تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دیدار آدینه ۲۸: حراج سوالات آیین‌نامه رانندگی!

کد خبر: ۷۸۶۶۰
۱۳:۵۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۹

حراچ سوالات آیین نامه رانندگی

دیدارنیوز _ ترمه ماندگار: دنیای تازه رسانه‌ای و ارتباطی، تمام قد در خدمت مشاغل و تجارت است و راه‌های تبلیغاتی آن‌ها را چنان سهل و ساده کرده که فاصله خواستن و توانستن را به چند قدم کوچک تقلیل داده است. حالا مشاغلی مانند تار عنکبوت در لابه‌لای شبکه‌های اجتماعی سر برمی‌آورند که هیچ پیشنه‌ای ندارند، مگر رگه‌های از دروغ و فریب و کلاهبرداری. تازه‌ترین صفحه‌های فعال که خوب هم مشتری دارند، صفحات فروش سوالات آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی است. اتفاقا قیمت‌ها را هم مناسب تعیین کرده‌اند و قبولی مشتریان را هم تضمین می‌کنند.


اینستاگرام، صفحه‌ای برای نمایش بخشی از هنر‌های فروش غیرقانونی سوالات آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی است و برای سفارش و درخواست سوالات باید به تلگرام مراجعه کرد. سال‌های پیش، کتاب‌های کوچک سبز یا آبی بودند که در یک خانواده دست به دست می‌شد و گاه یک دور همه فامیل با همان یک کتاب امتحان پس می‌دادند و یکی پس از دیگری نمره قبولی می‌گرفتند، اما سال‌های اخیر به نظر می‌رسد سوالات کمی سخت‌تر شده، به خصوص که حجم کتاب نیز تغییر کرده و دیگر شکل و شمال قبلی را ندارد که همان ساعات مانده به امتحان تورق کنی.

 

بیشتر بخوانید: دیدار آدینه ۲۸: ذهن گندزده و سفر به سوی شب


جست‌وجو‌های اولیه برای پیدا کردن صفحه فروشندگان سوالات نشان می‌دهد که صفحاتی با نام مشابه فعال هستند که هر کدام هم در پست‌هایشان یکی در میان باقی را کلاهبردار و دغل‌باز می‌دانند و مشتریان را از تله‌ای که پیش روی آنهاست، برحذر می‌دارند. قیمت‌ها در صفحات مختلف کمی پایین و بالاست. کمترین قیمتی که می‌توان برای خرید سوالات آیین نامه پیدا کرد، ۲۰ هزار تومان است. البته قبولی مشتری را هم تضمین کرده است.


گروهی دیگر که صفحه‌ای پُرپیمان‌تر دارد و یکی در میان اسکرین‌شات تقدیر و تشکر مشتریان را بابت صداقت‌شان در موفقیتی که در آزمون آیین‌نامه داشته‌اند، منتشر کرده، قیمت‌هایش متفاوت است.


آقای احمد که نامش را برندی برای شناخت سره از ناسره می‌داند، در توضیح سوالات قابل فروش می‌گوید: «برای سوالات اصلی ۵۵ عکس به علاوه سوالات فنی و چند نکته و تغییرات جدید آزمون ۹۹ به شما داده می‌شود.»


«دقت داشته باشید که این آزمون‌ها شامل ۲۵ عکس زرد رنگ، ۱۵ عکس کپی از روی زرد رنگ‌ها که سیاه و سفید است و ۱۵ برگه سوال از طریق پرس‌وجوی شفاهی، از متقاضیانی که به تازگی امتحان داده‌اند، جمع‌آوری شده است. همچنین، فایل نکات فنی و تابلو‌های مربوط به سال ۹۹ به اضافه آزمون‌های مقدماتی ارسال می‌شود.»


احمدآقا معتقد است که به دلیل آن که سوالات تکراری در برگه‌ها زیاد است، حتی می‌توان مجموع اطلاعات را در یک روز مطالعه کرد.


«اکثر سوالات مشابه هستند و چند سوال اول را که مطالعه کنید، حدس باقی سوالات ساده است، اما باید همه سوالات مرور شوند.»


سوالات قابل ارسال برای شهر‌های مختلف است، فقط باید اسم استان را بگویید. قیمت این پکیج برای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، البرز و قم ۶۰ هزار تومان است و سایر استان‌ها ۵۰ هزار تومان.


این پکیج به همین بخش تئوری و آیین نامه بسنده نکرده و پکیجی هم برای آموزش رانندگی و آزمون شهری تهیه کرده است. در این مجموعه، همراه سوالات اصلی، فیلم آموزش صفر تا صد رانندگی و فایل نکات مورد نیاز قبولی در آزمون عملی شهری قرار دارد که هرکدام به ارزش ۳۰ هزار تومان و جمعا ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود.


احمد آقا چنان به قبولی مشتریان و سوالاتی که ارایه می‌دهد مطمئن است که برای کارش تضمین و شرط بازگشت پول هم قرار داده است. احمدآقا: «در صورتی که زمان خرید مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر و سال تولد به علاوه اسم آموزشگاه رو اعلام کنید تا ما نیز ثبت کنیم. بعد از آزمون عکس کاردکس رد شده با همان مشخصات را ارسال کرده و دلیل عدم قبولی را نیز باید اثبات کنید. به عنوان مثال اگر سوالی جز سوالاتی که در لیست ما بوده در امتحان آمده باشد، بعد از پیگیری و استعلام و اثبات سندیت شکایت، وجه برگشت داده می‌شود. دقت کنید که انجام ندادن این موارد به منزله عدم نیاز شما به گارانتی است و به هیچ عنوان اعتراضی در آینده مورد قبول گروه آیین‌نامه ... نیست.»

احمدآقا به عنوان حرف اول، آخر و وسط، سوال می‌کند: شماره کارت ارسال کنم؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی