تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

کرونای انگلیسی در ایران؛ آبِ از سر گذشته یا بلای نیامده!

شاید در چند روز اخیر خبر اوج گیری کووید ـ ۱۹ در انگستان باعث نگرانی همه مردم دنیا شده باشد، اما در ایران خبر‌ها خوش‌تر است که یکی از این خبر‌ها ثبت اولین روز بدون فوت کرونایی در قم و قزوین بود؛ این خبر را محمدرضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد و گفت خوشبختانه با رعایت خوب مردم، تلاش کادر بهداشت و درمان و لطف خداوند، در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ مورد فوتی کرونا مثبت در قم ثبت نشده است. قدیری تاکید داشت که این به منزله این نیست که مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش کنند.

کد خبر: ۷۸۵۸۵
۰۹:۴۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۹
 
کرونا در انگلیس اوج می‌گیرد؛ داوطلبان تست واکسن در ایران زیاد می‌شوند
 
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: زمانی که خبر "قم بدون فوت کرونایی" در رسانه‌های خبری منتشر شد، این امید را در دل همه روشن کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک ویروس کرونا را شکست می‌دهیم هر چند که خبر‌هایی مبنی بر انتشار ویروس جهش یافته کووید ۱۹ در انگلستان سبب شد دوباره نگرانی از ابتلا به این ویروس بازار حدس و گمان‌ها و چه کنیم و چه نکنیم‌ها را داغ کند، اما مسئولان ایرانی این اطمینان را به هموطنان دادند که جای نگرانی وجود ندارد و اوج گیری کرونا در تابستان که آمار مبتلا‌ها و فوت شدگان را سه رقمی کرد همین ویروس جهش یافته انگلیسی است.

اما ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره گفته هنوز موردی از ورود ویروس جهش یافته کرونا در ایران مشاهده نشده و برای پیشگیری از ورود این ویروس پرواز‌های مستقیم به انگلیس متوقف شد.

البته کشور‌های زیادی در دنیا و از جمله اروپا برای جلوگیری از انتقال ویروس جهش یافته کرونا رفت و آمد و سفر مستقیم و حتی غیر مستقیم به انگلستان را ممنوع کرده‌اند و برخی کشور‌ها نیز با تدابیر سختگیرانه‌تر همه سفر‌های خارجی را ممنوع کرده‌اند، اما آن‌طور که در رسانه‌ها آمده انگلیسی‌ها که در مورد خیلی کشور‌ها ادعا‌هایی داشتند، خودشان از سپتامبر جهش ویروس شناسایی شده، را کتمان کردند؛ حالا اینکه این ادعا تا چه اندازه صحت دارد، مسئولان انگلیسی باید تائید یا تکذیب کنند، اما قطع ارتباط همه کشور‌ها با انگلیس خود تائیدی بر این ادعاست.
 
 

۱۷ هزار تماس، یک هزار داوطلب و ۵۶ تست دهنده

وقتی بحث تست انسانی واکسن کرونا مطرح شد، مرکز ۴۰۳۰ به عنوان مرجع برای ثبت‌نام به مردم و داوطلبان معرفی و در مدت کوتاهی حدود یک هزار نفر برای این تست داوطلب شدند.

حسن جلیلی، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در این‌باره گفته است که تاکنون ۱۷ هزار نفر با مرکز ۴۰۳۰ تماس گرفتند، اما این را بدانید که همه این افراد شرایط دریافت واکسن را ندارند.

او با اشاره به اینکه تنها ۵۶ نفر می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند گفت: این افراد باید پیش از دریافت واکسن، آزمایش دهند و از طرف دیگر سابقه آلرژی نداشته و پیش از این هم به کرونا مبتلا نشده باشند.
 
 

چسبندگی بیشتر از ویژگی‌های ویروس جهش یافته است

تغییری که این بار در جنوب انگلستان در ویروس کرونا ایجاد شده در قسمت محل چسبندگی ویروس به گیرنده‌های انسانی است و گفته می‌شود این قسمت ویروس تاکنون چهار هزار بار تغییر کرده و به نظر می‌رسد موج اخیر کرونا در جنوب انگلستان ناشی از این تغییر ویروس باشد که بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.
 


پزشکان و متخصصان ویروس شناسی می‌گویند: به نظر می‌رسد ویروس جهش یافته کرونا میزان سرایت و بیماری‌زایی ویروس را بالا برده باشد. گفته می‌شود حدود ۷۰ درصد میزان بیماری‌زایی ویروس بیشتر شده است، ولی هنوز مستند قطعی وجود ندارد که شدت بیماری و مرگ آوری را بیشتر کرده البته بررسی‌ها درباره عملکرد این ویروس ادامه دارد؛ بنابراین تنها راه مقابله با این ویروس جهش یافته فعلا همان رعایت اصول بهداشتی مثل زدن ماسک، شست‌وشوی دست و رعایت فاصله اجتماعی است.
 
کرونا تاکنون بیش از ۷۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در ایران نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر به کرونا مبتلا شد و ۵۴ هزار و سه نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی