تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

مجوز سفر با طعم کرونا!

این روز‌ها اگر گذرتان به خیابان مطهری، خیابان میرعماد افتاد، سیل جمعیتی را می‌بینید که در کوچه چهارم و حاشیه خیابان در صف‌های طولانی با در دست داشتن برگ‌هایی منتظر ورود به فرمانداری تهران هستند و شاید از خود بپرسید که این جمعیت برای چه چیزی اینجا هستند، جواب شما یک کلام است صدور مجوز رفتن به سفر.

کد خبر: ۷۸۹۶۰
۱۴:۳۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
مجوز سفر با طعم کرونا!
 
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: بعد از گذشت حدود دو ماه از محدودیت‌های جدی منع رفت و آمد بین شهری، صدور مجوز رفتن به سفر منوط شد به گرفتن مجوز از فرمانداری شهر‌ها و همین موضوع سبب شده که این روز‌ها صف‌های عریض و طویلی روبروی فرمانداری تهران و سایر شهر‌های کشور تشکیل شود و شهروندان با برگه‌های درخواست سفر منتظر مجوز باشند.

برخی می‌گویند که صدور مجوز بسیار ساده است، اما دربرخی از موارد با سختی و دشواری زیادی همراه است. در برخی از موارد حتی مدارک را اینترنتی می‌توان ارسال کرد و در مواردی برای کل روند باید ساعت‌ها در صف ایستاد و گاهی هم مجوزی به افراد داده نمی‌شود.

در یکی از ویدئو‌هایی که این روز‌ها در فضای مجازی منتشر شده جمعیت زیادی را می‌بینید که برای رفتن به سفر ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند، اما اینکه این صرف وقت منجر به نتیجه می‌شود یا نه را مسئولان فرمانداری تصمیم می‌گیرند و بس.
 
 

سفر به شهر‌های شمالی ممنوع

از آنجایی‌که بیشترین تقاضا برای سفر استان‌های شمالی هستند از این‌رو بازار این درخواست داغ‌تر است، اما پاسخ مسئولان فرمانداری نه به این تقاضاهاست. برخی از این افراد انجام امور اداری و کاری را بهانه سفر اعلام می‌کنند و برخی دید و بازدید از اقوام بیمار در شهر‌های دیگر را؛ اما نکته قابل تامل اینکه در شرایطی که هر روز ممکن است، کرونا در ایران اوج بگیرد و مدام می‌شنوید که مسئولان و متولیان مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنند آیا ایجاد چنین صف‌هایی خود عامل شیوع کرونا نیست؟

و جالب‌تر اینکه در برخی اخبار که به نقل از مسئولان استانداری استان‌های دیگر منتشر شده صحبت از ثبت درخواست در سایت استانداری است، اما بلافاصله بعد از این نکته اعلام شده که حضور در محل فرمانداری یا استانداری هم جزءکار‌های ضروری دریافت مجوز بیان شده است.

در حالی‌که محدودیت رفت و آمد برای خودرو‌های شخصی ممنوع و استفاده از حمل و نقل عمومی آزاد است، اما همچنان مردم مقاومت خاصی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی دارند و علت آن را هم بهداشتی و تمیز نبودن این وسایل و احتمال بیشتر ابتلا به کرونا می‌دانند.

هر چند که به نظر می‌رسد نقطه نظرات مردم در این‌باره خیلی هم دور از ذهن نیست، اما نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که چه با وسیله شخصی و چه با وسیله عمومی در شرایط کنونی سفر جزء کار‌های پر خطر است و باید حتی‌المقدور از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کرد.

۱۶۷ داروساز: توان تولید واکسن کرونا را نداریم/ ستاد اجرایی فرمان امام: توان صادرات هم خواهیم داشت

 

 

 

مجوز سفر با طعم کرونا!

سفر فقط برای درمان و کار‌های اداری ولاغیر...

مقامات وزارت کشور و فرمانداری عنوان کرده‌اند تردد میان شهر‌ها ممنوع است و فقط افرادی می‌توانند در بین شهر‌ها تردد کنند که مدارک پزشکی یا برگه ماموریت کاری و اداری داشته باشند. اما گویا این رویه آنگونه که فرمانداری عنوان می‌کند همیشه هم دشوار نیست. بهتر است افراد هنگام مراجعه به فرمانداری سند و مدرکی برای اثبات ضرورت سفر خود داشته باشند، اما اگر سندی هم وجود نداشته باشد، مجوز سفر صادر می‌شود.

اما روند صدور مجوز در دیگر استان‌ها گویا راحت است. در برخی از استان‌ها ابتدا باید به سایت فرمانداری مراجعه و مدارک پزشکی یا ماموریت کاری و اداری و مدارک ماشین را در سایت بارگذاری کرد. در این حالت کد پیگیری صادر می‌شود و فرد می‌تواند با این کد به فرمانداری مراجعه کند و مجوز سفر را بگیرد.

اما در برخی دیگر از استان‌ها این روند کاملا حضوری انجام می‌شود. افراد مدارک ماشین را به فرمانداری می‌برند و مجوز سفر می‌گیرند. نهایتا یک تا دو ساعت زمان لازم است.

طبق مصوبه ستاد کرونا و توافق پلیس و سایر ارگان‌های تصمیم‌گیر، شرایط طوری در نظر گرفته شده که اگر خودروی غیر بومی در سطح شهر تردد داشته باشد جریمه شود؛ این جریمه در طول ۲۴ ساعت با مبلغ یک میلیون تومان توسط پلیس به صورت حضوری و یا توسط دوربین‌های سطح شهر پایش و اعمال می‌شود.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی