تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

وزیر میراث فرهنگی: ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری در دولت فعلی هزینه شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های گردشگری هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر: ۷۸۸۷۱
۱۵:۱۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

وزیر میراث فرهنگی:۲۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری در دولت فعلی هزینه شده است

 

دیدارنیوز ـ علی اصغر مونسان روز دوشنبه در جریان سفر به قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲ هزار پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است، اظهار داشت: ارزش این طرح‌ها به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایران قبل از کرونا در سال ۲۰۱۹ به عنوان دومین کشور دارای بالاترین رشد در گردشگری دنیا انتخاب شد، اظهار داشت: تا پیش از شیوع کرونا رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری داشتیم و آمار ورود گردشگران به بالای هشت میلیون نفر افزایش یافت که در سال‌های قبل از آن حدود ۴.۵ میلیون نفر بود و امیدواریم با مهار کووید ۱۹ و در دوران پساکرونا بار دیگر شاهد رونق گردشگری کشور باشیم.

مونسان همچنین گفت: به زودی ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی که با اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی احیا شده اند نیز در مراسمی با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.
 

وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری کشور در دولت پس از مدت‌ها مطالعه و بررسی تصویب شد و براساس آن احکام قابل توجهی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد، افزود: انتخاب محور‌های جدید گردشگری در غرب و جنوب کشور نیز با هدف توزیع متوازن سفر و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت؛ در حوزه صنایع دستی نیز رشد بسیار خوبی داشته ایم و تلاش می‌شود تا آمار ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی به بالای یک میلیون دلار و در ادامه به ۲ میلیون دلار در سال افزایش یابد.

وی اظهار داشت: طرح تجاری سازی صنایع دستی مبتنی بر سلیقه بازار و مشتریان نیز با قوت در حال اجراست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز همچنین از پروژه مرمت امامزاده حسین (ع) قزوین بازدید کرد.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، شرکت در آئین رونمایی از دندان نئاندرتال از یافته‌های هیات باستان شناسی ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به قزوین است.

نشست با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین و حضور در مراسم بازگشایی و افتتاح یک طرح گردشگری از دیگر برنامه‌های سفر مونسان به این استان به شمار می‌رود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی