تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

برای آلودگی هوای تهران فقط توصیه کافی نیست،کاری کنید

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به وضعیت نامساعد جوی پایتخت بر لزوم تعیین مرجع مدیریت هوای تهران تاکید کرد و از مسئولین خواست که برای رفع این مشکل اقدام کنند.

کد خبر: ۷۹۳۲۳
۰۹:۰۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز  - سید رضا تقوی با اشاره به مشکلات پایتخت به خصوص وضعیت آلودگی هوای این روزهای آن گفت: تهران به همان اندازه که گسترده است‌ مشکلات گسترده ای هم دارد، مشکلات مختلفی همچون مشکلات حمل و نقل و حتی مشکلات بهداشتی و درمانی را در پایتخت شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان تهران چندین جلسه برای بررسی و رفع مشکلات پایتخت برگزار کرده است، گفت: برای مثال از جمله این مشکلات می توان به وجود ۳۰ هزار متکدی و بیش از ۲۰۰ هزار معتاد اشاره کرد، تهران را نمی توان صرفا به عنوان کلان شهری لحاظ کرد که صرفا بارخود را تحمل می کند بلکه این شهر بخشی از بار اداره کشور را نیز به دوش می کشد.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: یکی از مشکلاتی که توجه همه را به خود جلب کرده است مسئله هوای این کلان شهر است، بخش عمده ای از ناوگان حمل و نقل ما چه در بخش اتوبوس ها و چه در بخش تاکسی ها  از رده خارج هستند، بر همین اساس باید به فکر تعویض و جایگزینی این بخش باشیم، آمار دقیقی در دست ندارم ولی حدود دو سوم ناوگان حمل و نقل تهران فرسوده است.

تقوی ادامه داد: باید به این موضوع توجه کنیم که مردم در خانه ها از گاز استفاده می کنند و سوخت خانگی آلودگی چندانی ندارد، البته تا چند سال پیش بخشی از آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت های خانگی بود ولی امروزه دیگر اینگونه نیست. در بعضی از فصول به دلیل وضعیت ژئوپلوتیکی تهران شاهد آلودگی هوا به این شکل هستیم، البته کارشناسان این حوزه باید در این خصوص اظهار نظر کنند ولی به هر جهت باید توجه کرد که برخی از طرح ها و برنامه های شهرسازی در این خصوص مشکل ایجاد کرده است؛ چرا جلوی برخی از کانال های ورود و خروج هوا با ساخت و ساز ها گرفته شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: درواقع ما نیازمند مدیریت صحیح در حوزه هوای تهران هستیم، همه از این وضعیت آلودگی آگاه هستند ولی شخصی یا نهادی مدیریت آن را بر عهده نمی گیرد، سازمان محیط زیست موضوع را به گردن وزارت نفت و یا وزارت نیرو می اندازد و این دو ورارتخانه هم می گویند موضوع به سازمان محیط زیست مرتبط است و هر شخصی موضوع را به دیگری مرتبط می داند، هوای تهران مانند خیابان های تهران باید مدیریت شود، برای مثال بخش راهنمایی و رانندگی بر عهده نیروی انتظامی است، بخش نظافت و فضای سبز بر عهده شهرداری است، هوای تهران هم اینگونه باید مدیریت شود،برای روی زمین مدیریت داریم ولی برای هوا اقدامی نمی کنیم.

نماینده مردم در مجلس تهران تصریح کرد: مسئولین مرتبط با این موضوع باید طرحی را در دولت تدارک ببینند و دولت هم اقدامات لازم را انجام دهد،این موضوع امری جدی است و باید به فکر آن بود چرا که مردم در نفس کشیدن های خود دچار مشکل هستند، اگر شخصی یا نهادی در این خصوص به مسئولیت خود عمل نمی کند باید مورد پیگرد قوه قضاییه قرار گیرد، دادستان مدافع حقوق عمومی است، دادستانی موظف است جلوی اجهاف در حقوق مردم توسط سازمان ها،بخش خصوصی و یا دولتی را بگیرد.

تقوی گفت: یک ابر سیاه آسمان تهران را فرا گرفته است و آقایان صرفا توصیه می کنند کودکان و بیماران قلبی از خانه خارج نشوند، آیا این کار کافی است؟

وی ادامه داد: پیش نهاد می کنم در ارتباط با هوای تهران یک مدیریت مشخص در نظر گرفته شود تا مسئله به گردن دیگری و دیگری انداخته نشود، دولت باید یک بودجه مشخص برای این کار در نظر بگیرد، همچنین به فکر تعویض ناوگان فرسوده و تقویت وسایل نقلیه عمومی باشد، همچنین به این موضوع توجه کند که تعداد زیادی موتور در تهران در حال رفت و آمد است که بخشی از آلودگی هوا متوجه همین موضوع است، درواقع باید به فکر بهبود کیفیت سوخت این موتورها و خودروها باشیم، همچنین در ساخت و سازها باید از بسته شدن راه های ورود و خروج هوا جلوگیری شود.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد:به هرجهت باید مرجع مدیریت هوا و فضای تهران را مشخص کنیم، یک سازمان و تشکیلاتی مشخص شود تا بتواند این وضعیت را ساماندهی کند، مجلس شورای اسلامی در این خصوص باید اقدام کند، مجمع نمایندگان استان تهران نیز چندین جلسه از استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر دعوت کرد، آقایان به آلودگی هوای تهران اشاره کردند و گفتند ما به مردم سفارش کردیم که از خانه خارج نشوند و از آن ها می خواهیم کمتر گاز مصرف کنند تا نیروگاه ها مجبور به مازوت سوزی نشوند، این توصیه ها همیشه گفته می شود اما چه قدمی برای رفع این مشکل برداشته شده است؟
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی