تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
#دیدار_۱۴۰۰

بسته خبری انتخابات؛ زمزمه‌های حضور کاندیدای اصولگرا با کابینه

در #دیدار_۱۴۰۰ با گزیده و چکیده‌ای از محتوای انتخاباتی رسانه‌های جمعی، فضای انتخاباتی را پیگیری خواهیم کرد. اخبار امروز، ۱۶ دی ۱۳۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۷۹۳۷۷
۲۰:۰۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

بسته خبری انتخابات؛ زمزمه‌های حضور کاندیدای اصولگرا با کابینه

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: حسن غفوری‌فرد، فعال سیاسی اصولگرا و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرآنلاین در رابطه با سیاست‌های انتخاباتی جریان اصولگرایی صحبت کرده است. غفوری‌فرد در ابتدا با اشاره به آن‌چه در انتخابات اسفند سال گذشته رخ داد، آن مشارکت ضعیف عمومی را زنگ خطری برای نظام دانست و مشارکت پایین را اصلی‌ترین دغدغه نظام و جریان‌های سیاسی خواند. او ادامه داد که هنوز تصمیم انتخاباتی اجماعی در درون جبهه اصولگرایی گرفته نشده، اما به نظرش کسی که می‌تواند در انتخابات سونامی مشارکت ایجاد کند، ابراهیم رئیسی است.
او می‌گوید: «می‌توان یک حالتی را تصور کرد که ترکیبی از مجموعه قدیمی‌ها و چهره‌های جوان مانند رییسی، قالیباف، علی لاریجانی و محسن رضایی، جلیلی، سید عزت الله ضرغامی، حسین دهقان و سعید محمد با معرفی یک کابینه مرکب از بزرگان و جوانان، مدیران گذشته و مدیران جهادی بیایند این ترکیب می‌تواند هم به سطح مشارکت کمک کند و هم به رای اصولگرایان.»
او به بحث کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری هم ورود کرد و گفت: «در هر حال ترکیبی از بزرگان و جوانان و شاید هم بانوان شایسته مثل سرکار خانم وحید دستجردی بتواند جاذبه بزرگی برای رای دهندگان و امید زیادی برای همه علاقمندان به انقلاب و ایران اسلامی ایجاد نماید و انگیزه برای مشارکت را افزایش دهد که چنین باد.»

متن کامل این مطلب: غفوری فرد: رئیسی می‌تواند در ۱۴۰۰ سونامی رأی ایجاد کند

از دیگر اصولگرایانی که امروز در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ اظهار نظر کرده است، ناصر ایمانی، تحلیل‌گر سیاسی است. او در گفتگو با ایلنا ابتدا از عمکرد مجلس انتقاد کرد و گفت که طرح اصلاح قانون انتخابات فراجناحی نیست. او ادامه داد: «مجلس تلکیف اضافه برای شورای نگهبان تعریف نکند. احتمالاً بخشی از مواد این طرح از سوی شورای نگهبان رد می‌شود.» ایمانی در ادامه به مصادیق ورود کرد و در رابطه با کاندیدا‌های احتمالی نظامی عنوان کرد: «هنوز معلوم نیست که محمد باقر قالیباف بخواهد در انتخابات شرکت کند تا الان هم نگفته و سمتی که دارد مهم است و ترک آن به مصلحت نیست. تصور نمی‌کنم سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نامزد شود، اما سردار حسین دهقان نامزد می‌شود و معلوم نیست تا چه اندازه پایگاه رای مردمی داشته باشد، اما دعوای انتخاباتی ۱۴۰۰ میان سردار دهقان و سعید محمد نیست و افراد دیگری نامزد خواهند شد.»

متن کامل این مطلب: یک فعال اصولگرا پاسخ داد؛ رقابت دو سردار در انتخابات ۱۴۰۰؟

روزنامه «صبح نو»، نزدیک به محمدباقر قالیباف در گفتگویی با پرویز سروری، فعال سیاسی اصولگرا به سازوکار اجماع ساز در بزنگاه انتخاباتی ۱۴۰۰ در درون جریان اصولگرایی پرداخته است. در این گفتگو ابتدا گذار اصولگرایان از شیخوخیت به فرایند اجماع‌ساز بر پایه خرد جمعی به نام جمنا پرداخته و در نهایت اعلام کرده که سازوکار اجماع‌ساز در انتخابات پیش‌رو چیزی پیشرفته‌تر از جمنا است.

متن کامل این مطلب: یک قدم جلوتر از جمنا

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با خبرآنلاین به سیاست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت. او گفت که کاندیدای اصلاح‌طلب جریانی و حزبی هیچ شانسی نخواهد داشت و باید اجماع صورت گیرد. او در رابطه با احتمال حضور آقای خاتمی در انتخابات اعلام کرد که حضور او فرضی محال است. رجایی رأی آورترین کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلبان را اسحاق جهانگیری دانست. از سوی دیگر او در رابطه با بحث پر حاشیه حضور نظامیان در انتخابات گفت: «من معتقدم که نظامیان نیز مانند هر شهروندی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و از سمت نظامی خود استعفا دهند. اما اینکه کشور را به نظامی‌ها بسپاریم به یک شکل غیرمستقیم اثبات می‌کند که در عرصه سیاست دچار نوعی نازایی و عقیم شدن شده‌ایم. من فکر می‌کنم این به نوعی اقرار به ناَ‌توانی سیستم مدیریت و عرصه سیاسی کشور است که نتوانسته آنقدر زایش داشته باشد که باید دستگاه سیاست از میلیتاریسم و نظامی‌گری فرد یا افرادی را وام بگیرد. اینکه نظامی‌ها بخواهند تنور انتخابات را گرم کنند مانعی ندارد، اما اینکه بخواهیم دولت را به نظامی‌ها بسپاریم به دلایلی که گفتم باعث ریزش آرا خواهد شد و ظاهرا عواقب منفی خواهد داشت.»

متن کامل این مطلب: غلامعلی رجایی: حضور خاتمی در انتخابات فرض محال است/ نظامیان نیز مانند هر شهروندی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

سید افضل موسوی، عضو حزب کارگزاران در رابطه با چشم‌انداز انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «دستیابی به اجماع اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری راحت و برای انتخابات شورا‌ها کمی سخت است.»

متن کامل این مطلب: دستیابی اصلاح طلبان به اجماع برای انتخابات ریاست جمهوری راحت است

صادق زیباکلام، تحلیلگر اصلاح‌طلب در گفتگو با انصاف نیوز در رابطه با وضعیت اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کرد و گفت: «اگر اصلاح­ طلبان بدون برنامه­‌ریزی، ارزیابی و جمع­‌بندی از وضعیت جامعه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند، مختصر اعتباری که برایشان مانده هم از دست می‌رود. اگر اصلاح­ طلبان بدون برنامه­‌ریزی، ارزیابی و جمع­‌بندی از وضعیت جامعه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند، مختصر اعتباری که برایشان مانده هم از دست می‌رود. آقای عارف در انتخابات سال ۹۴ سر لیست اصلاح طلبان بود و یک و نیم میلیون رای آورد. ۴ سال بعد، سر لیست اصلاح ­طلبان درتهران، ۸۰ هزار رای هم نیاورد. چرا اصلاح ­طلبان نمی‌خواهند این را ببینند؟ اگر ده درصد آن‌هایی که طرفدار اصلاح­ طلبان بودند، پای صندوق می‌رفتند، حداقل باید ۱۵۰ هزار رای می­‌آوردند. این اتفاق نیافتاد. یعنی بالای نود درصد پایگاه اجتماعی خود را در تهران، رشت، تبریز، اصفهان، مشهد و همه جا نیز از دست داده‌اند. اما نمی‌دانم چرا این موضوع را نمی‌بینند. به جای اینکه به این بپردازند که ما چرا انقدر سقوط کرده­‌ایم، می‌گویند استخاره خوب آمد و اصلاح ­طلبان می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند.»
او درباره حضور عارف هم گفت: «او چه انفرادی و چه از طرف اصلاح ­طلبان و با هر حالتی شرکت کند هیچ فرقی ندارد. ۵ درصد هم به ایشان رای نخواهند داد.»

متن کامل این مطلب: زیباکلام: عارف بیاید ۵ درصد هم رای ندارد

شرق در مطلبی با تیتر «مجلس از انتخابات الکترونیکی می‌ترسد؟» به نظرات مختلف مجلسیان در این رابطه پرداخت. شرق نوشت که از دو مجلس قبل بحث الکترونیکی شدن انتخابات مطرح بوده و شورای نگهبان هم آن را به شکل ضمنی پذیرفته است. شرق به نقل از یکی از نماینده‌ها می‌گوید که تجربه برگزاری کلاس‌های مدارس در بستر اینترنت نشان داد که نمی‌توان تمام انتخابات را الکترونیکی برگزار کرد. حسن همتی معتقد است که می‌توان تنها بخشی از انتخابات را الکترونیکی برگزار کرد.

متن کامل مطلب: مجلس از انتخابات الکترونیکی می‌ترسد؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی