تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

دیدار آدینه ۲۸: بامبو به جای آهن و سنگ

کد خبر: ۷۸۶۷۳
۱۸:۴۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۹

 بامبو به جای آهن و سنگ

دیدارنیوز _ آرش بزرگمهر: طراحان بسیاری از سازه‌ها و ساختمان‌های مدرن دنیا، توجه ویژه‌ای به مسئله محیط زیست دارند و تلاش می‌کنند با به‌کاربردن نشانه‌هایی از طبیعت، باز هم این موضوع را یادآوری کنند که عدم توجه به مقوله حفظ زیستگاه طبیعی، می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور تبعات منفی بسیار زیادی داشته باشد. در ویتنام هم طراحان برخی ساختمان‌ها از این مسئله پیروی کرده‌اند و بخش عمده مصالح بنای مدنظرشان را از اقلام بازگشت‌پذیر به طبیعت و تجدیدپذیر در نظر گرفته‌اند. از آن میان می‌توانیم به رستوران زیبای «وِدانا» اشاره کنیم که تا زمان نگارش این متن، بلندترین ساختمان «بامبو» یی جهان به شمار می‌رود، با ارتفاع ۱۸ متر.

 

بیشتر بخوانید: دیدار آدینه ۲۸: ذهن گندزده و سفر به سوی شب 

 

 بامبو به جای آهن و سنگ


این رستوران زیبا، خروجی یک ایده رویاپردازانه با این هدف است که می‌توانیم علاوه بر زیبایی، به فکر محیط‌زیست هم باشیم و از مصالحی در ساخت‌وساز استفاده کنیم که کمتر به طبیعت آسیب بزنند. رستوران ودانا در دل منطقه‌ای به همین نام و در یک پارک ملی قرار گرفته است که دسترسی آسانی به دلتای رود سرخ دارد. در این منطقه توریستی که ۱۳۵ ویلا هم ساخته شده، اکثر بنا‌ها با مصالح طبیعی بنا شده‌اند و توریست‌ها می‌توانند علاوه بر قایق‌سواری، لذت حضور در چنین جا‌هایی را نیز تجربه کنند. سازندگان این رستوران تاکید دارند که این‌جا می‌تواند میزبان مراسم بزرگتری مانند جشن عروسی هم باشد و تنها مختص غذاخوردن نیست. سازندگان ودانا و این منطقه توریستی می‌گویند: «این رستوران از نظر استراتژیک کنار یک دریاچه مصنوعی قرار دارد که به‌عنوان تهویه مطبوع طبیعی عمل می‌کند. استفاده از دریاچه با توجه به هوای گرم و مرطوب در تابستان، به‌خصوص در شمال ویتنام ضروری است. ضمنا، این دریاچه یک مخزن بزرگ برای ذخیره آب باران و آب‌های زیرزمینی نیز به شماره می‌رود. از آب این دریاچه برای آبیاری همه گیاهان در زمینی به مساحت ۱۶.۴ هکتار هم استفاده می‌شود.» بامبو با قابلیت رشد سریع و پایدار می‌تواند یک ماده ساختمانی عالی در دستان معماران باشد. این مجموعه یک سالن ورزشی بین المللی هم دارد.

دیدار آدینه ۲۸: بامبو به جای آهن و سنگ

 

 

برچسب ها: دیدار آدینه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی