تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

رهامی: اشخاص حقیقی بانفوذ و تاثیرگذار اصلاح طلب وارد احزاب شوند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اشخاص حقیقی در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان باید نظر مشورتی داشته باشند. آن‌ها بهتر است در قالب احزاب فعالیت کنند.

کد خبر: ۷۹۲۹۹
۱۸:۵۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

رهامی: اشخاص حقیقی بانفوذ و تاثیرگذار اصلاح طلب وارد احزاب شوند

دیدارنیوز: محسن رهامی با بیان اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان باید به احزاب متکی باشد، اظهار کرد: قرار است در نهاد جدیدی که ایجاد می‌شود، سی حزب و بین ۱۰ تا۱۵ شخصیت حقیقی عضو شوند، ولی باید مراقب بود تا اشتباهات شورای سیاستگذاری تکرار نشود.
وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری در انتخابات مجلس دهم و شورا‌های پنجم موفق عمل کرد، اما پس از ردصلاحیت نامزد‌های اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، از ارائه لیست انصراف داد و کار را به خود احزاب واگذار کرد و اختلاف از همینجا شروع شد، زیرا برخی احزاب لیست ارائه کردند و برخی احزاب به آن‌ها انتقاد وارد کردند که چرا در آن شرایط لیست دادند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اختلاف دیگر درباره اشخاص حقیقی در شورای سیاستگذاری بود. این اختلاف وجود داشت که چرا یک شخص حقیقی با حزبی که سی سال سابقه فعالیت دارد، یک رای برابر داشته باشد و نقش احزاب کمرنگ شود؟ این نظر در شورای سیاستگذاری وجود داشت که اشخاص حقیقی باید نقش مشورتی داشته باشند مثل انتخابات شورای شهر چهارم تهران که لیست توسط احزاب تهیه شد و اشخاص حقیقی فقط نظر مشورتی داشته و از آن لیست حمایت کردند.
وی با بیان اینکه وقتی احزاب لیستی ارائه می‌کنند نسبت به عملکرد لیست خود هم پاسخگو هستند، گفت: احزاب دارای برنامه هستند و مردم به آن برنامه‌ها رای می‌دهند، اما وقتی اشخاص حقیقی لیستی ارائه می‌کنند پاسخگوی عملکرد‌ها هم نخواهند بود. با این حال طرفداران حضور اشخاص حقیقی در نهاد‌های اصلاح طلبان معتقدند، چون در کشور احزاب قوی مانند ترکیه، پاکستان و هند وجود ندارد بنابراین مجبوریم از اشخاص حقیقی بانفوذ استفاده کنیم، اما سوال اینحاست که چرا این افراد بانفوذ وارد احزاب نمی‌شوند تا احزاب را تقویت کنند یا خودشان حزب ایجاد نمی‌کنند؟ طرفداران احزاب با اشخاص مشکلی ندارند و انتقاد آن‌ها جنبه شخصی ندارد بلکه معتقدند که احزاب باید راه ورود به سیاست باشد.
این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه اشخاص حقیقی بانفوذ و تاثیرگذار اصلاح طلب بهتر است وارد احزاب شوند، گفت: در نهاد اجماع ساز جدید، اشخاص حقیقی باید نظر مشورتی داشته باشند. روش‌هایی که در گذشته موجب نتایج غیرقابل قبول شده است، نباید دوباره تکرار شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی