تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

رئیس پلیس فتا پایتخت: برای ورود به اینترنت بانک از سرچ در موتور‌های جستجوگر اجتناب کنید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان خبر داد و از همطنان خواست برای ورود به اینترنت بانک از سرچ در موتور‌های جستجوگر اجتناب کنند.

کد خبر: ۷۸۵۶۱
۱۱:۳۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

رئیس پلیس فتا پایتخت:برای ورود به اینترنت بانک از سرچ در موتور‌های جستجوگر اجتناب کنید

 

دیدارنیوز ـ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز چهارشنبه در این باره افزود: برای ورود به اینترنت بانک خود حتی المقدور از سرچ در موتور‌های جستجوگر خودداری کنند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتور‌های جستجوگر اکتفا نکنند. با مراجعه و شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش، تشکیل پرونده موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد قصد انتقال وجه از اینترنت بانک خود را داشتم که با جستجو در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک را جستجو کردم و وارد سایت شدم، عملیات بانکی خود را انجام دادم، اما با پیام تراکنش شما ناموفق بود مواجه شدم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مبلغ مجموعا ۹۵۰ میلیون ریال از حساب شدم.

گودرزی افزود: تحقیقات اولیه برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری فنون سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی متقاضیان می‌کند.

این مقام مسئول گفت: پس از احراز هویت متهم برای پلیس و جمع آوری مستندات مجرمانه، این شیاد سایبری در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضایی مجرم در محل اختفای خود در یکی از محله‌های جنوبی پایتخت دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ گودرزی افزود:متهم در تحقیقات به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به جرم خود اقرار کرد و بیان داشت با استفاده از وب سایتی مشابه اینترنت بانک اصلی اقدام به کلاهبرداری از بیش از ۵۰ نفر از شهروندان کرده است.
 
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی