تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

رییس جمهوری: سراسر ایران در دوران تحریم به کارگاه عظیم اقتصادی تبدیل شد

رییس جمهوری گفت: سراسر ایران در دوران تحریم به یک کارگاه عظیم اقتصادی تبدیل شد که همه در آن حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۷۸۶۱۷
۱۰:۴۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

رییس جمهوری:سراسر ایران در دوران تحریم به کارگاه عظیم اقتصادی تبدیل شد

 

دیدارنیوز ـ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در افتتاح طرح‌های ملی پتروشیمی در سه استان ایلام، آذربایجان غربی و همدان در سی و هشتمین هفته از پویش ملی جهش تولید، افزود: ما با همه توان در سایه کم اثر کردن و نابودی تحریم‌ها قرار داریم، البته در این راه همه باید دست به دست هم دهیم.
 
وی یادآور شد: تحریم محصول کار مشترک صهیونیسم، ارتجاع و تندرو‌های آمریکا است که توطئه آن‌ها را باید بشکنیم. نباید بگذاریم برنامه‌های ظالمانه و ضد قانونی که علیه ملت ایران انجام داده‌اند را ادامه دهند البته ما نیازمند این نیستیم که کسی در دنیا به ما ترحم کند.
 
رییس قوه مجریه تصریح کرد: اگر آمریکا دست از این تحریم بردارد یعنی جنایت و کار غیرانسانی خود را متوقف کرده است.
 
نوید روز‌های بهتر برای مردم ایران
 
روحانی همچنین گفت: به مردم نوید می‌دهم پایان امسال و سال آینده در معیشت، سلامت، تولید و در شکستن تحریم‌ها روز به روز شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: قدرت ملی است که امروز ظهور و بروز پیدا کرده است. امروز همه دست در دست هم دادند تا شاهد توفیقات بزرگ باشیم.
 
وی تاکید کرد: وقتی این صنعت عظیم را در کشور مشاهده می‌کنیم، در واقع قدرت ایران را می‌بینیم و این ملت بزرگ در همه زمینه‌ها از جمله در عرصه صنعت اقدامات بزرگی انجام داده است.
 
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند نسبت به این ملت حرفی بزند چراکه مردم ایران تسلیم توطئه‌های دیگران نمی‌شوند.
 
روحانی امروز را از پنج شنبه‌های زیبا توصیف کرد چرا که طرح‌هایی به ارزش یک میلیارد یورو آن هم در شرایط جنگ اقتصادی در یک روز در سه استان غربی کشور افتتاح شد.
 
وی به همه فرماندهان جنگ اقتصادی و مدیران بزرگی که طرح‌های پتروشیمی را در ایران اجرا و به دست فرزندان کشور ساخته و تکمیل شد، تبریک گفت و یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد این طرح‌ها ساخت دست ایرانی است. برنامه ریزی، اجرا و همه کار‌ها به دست جوانان کشور انجام شده است و این افتخار بزرگ و ضربه بزرگی به استکبار جهانی است که می‌خواست این روز‌ها ایران تعطیل و همه کارخانه‌ها بسته شود.
رییس قوه مقننه همچنین گفت: تصور خام آن‌ها این بود که مردم در صف‌های طولانی برای گرفتن نان و مواد غذایی و ضروری زندگی باشند که چنین هدفی در ایران در این سه سال جنگ اقتصادی اتفاق نیفتاد و اگر این جنگ ۳۰ سال هم به طول بیانجامد باز هم مردم ایستادگی می‌کنند.
 
روحانی تصریح کرد: اگر چه عمر این جنگ به پایان رسیده است و آن کسی که فرماندهی شرورانه این جنگ را به دست گرفته بود در هفته‌های آخر عمر سیاسی خود است، اما این ملت برای همیشه تاریخ زنده و سربلند خواهد بود همانطور که در طول تاریخ سربلند بوده است.
وی افزود: بسیاری با اهداف مورد نظر دشمن تحریم شده اند، اما بیشتر هدف آن‌ها در جنگ اقتصادی تحریم بخش هاهی نفت و بانکی بوده که این دو بخش مورد بمباران روزانه دشمن قرار گرفته است، اما در عین حال این سرافرازان همچنان به خوبی ایستاده اند و تا پایان امسال ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی افتتاح می‌شود.
 
رییس جمهوری یادآور شد: با افتتاح طرح‌های امروز این عدد به دهمین طرح می‌رسد و هفت طرح دیگر باقی می‌ماند که در ماه‌های پیش رو افتتاح می‌شوند
 
روحانی به درگاه خداوند بزرگ شکرگزاری کرد که ۳۸ پنج شنبه مراسم افتتاح‌های بزرگ برگزار شد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال طرح‌های باقیمانده به بهره برداری برسند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هشتم دی ماه روز پتروشیمی گفت: پتروشیمی جزو صنایع مورد تحریم قرار گرفت. بخشی از مدیران این صنعت هم جزو تحریم قرار گرفتند. این گونه تحریم‌ها آن هم از سوی شروری مثل ترامپ برای تحریم شدگان افتخار است. مثل گلوله‌ای است که در دوران دفاع مقدس از طرف صدامیان به بدن فردی اصابت می‌کرد و آن شخص افتخار می‌کرد که در جنگ مجروح شده است.
 
وی تاکید کرد: البته این جراحت به امید خدا و با کمک مردم به زودی شفا پیدا می‌کند و ما به نقطه با عظمت‌تری برای شکوفایی ایران می‌رسیم.
رییس دولت تدبیر و امید در ادامه با بیان این که طرح‌هایی که تاکنون افتتاح شدند بیشتر در غرب کشور بود، افزود: البته سال‌ها پیش کار‌های زیربنایی و اساسی آن که احداث خط طولانی گاز برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها در غرب کشور است انجام شد که امروز سه طرح آن افتتاح شد.
 
پتروشیمی از لحاظ وزنی از ۵۶ میلیون تن تا سال آینده به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
 
روحانی ادامه داد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم در صنعت وزارت نفت و پتروشیمی این بود که توانستیم پتروشیمی را هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ ارزشی به ۲ برابر آنچه که قبل از سال ۹۲ بود، برسانیم.
 
وی یادآور شد: پتروشیمی از لحاظ وزنی از ۵۶ میلیون تن تا سال آینده به ۱۰۰ میلیون تن و از لحاظ ارزشی از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار یعنی از دو برابر هم بیشتر رسید، در فولاد و در بسیاری از موارد دیگر هم همین طور است که این جزو افتخارات بی سابقه این دولت است.
وی علت این که بیگانگان از این دولت خیلی عصبانی هستند را این موضوع بیان کرد که آن‌ها در دوران تحریم افتتاح‌ها و اقدامات بزرگ را در ایران می‌ببینند. امسال هم از این که برق و آب و گاز را برای اقشار کم درآمد و کم مصرف مجانی کردیم، فوق العاده عصبانی هستند.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: دشمنان در این زمینه ده‌ها نشست و برنامه برگزار کردند، آن‌ها می‌گفتند، مگر می‌شود آب و گاز و برق مجانی شود، این اقدام تابه حال در دنیا اجرا نشده است، چگونه می‌خواهند در ایران اجرا کنند.
 
روحانی با تاکید بر این که در دولت تدبیر و امید به خودکفایی‌هایی رسیدیم، گفت: در چند سال اخیر گازوییل و بنزین وارد می‌کردیم، اما امروز صادر می‌کنیم. در زمستان باید گاز وارد می‌کردیم، اما امروز بدون این که وارد کنیم گاز مصرفی را با همراهی مردم اداره می‌کنیم و حتی صادر هم می‌کنیم.
وی با بیان این که امروز کار‌های بزرگی انجام شده است، گفت: یکی از این اقدامات بزرگ در صنعت پتروشیمی است. امروز خوشحالم که در این دولت ریل گذاری برای دولت بعد هم انجام شده است. وقتی درباره پتروشیمی صحبت می‌کنیم، نمی‌گوییم سال ۱۴۰۰ که سال پایانی این دولت است. سال ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۶را هم می‌گوییم چرا که برنامه ریزی شده است.
رییس جمهوری افزود: دولت در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات و به ویژه دولت الکترونیک، شرکت‌های دانش بنیان و سلامت مردم اقدامات بزرگی انجام داده است ریل گذاری را هم برای سال‌های آینده کرده است و راه مشخص است که در سال‌های بعد به کجا می‌رسیم.
روحانی ادامه داد: برای این که صنعتی در کشور فعال شود اول باید مواد اولیه آن را داشته باشیم. امروز طرح‌های پتروشیمی در کشور افتتاح می‌شود که مواد، خوراک مورد نیاز و انرژی آن را وزارت نفت در داخل تامین می‌کند.
 
وی افزود: روز به روز با فناوری جدید پیش می‌رویم. امروز قادریم که ۷۰ درصد یک پتروشیمی را بسازیم. مطمئن هستم که در سال آینده این ۷۰ درصد به رقم ۸۰ درصد می‌رسد و به جلو حرکت می‌کنیم بنابراین ایران در عرصه فناوری با تلاش شرکت‌های دانش بنیان و دیگر بخش‌ها روز به روز در حال پیشرفت است.
وی با بیان این که بخش بزرگی از نیاز داخل کشور به دست فرزندان این سرزمین در شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود، گفت: هم اکنون در بخش کرونا وقتی می‌گوییم شوینده، وسایل مورد نیاز بهداشتی، ونتیلاتور، دستگاه‌های آی سی یو نیاز به خارج نداریم. این که دولت توانست در یک سال شیوع کرونا با این مشکلات بیش از ۲ هزار تخت آی سی یو جدید را افتتاح کند و مورد بهره برداری قرار دهد جای شگفتی است که این مردم به صحنه آمدند و فرزندان این مرز و بوم این کار بزرگ را انجام دادند.
رییس جمهوری مساله سوم را وجود بازار محصولات ذکر کرد و اظهارداشت: شما کاری که انجام می‌دهید آن مشوق و علامت اولی که شما را وادار به کار می‌کند بازار است؛ بنابراین در زمینه پتروشیمی هم بازار داخلی و هم بازار خارجی مهم است.
 
روحانی یادآور شد: این که ما در غرب کشور این تعداد پتروشیمی افتتاح کردیم به این دلیل است که بازار در کنار ما است. امروز بازار، ناوری و مواد اولیه را در داخل کشور داریم که این برای توسعه کشور بسیار مهم است.
وی ادامه داد: دشمن تلاش کرد با ایجاد محدودیت در بخش نفت درآمد‌های ارزی کشور را کاهش دهد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اولین قدم در دوران تحریم، اثر تحریم را از بین ببریم یا اثر آن را کم کنیم. کار دوم این است که تحریم را برداریم و بشکنیم. 
وی گفت: در قدم اول دولت برای این که بتواند اثر تحریم نفت را بردارد، محصولات صادراتی مانند محصولات پتروشیمی را جایگزین نفت کرد. پتروشیمی در گذشته ۲ میلیارددلار برای کشور درآمد داشت، آغاز دولتیازدهم حداکثر ارزش آن ۱۱ میلیارد دلار بود، اما سال آینده ارزش این محصول به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد. وقتی این محصولات را جایگزین می‌کنیم اثر تحریم را از بین می‌بریم.
 
روحانی تاکید کرد: همکاری و همیاری قوای سه گانه، ارکان کشور و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه راهگشای ما بوده و در آینده هم راهگشا خواهد بود.
 
وی در ابتدای سخنان خود ایام میلاد با سعادت حضرت عیسی بن مریم (س) را به همه مسیحیان جهان و مسیحیان عزیز هم‌وطن که ایام بسیار مبارکی برای میلاد این پیامبر عظیم‌الشأن (ص) است، تبریک گفت.
 
رییس جمهوری افزود: تولد و میلاد او یک معجزه بزرگ از جانب خداوند بزرگ است و او به تعبیر قرآن کلمه الله بود و وجود و همه عمر شریف این کلمه الهی پر از برکت برای مردم آن روزگار، مردم این روزگار و تا قیامت خواهد بود و عجیب این است در روایات آمده است که در زمان ظهور ولیعصر (عج) یکی از انبیایی که در کنار، ولی عصر (ع) خواهد آمد و در قیام جهانی او حضور دارد و شریک است، حضرت عیسی بن مریم (س) است بنابراین برای ما این پیامبر در کنار همه پیامبران اولوالعزم دارای اهمیت فراوانی است.
تشدید فشار بر هیات رئیسه فدراسیون و تاج؛ پول ویلموتس را شما بدهید! به کانال تلگرامی دیدارنیوز بپیوندید
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی