ۳ تا ۱۱ سال و مجروح شدن همسر و بچه چهارمشان شده است.

وی همچنین نیروهای تحت امر خلیفه حفتر را به بازداشت شوهرش دو ماه پس از این حمله متهم کرد و افزود که از زمان بازداشت همسرش اطلاعی از او ندارد.

علی عبدالله حمزه نیز در این دادخواست گفته است که حملات حفتر منجر به کشته شدن پدر، دو برادر و دو خواهر وی شده است و خانواده او در منطقه "قنفوده" در غرب بنغازی در پی حملات خلیفه حفتر با گرسنگی، نبود آب و دارو مواجه شدند.

نیروهای خلیفه حفتر با حمایت کشورهای اروپایی و عربی سال‌هاست که با دولت توافق ملی لیبی بر سر مشروعیت و به دست گرفتن قدرت می‌جنگند که در اثر آن علاوه بر خسارت‌های مادی، صدها غیرنظامی نیز تاکنون کشته و زخمی شده‌اند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی