تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

واکنش جنتی به سخنان رییس جمهور

کد خبر: ۷۸۵۷۱
۱۳:۰۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

واکنش جنتی به سخنان رییس جمهور

 

دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (۳ دی ۱۳۹۹) در نطق پیش از دستور خود در جلسه این شورا با توصیه به همگان برای خواندن و عمل کردن به کتاب چهل حدیث امام خمینی (ره) گفت: اخیرا توفیق شد برای چندمین بار چهل حدیث امام خمینی را بخوانم و در آن تدقیق کنم. یکی از گناهان بزرگی که در این کتاب بحث شده و آثار و تبعات سنگینی دارد، غیبت کردن است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی این گناه کبیره "نیمه رایج شده" افزود: طبق روایت اگر کسی مرتکب این گناه شود اعمال خوبش به فرد غیبت شونده می‌رود و اعمال شر غیبت شونده به فرد غیبت کننده منتقل می‌شود؛ از این رو همگان باید مراقب باشیم که آلوده به گناهان مختلف به ویژه غیبت نشویم.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه متاسفانه در سخنان برخی از مسئولان همچنان بحث مذاکره با آمریکا دیده می‌شود، گفت: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، اختلافات و شکاف‌های عمیق و قدیمی در این کشور روز به روز افزایش پیدا کرده و موجب آبروریزی آن‌ها شده؛ و علیرغم کینه توزی‌های سران رژیم آمریکا علیه مردم خوب کشورمان، عجیب است که عده‌ای همچنان بر طبل مذاکره با آمریکا که سراسر درگیر مشکلات خودش است، می‌زنند.
 

تیتر امروز: از واکسن خبری نیست؛ ثبت نام داوطلبان آزمایش واکسن ایرانی کرونا

 


وی متذکر شد: همان طور که بار‌ها رهبر معظم انقلاب فرمودند، علاج مشکلات کشور، در توجه و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است که امیدواریم مسئولان به جای نگاه به خارج کشور، به خود آمده و ظرفیت‌های عظیم داخلی را فعال کنند.

دبیر شورای نگهبان در بخش سوم سخنان خود با ابراز تاسف از اظهارات نادرست و حاشیه ساز رئیس جمهور درباره مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تاکید کرد: من در تعجبم چرا در این شرایط که به دلیل سوء تدبیری‌های برخی مسئولان مردم با مشکلاتی همچون گرانی و تورم مواجهه هستند و همه باید جهت رفع آن‌ها بکوشند، آقای رئیس جمهور اظهارت خلاف قانون اساسی علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند که اصلا در شان ایشان نبود.
 

وی تاکید کرد: شورای نگهبان بر اساس نص صریح قانون اساسی به وظایفی که بر عهده‌اش قرار گرفته شامل تطبیق مصوبات با شرع مقدس و قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی عمل می‌کند.

جنتی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مسئولان آرامش کشور را بهم نزنند و به وظایف قانونی خود عمل کنند.
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: شورای نگهبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی