تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
#دیدار_۱۴۰۰

بسته خبری انتخابات؛ باز هم خبر از لاریجانی و کاندیدای نظامی

در #دیدار_۱۴۰۰ با گزیده و چکیده‌ای از محتوای انتخاباتی رسانه‌های جمعی، فضای انتخاباتی را پیگیری خواهیم کرد. اخبار امروز، ۶ دی ۱۳۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۷۸۷۳۹
۲۰:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
بسته خبری انتخابات؛ باز هم خبر از لاریجانی و کاندیدای نظامی
دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: بحث حضور علی لاریجانی در انتخابات هر روز داغ‌تر می‌شود و گمانه‌ها و شایعاتی مبنی بر حمایت گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا از او مدام مطرح می‌شود. این در حالی است که مدت‌ها است از خود علی لاریجانی در سطح رسانه‌ای خبری نیست. در آخرین مورد شایعه‌ای مبنی بر دیدار مصطفی پورمحمدی، دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز با او مطرح شد. این شایعه خبر از حمایت این تشکیلات از علی لاریجانی می‌داد. روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، اما این دیدار و نیز حمایت این تشکیلات از کاندیدایی خاص را رد کرد.

متن کامل این مطلب: واکنش جامعه روحانیت مبارز به ادعای حمایت از لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰

یکی دیگر از بحث‌های داغ انتخاباتی این روزها، حضور کاندیدا‌های نظامی یا به تعبیر دقیق‌تر سپاهی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. در یکی از آخرین اظهار نظر‌ها در تأیید ورود نظامی‌ها به عرصه سیاسی را سردار اسماعیل کوثری انجام داد و گفت: «چطور است که ما نظامی‌ها باید برویم شهید بشویم، ولی حق نداریم رئیس‌جمهور شویم؟»

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه به این اظهار نظر واکنش نشان داده و نوشته است: «ایشان لابد به این نکته توجه نداشته که شهادت مخصوص نظامیان نبوده و نیست. چند برابر نظامیانی که شهید شده‌اند، مردم عادی، چه در جبهه جنگ و چه قبل و بعد از جنگ به شهادت رسیده‌اند و این یک امر اختصاصی برای نظامیان نبوده و نیست. آفات ورود نظامیان به رقابت‌های سیاسی مثل روز روشن بود، سخنان این دو نظامی پیش‌کسوت، آن را روشن‌تر کرد؛ آفتاب آمد دلیل آفتاب.»

متن کامل این مطلب: انتقاد مسیح مهاجری از اظهارات سردارکوثری و رفیقدوست/ شهادت را ابزاری برای امتیازخواهی قرار می‌دهند

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهرانی در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان از لزوم اصلاح قانون انتخابات و ارائه تفسیر درست از تعبیر رجل سیاسی و ارائه تفسیر به نفع زنان سخن گفت. مشرق نیوز، اما در گزارشی این سخنان میرلوحی را نقد کرد و نوشت: «اصلاح‌طلبان شورای شهر پس از فتح این شورا در سال ۹۶ و در حالی که هیچ نظارت استصوابی یا قانون یا منعی هم نداشتند، اما هرگز حاضر به انتخابات یک "شهردار زن" برای تهران نشدند.» این سایت خبری که برای معرفی اصلاح‌طلبان از عنوان «فعال چپ» استفاده می‌کند با کنار هم قرار دادن مصاحبه‌های دو فعال اصلاح‌طلب، علی صوفی و احمد حکیمی‌پور، تلاش کرده تا تناقضی از سخنان ایشان بیرون بکشد. علی صوفی عنوان کرده بود که مردم می‌دانند ما و روحانی اهل تعامل سازنده بین‌المللی، تنش‌زدایی، جلب سرمایه‌گذاری خارجی و بهبود اوضاع اقتصادی مردم هستیم. احمد حکیمی‌پور، اما عنوان کرده بود: «به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از بطن جامعه فاصله گرفته و سمت و سوی جریان روشنفکری به خود گرفته‌اند به طوری که جنبه‌های آکادمیک و نظریه پردازی در این جریان پررنگ‌تر شده، که این عمدتا دغدغه طبقات بالا و متوسط به بالای جامعه است.»


متن کامل این مطب: زنان رئیس‌جمهور بشوند، ولی شهردار هرگز! / مردم می‌دانند ما و روحانی اهل بهبود اقتصادی هستیم

صادق زیباکلام در گفت‌وگویی با سایت فرارو به صورتبندی انتخاباتی جریان اصولگرایی پرداخت و گفت: «می‌توان بر اساس شواهد و قرائن پیش بینی کرد که حضور افرادی نظیر لاریجانی، قالیباف و جلیلی در انتخابات تقریبا محتمل است، اما در این بین حضور یک نامزد نظامی همچون سعید محمد می‌تواند تمامی معادلات را بر هم بزند.» او سعید جلیلی را نماینده تندرو‌های جریان اصولگرایی معرفی کرد و لاریجانی را نماینده معتدلین اصولگرا و پیش‌بینی کرد که اصولگرایان در این انتخابات به مانند سال ۹۲ دوشقه خواهند شد. او در نهایت پیش‌بینی کرد که حضور هیچ‌کدام از این اصولگرایان در شرایط تفاوتی ایجاد نخواهد کرد و هرکدام سرکار بیایند باب مذاکره با دولت جو بایدن را باز خواهند کرد. او تصریح کرد: «در تابستان و پاییز ۱۴۰۰، به آن‌ها خواهند گفت که باید باب مذاکره با دولت بایدن را باز کنند تا تحریم‌ها برداشته شود، برای همین می‌خواهند مذاکرات را خودشان انجام دهند، از سویی حتی مذاکرات مقدماتی نیز با برخی از مقامات آتی دولت بایدن صورت گرفته و تمامی این‌ها در سال ۱۴۰۰ و دولت بعدی رونمایی خواهد شد، فقط باید منتظر بود که روحانی از قدرت برود، تا اوضاع دگرگون شود.»

متن کامل این مطلب: صادق زیباکلام تحلیل کرد: چه کسی نامزد اصلی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ است؟

عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی در یادداشتی نوشت: «طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آشکارا مشحون از تبعیض‌های ناروا میان شهروندان و موجب سلب حق از انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان است. از این‌رو، مغایر مدلول قانون اساسی است. هم‌چنین آشکارا با سیاست‌های ابلاغی رهبری درباره انتخابات مغایرت دارد.»

متن کامل این مطلب: عباس آخوندی در یادداشتی نوشت: اصلاحات قانون انتخابات مغایر مدلول قانون اساسی است

محمد نعیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه شرق به تصمیمات انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت: «صرف نظر از روش‌های پیشین از‌جمله انتخاب بین «بد و بدتر» و مانند آن، فضای جدید می‌تواند باعث تکرار انتخابات سال‌های ۷۶ یا ۹۲ باشد؛ چون عملکرد بد و تندروانه رقبای اصلاح‌طلبان می‌تواند بر نگرانی مردم بیفزاید و با هجوم به صندوق‌ها، مانع برنده شدن جریان تندرو شوند.»
نعیمی‌پور ادامه داد: «اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آماده نبودند. آن‌ها دو سال قبل از روز انتخابات باید کار را آغاز می‌کردند. برای انتخابات ۱۴۰۰ نیز آماده نیستند. بعد از سال ۱۳۹۶ سازوکار و برنامه‌ریزی برای انتخابات، دقیق‌تر، زمان‌بر و متفاوت از روش‌های گذشته باید انجام می‌گرفت.»
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی