تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نجات باغ ۱۳۰۰ متری خیابان دولت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران چند پرونده پلاک ثبتی پیرامون باغ بودن املاک را بررسی کردند.

کد خبر: ۷۸۹۳۴
۱۱:۵۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز - در جلسه امروز شورای شهر تمامی وقت جلسه به بررسی پلاک ثبتی باغ بودن یا نبودن املاک صرف شد و محمد سالاری در ابتدا با تشریح پرونده یک ملک گفت:  این ملک ۵۰۰۰ متری در کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج در منطقه ۲۱ قرار دارد که در سند این زمین ، مزروعی قید شده است و کاربری قدیم آن فضای سبز بوده است.

وی با بیان این که کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ اعلام کرده که این ملک شرایط احراز باغ را دارد، افزود: در این ملک ۸۹ درخت سبز وجود داشته اما حدنصاب درختان باید ۲۰۰ اصله می بود و نظریه کمیسیون ویژه مسکن و شهرسازی و بنیاد شهید دایر بر ساختمانی است.

وی با بیان این که حدنصاب درختان در این ملک قبلا وجود داشته گفت: نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این ملک است.

اعضای شورای شهر نیز رای خود را مبنی بر باغ بودن این ملک اعلام کردند.

در ادامه سالاری در تشریح مشخصات یک پلاک ثبتی دیگر گفت: این ملک ۵۷۶ متر در محله کوهک منطقه ۲۲ قرار  دارد که  در سند آن یک قطعه زمین مشجر قید شده و کاربری قدیمی آن نیز فضای سبز بوده که کمیسیون ماده هفت این ملک را با داشتن ۲۴ اصله درخت در حالی که حد نصابش ۲۳ درخت بوده، باغ اعلام کرده است.

وی افزود: رای کمیسیون ماده ۱۲ نیز دایر بر باغ بودن این ملک است و ما هم این ملک را باغ اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران باغ بودن این ملک را به تصویب رساندند.

در ادامه سالاری با ارائه مشخصات یک پرونده دیگر گفت: این ملک ۱۳۷۱ متری در خیابان دولت واقع در منطقه ۳ است که یک قطعه زمین از یک زمین ۳ هزار متری بوده که تفکیک شده و کاربری قدیمی آن مسکونی بوده و کمیسیون ماده هفت نیز در سال ۸۰ با اشاره به پلاک ثبتی مادر آن را  در مقطعی باغ اعلام کرده است.

وی با اشاره به  ورود دیوان عدالت اداری و ابطال رای شورا از سوی دیوان در مورد این پرونده گفت: کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ این ملک را مجموعا با داشتن ۴۲ اصله درخت، باغ اعلام کرده است در حالی که ۲۲ درصد مساحت این زمین ساخته شده و حد نصاب درختان نیز باید ۶۷ اصله درخت می بود.
 

وی با بیان این که در عکسهای هوایی حد نصاب داشتن درختان مشخص است و از آن جایی که پلاک ثبتی مادر تنها در مقطعی باغ اعلام شده ما نیز معتقدیم این ملک باغ نیست.
بهاره آروین در مخالفت با این رای گفت: ما داریم به مردم راه را نشان می دهیم و برای این که در باغات خود ساخت و ساز کنند می توانند زمین را چند تکه کرده و از حدنصاب کمتر درخت بکارند و بهتر است رویه سه سال گذشته در تشخیص باغات را به هم نزنیم.

نژاد بهرام در واکنش با این مخالفت اظهار  کرد: ما آیین نامه مشخص داریم و براساس آن اقدام می کنیم  و چرا وقتی ما می گویم باغ است با ما خوب می شوید  اما وقتی می گویم این ملک باغ نیست ما بدیم؟ ما نظر کارشناسی خود را دادیم و هر عضو شورا می تواند رای خود را داشته باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این ملک رای مثبت ندادند و این ملک باغ ماند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی