تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

سردار قاسم سلیمانی؛ سرباز وطن، امیر بی‌گزند

دیدار در سال گذشته و به مناسبت چهملین روز درگذشت ایشان ویژه‌نامه‌ای را منتشر کرد که اینک به مناسبت نخستین سالگرد شهادت این سرباز وطن بازنشر می‌شود.

کد خبر: ۷۹۰۹۲
۰۱:۵۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز: بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ خبری عجیب کل خاورمیانه را در شوک فرو برد. ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به وسیله یک پهباد آمریکایی، برای بسیاری از مردم ایران و خاورمیانه باور کردنی نبود. دولت دونالد ترامپ در ادامه دشمنی تمام عیار خود با ایران، این فرمانده ارشد نظامی و چهره برجسته ایران و منطقه را آشکارا ترور کرد. ترور یک ژنرال نظامی در یک کشور ثالث و اعلام آشکار آن رخدادی غریب بود که تنها از محافظه‌کاران افراطی حاکم بر کاخ سفید بر می‌آمد.  

ترور سردار سلیمانی آغاز تنش شدیدی بین ایران و آمریکا شد که در نهایت با حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد موقتا پایان گرفت. با این حال یک سال پس از این ترور ناجوانمردانه، ترامپ و تیمش در حالی کاخ سفید را ترک می‌کنند که ۴ سال دشمنی مداوم آن‌ها با ایران و تلاش برای فشار  حداکثری تقریبا هیچ نتیجه ملموس سیاسی نداشته است. فشار‌هایی که زندگی مردم ایران را سخت‌تر کرد و سربازی فداکار از ایران را به شهادت رسانه، اما در  عین حال تغییری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران نداد.  

سردار قاسم سلیمانی چهره‌ای تعیین کننده و تاثیرگذار بود و احتمالا تا سال‌ها اثرات او و اقداماتش در خاورمیانه باقی خواهد ماند. زندگی او نیز احتمالا برای سال‌ها و دهه‌ها موضوعی برای پژوهشگران و مورخان خواهد بود و احتمالا دامنه اثرگذاری اقدامات او در آینده بیشتر روشن خواهد شد.  

دیدار در سال گذشته و به مناسبت چهملین روز درگذشت ایشان ویژه‌نامه‌ای را منتشر کرد که اینک به مناسبت نخستین سالگرد شهادت این سرباز وطن بازنشر می‌شود. متن کامل این پرونده را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.  


پرونده ویژه دیدار: اربعین سرباز وطن
 
همچنین دکتر امیر دبیری مهر پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی و عضو شورای راهبردی دیدار در یادداشتی به بیان برخی از صفات و مشخصات سردار سلیمانی پرداخته است. 
 
این یادداشت را نیز می‌توانید در لینک زیر بخوانید.
 
 
دیدار نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی را به همه دوستداران او تسلیت می‌گوید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی