تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
#دیدار_۱۴۰۰

بسته خبری انتخابات؛ کاندیدای اختصاصی، از اعتماد ملی تا مؤتلفه اسلامی

در #دیدار_۱۴۰۰ با گزیده و چکیده‌ای از محتوای انتخاباتی رسانه‌های جمعی، فضای انتخاباتی را پیگیری خواهیم کرد. اخبار امروز، ۹ دی ۱۳۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۷۸۹۶۱
۲۰:۱۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۹
بسته خبری انتخابات؛ کاندیدای اختصاصی، از اعتماد ملی تا مؤتلفه اسلامی
دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: فعل و انفعالات انتخاباتی امروز را از آن‌چه در جریان اصلاحات رخ داد بررسی می‌کنیم. اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی خبری در رابطه با سیاست انتخاباتی این حزب داد. گرامی‌مقدم در گفتگو با ایسنا اعلام کرد که سه تن از چهره‌های این حزب، یعنی الیاس حضرتی، محمدعلی افشانی و محمدجواد حق شناس، یکی به عنوان کاندیدای اختصاصی این حزب در انتخابات ۱۴۰۰ معرفی می‌شود. او البته ادامه داد: «با این حال اعتمادملی در راستای دستیابی به  اجماع در میان اصلاح طلبان تلاش خواهد کرد.» او در رابطه با سازوکار اجماع‌ساز در جریان اصلاحات عنوان کرد: «بعد از آنکه شورای نگهبان، صلاحیت نامزد‌های انتخابات را تائید کرد، نظرسنجی بهترین راه برای انتخاب نامزد اصلاح طلبان خواهد بود.» به گفته اسماعیل گرامی‌مقدم هنوز تصمیمی که در رابطه با کاندیدای اختصاصی حزب گرفته شده با مهدی کروبی، دبیرکل این حزب مطرح نشده است.

این در حالی است که دیروز خبری آمد مبنی بر این که کمیسیون ماده ده احزاب صلاحیت مهدی کروبی را برای دبیرکلی اعتماد ملی رد کرده است.



الیاس حضرتی، یکی از افرادی که در لیست کاندیدا‌های مورد اشاره گرامی‌مقدم قرار دارد، بار روزنامه اعتماد گفت‌وگویی داشته و در آن از ردصلاحیت مهدی کروبی برای دبیرکلی حزب اعتماد ملی انتقاد کرده است. او در رابطه با برنامه انتخاباتی اعتماد ملی عنوان کرده: «بنای فعلی حزب اعتماد ملی مشارکت فعال در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و انتخابات شورا‌های شهر و روستاست و به همین جهت برنامه راهبردی، مبسوط و دقیقی را با تمرکز بر احیای سرمایه اجتماعی و جلب مجدد اعتماد مخدوش‌شده ملت با عنوان برنامه «دولت اعتماد ملی» تهیه و تدوین کرده‌ایم که این برنامه به زودی منتشر خواهد شد.» او کاندیدا‌های احتمالی اعتماد ملی را هم نام برد، هرچند به نام خودش اشاره نکرد. حضرتی گفت: «حزب از آقایان دکتر ابراهیم امینی، دکتر محمدجواد حق‌شناس و مهندس محمدعلی افشانی درخواست کرده تا در صورت آمادگی برای ورود به انتخابات، کاندیداتوری خود را ابتدا در درون حزب اعلام کنند تا پس از برگزاری انتخابات درون‌حزبی و مورد نظر اکثریت شورای مرکزی یک نفر از میان این ۳ نفر از سوی حزب اعتماد ملی به عنوان کاندیدای حزبی به افکار عمومی معرفی شود.»



متن کامل این مطلب: به سوی دولت اعتماد ملی



حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ شرق به احتمال حضور مصطفی میرسلیم و اسدالله بادامچیان در انتخابات پیش رو، احتمال کاندیداتوری بادامچیان را رد نکرد. او در رابطه با ارتباط بین مؤتلفه اسلامی و جامعه روحانیت مبارز هم به همکاری بین دو تشکل اشاره کرد.



متن کامل این مطلب: بادامچیان یا میرسلیم نامزد ۱۴۰۰ مؤتلفه کیست؟



روزنامه شرق در گزارشی به پیش‌بینی‌ها در رابطه با میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخته است. این گزارش به مصاحبه اخیر حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز اشاره کرده است. ابراهیم میزان آرای مردمی و مشارکت حداکثری را برای رئیس‌جمهور آینده بسیار مهم دانسته و گفته است: «بالاترین رکن انتخابات، حضور حداکثری مردم است؛ به بیانی، هر‌چه مردم حضور بیشتری پای صندوق‌های رأی داشته باشند مشروعیت نظام بیشتر شده و در جهان نیز بازتاب گسترده‌ای دارد.» این فعال اصولگرا رئیس‌جمهور حداقلی را حائز لیاقت ندانست. ابراهیمی پیش‌بینی کرد: «اگر اوضاع با همین وضعیت جلو برود و مردم احساس گشایش در کارهایشان نکنند و امید مردم کم شود، آن کاهش رأیی که در انتخابات مجلس داشتیم، در ریاست‌جمهوری هم خودش را نشان می‌دهد.» شرق نتیجه کاهش میزان مشارکت را پایین آمدن قدرت چانه‌زنی نظام در داخل و خارج از کشور دانسته است. این گزارش در نهایت با اشاره به سخنان غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت، یکی از راه‌های افزایش میزان مشارکت را حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و ساخت یک دو قطبی دانست.



متن کامل این مطلب: اصولگرایان و دغدغه مشارکت حداقلی یا حداکثری



امیدوار رضایی، برادر محسن رضایی و نماینده سابق مجلس، در رابطه با فعالیت‌های انتخاباتی برادرش اعلام کرد که او برنامه‌ای برای حضور در مجلس ندارد. او در رابطه با فعالیت انتخاباتی محسن رضایی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «موج تخریبی که از لندن علیه رضایی شروع شده، بیانگر آن است که آن‌ها مطمئن شده‌اند اگر ایشان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، چون متخصص اقتصاد است و به مسائل امنیتی و دفاعی نیز مسلط است، با استقبال مردم مواجه می‌گردد و سکان دولت را به دست می‌گیرد و اروپا و امریکا را وادار می‌کند که به تعهدات خود عمل کنند، لذا فتنه‌ها و برنامه‌های بیگانگان را خنثی و آن‌ها را به رفتار مؤدبانه در مقابل ملت بزرگ ایران وادار خواهد کرد. محسن رضایی اقتصاد ملی ایران را تقویت و تحریم‌ها را خنثی می‌کند و در چنین شرایطی بدخواهانِ ملت ایران دست‌خالی و سرافکنده خواهند شد.»



متن کامل این مطلب: برادر محسن رضایی: از لندن او را تخریب می کنند چون می دانند می تواند رئیس جمهور شود



محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با تلویزیون الشرق در رابطه با احتمال حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت که فعلاً مسائل مهم‌تری وجود دارد، البته هر وقت لازم شد درباره انتخابات هم نظر خودم را مطرح خواهم کرد. او در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود که اگر شما رد صلاحیت شوید، قصد دارید اسراری را افشا کنید، آیا چنین چیزی درست است؟، گفت:در خصوص انتخابات انشاالله در وقتش صحبت خواهم کرد.» برخی این پاسخ احمدی‌نژاد را به نوعی تهدید شورای نگهبان قلمداد کردند.



متن کامل این مطلب: احتمال افشاگری تند محمود احمدی‌نژاد علیه شورای نگهبان در صورت رد صلاحیت
 


آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملی که به تازگی اختیارات دبیرکلی را به دست گرفته در گفت‌وگویی با ایلنا طرح جدید مجلس برای اصلاح قانون انتخابات را نقد کرد و در نهایت عنوان کرد: «مشارکت حداکثری مردم در انتخابات الزاماتی دارد که یکی از آن‌ها و البته مهم‌ترین آن‌ها برگزاری انتخابات آزاد است.»



متن کامل این مطلب: منصوری: نمایندگان مجلس با اصلاح قانون از انتخابات و صندوق رأی شیر بی‌یال و کوپال اشکمی ساخته‌اند



حمزه غالبی، فعال سیاسی خارج نشین، منتقد سابق نظام که مدتی است حامی ساختار سیاسی شده است در گفت‌وگویی با انصاف نیوز دوگانه نظامی و غیرنظامی در انتخابات پیش‌رو را واقعی ندانست و اعلام کرد که این که کاندیدای نظامی باشد یا خیر، تأثیری ندارد بلکه برنامه اقتصادی کاندیدا‌ها مهم است.



متن کامل این مطلب: «دوگانه‌ی نظامی-غیرنظامی واقعی نیست»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی