تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

جری؛ تو هرگز تنها قدم نخواهی زد!

جرارد مارسدن خواننده نامدار راک و پاپ اهل بندر لیورپول و خواننده آهنگ مشهور این باشگاه درگذشت.

کد خبر: ۷۹۲۶۶
۱۳:۵۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
گری؛ تو هرگز تنها قدم نخواهی زد
 
دیدارنیوز – بابک مجیدی: وقتی از فوتبال اروپا، انگلستان و شهر بندری لیورپول حرف می‌زنیم ناخودآگاه یاد ورزشگاه آنفیلد و تیم لیورپول می‌افتیم، ورزشگاهی که وقتی تمام هواداران پرشور آن دور هم جمع شوند و سرود رسمی باشگاه را بخوانند، مو به تن هرکسی سیخ می‌شود. باشگاه‌های بزرگ فوتبال جهان عموما یک ترانه یا زمزمه خاص دارند که قبل از بازی یا پس از پیروزی آن را با شور و هیجان خاصی برای تیم خود می‌خوانند، تا انگیزه برد و درخشش را برای بازیکنان تیم و خودشان بیشتر کنند. لیورپول هم یکی از همین تیم‌هاست. کدام هوادار تیم لیورپول است که شعر زیبا و حماسی «هرگز تنها قدم نخواهی زد» را از بر نباشد، نداند یا نخوانده باشد؟ خبر تلخ برای این هواداران اینکه جِری مارسدن خواننده این شعر، امروز در سن ۷۸ سالگی درگذشت. با هم نگاهی به تاریخچه این ترانه می‌اندازیم.
 
چه کسی متن شعر را نوشت؟
تو هرگز تنها قدم نخواهی زد (You’ll Never Walk Alone) توسط اسکار هامرستین سروده شد و سپس توسط ریچارد راجرز برای تئاتر موزیکال چرخ فلک ساخته شد که نخستین بار در سال ۱۹۴۵ در آمریکا انتشار یافت. بعد‌ها این شعر در قالب نسخه‌ها و اجراهای دیگری که شاخص‌ترین آن توسط جری مارسدن و گروه پیس‌میکرز در سال ۱۹۶۳ منتشر شد. گری و پیس‌میکرز در سال ۱۹۵۹ شکل گرفتند. نسخه اجرا شده آهنگ «تو هرگز تنها قدم نخواهی زد» چهار هفته متوالی پس از انتشار در رتبه ۱ کشور انگلستان قرار گرفت.
 
گری؛ تو هرگز تنها قدم نخواهی زد

لیورپول چه زمانی آن را قبول کرد؟
وقتی این آهنگ منتشر شد در همان زمان، باشگاه لیورپول این آهنگ را پذیرفت. در روایت‌ها آمده است که جِری مارسدن، قبل از شروع پیش فصل، یک نسخه از این آهنگ را به بیل شنکلی مدیر باشگاه و اسطوره قرمز‌ها ارائه داد. تامی اسمیت بازیکن آن دوره لیورپول می‌گوید وقتی شنکلی این آهنگ را شنید خوف کرد.

بیل شنکلی در سال ۱۹۶۵ در هنگام حضور در رادیو بی بی سی، پیش از حضور در فینال جام حذفی انگلستان، این شعر را به عنوان ترانه رسمی باشگاه معرفی می‌کند. در ادامه، این شعر توسط هواداران پرشور قرمز‌ها همسرایی و این هم‌خوانی به یک پدیده تبدیل شد، به طوری که پینک فلوید که از آن به عنوان گروه راک پیشرو نامیده می‌شود نمونه‌ای از اجرای این آهنگ در ورزشگاه آنفیلد را در آلبوم Meddle در سال ۱۹۷۱ گنجاند.
 
گری؛ تو هرگز تنها قدم نخواهی زد

چرا این شعر قابل توجه است؟
این آهنگ بعد از فاجعه هیلزبورو در سال ۱۹۸۹ که در آن، ۹۶ هوادار لیورپول جان خود را از دست دادند معنا و مفهوم دیگری پیدا کرد.  پزشکی قانونی در آن دوران اعلام کرد که مرگ این افراد تصادفی بوده اما پیگیری خانواده‌ها باعث شد پس از 25 سال این حکم تغییر کند. در طول این سال‌ها، متن شعر «تو هرگز تنها قدم نخواهی زد» برجسته‌تر شد. امروز، این شعر بالای گذرگاه بیل شنکلی و در نرده‌ای  آن دیده می‌شود که البته این ایده در سال ۱۹۸۲ اجرا و متن You’ll never Walk Alone  بر روی سر در ورزشگاه نصب شد.

متن شعر آن چیست؟

شعر به زبان انگلیسی:

When you walk through a storm, hold your head up high
And don’t be afraid of the dark
At the end of the storm, there’s a golden sky
And the sweet, silver song of a lark
Walk on through the wind
Walk on through the rain
Though your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on
With hope in your heart
And you’ll never walk alone
You’ll never walk alone
Walk on, walk on
With hope in your heart
And you’ll never walk alone

معنی شعر به زبان فارسی:

زمانی که از طوفان گذر می‌کنی
سرت را بالا بگیر
و از سیاهی نترس
در پایان این طوفان
آسمانی طلایی است و
چکاوکی به زیبایی می‌خواند
در باد به راهت ادامه بده
زیر باران به راهت ادامه بده
اگر خسته شدی و رویاهایت در آستانه نابودی قرار گرفت
ادامه بده، ادامه بده
با امیدی در قلبت
و تو هیچگاه تنها قدم نخواهی زد
تو هیچگاه قدم نخواهی زد
ادامه بده، ادامه بده
با امیدی در قلبت
و تو هیچگاه تنها قدم نخواهی زد
تو هیچگاه قدم نخواهی زد
 
گری؛ تو هرگز تنها قدم نخواهی زد
 
اجرای باشکوه در آنفیلد
حالا بعد از مرگ جری مارسدن خواننده لیورپولی این آهنگ به یکی از ماندگارترین اجرا‌های این آهنگ توسط هواداران لیورپول در ورزشگاه نگاه می‌اندازیم که قرمز‌ها دو سال پیش در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا که با بازگشت خارق‌العاده شاگردان کلوپ بود نگاهی می‌اندازیم که واقعا باید مثل بیل شنکلی از اجرای این آهنگ با هم خوانی هواداران ترسید.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی