تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

روایت نوری مالکی از تشکیل گروه سه نفر ‌با شهید سلیمانی و ابومهدی در جنگ با داعش

نخست وزیر پیشین عراق در مستندی به برخی اتفاقات جنگ عراق با داعش و نقش سردار سلیمانی در کمک به مردم عراق پرداخت.

کد خبر: ۷۸۷۸۴
۱۲:۵۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
روایت نوری مالکی از تشکیل گروه سه نفر ‌با شهید سلیمانی و ابومهدی در جنگ با داعش
 
دیدارنیوز = نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق و دبیرکل حزب الدعوه در مستند الرحلة الاخیرة که از شبکه ماهواره ای العهد عراق پخش شد گفت: آمریکایی ها شهید ابو مهدی المهندس را یک چالش برای خود می دانستند و از زمان های دور مسئولیت اتفاقات سفارت آمریکا در کویت و لبنان و دیگر کشورها را برعهده شهید ابومهدی می دانستند و من نمی توانم در رابطه ادعاهای آن‌ها را تایید و یا تکذیب کنم اما آمریکایی ها او را در لیست سیاه خود قرار دادند.

المالکی گفت: آمریکایی ها تحرکات شهید ابومهدی در عراق را رصد می کردند و ما تلاش می کردیم که او دور از چشمان آن ها باشد. در اوایل اشغال عراق ابومهدی زیاد به عراق نمی آمد زیرا نیروهای آمریکایی در عراق حضور داشتند و امنیت کشور به دست آن ها افتاده بود.

وی در ادامه با اشاره به دوران سخت جنگ با داعش گفت: در حقیقت چالش های ما چالش های ایران نیز بودند. زیرا در صورت سقوط عراق ایران نیز در موقعیت سختی قرار می گرفت، حمایت های ایران از ما حمایت ودفاع از خود ایران، اسلام، عراق و تمام منطقه بود زیرا اگر عراق در آن مرحله سقوط می کرد تمام منطقه سقوط می کرد؛ نه لبنان نه سوریه نه اردن و نه غیره باقی نمی ماندند و همه آن ها به دست نیروهای افراطی و تروریستی که در سطح منطقه و جهان حمایت می شدند، سقوط می کردند. بنابراین اقدام ایران سریع بود و من در این جا برای اولین بار اعلام می کنم که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه من یک فرماندهی عالی برای مقابله با چالش تشکیل دادیم و همواره نشست هایی در منزل بنده برگزار می کردیم، نقشه ها و گزارشات جبهه ها و لیست نیازهایمان را قرار می دادیم و آن ها را بررسی می کردیم.

نخست وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد: ما از ایران به صورت مستقیم اسلحه می خریدیم، وقتی از کشورهای دیگر سلاح می خریدیم بعد از شش ماه یا یک سال برای ما می فرستادند اما ایران اگر امروز از آنها اسلحه می خریدیم روز بعد به دست ما می رسید و همین مساله بود که ما را نجات داد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی