تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
در سال ۲۰۲۰ میلادی؛

۲۱ روزنامه‌نگار قربانی قتل‌های تلافی‌جویانه شدند

براساس انتشار آماری، در سال جاری میلادی ۲۱ روزنامه‌نگار قربانی قتل‌های تلفی‌جویانه شدند که نشانگر دوبرابر شدن نسبت به سال گذشته است.

کد خبر: ۷۸۵۴۳
۰۹:۱۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران دیروز (سه‌شنبه ۲ دی ۹۹) با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال جاری میلادی دستکم ۲۱ روزنامه‌نگار قربانی قتل‌های تلافی‌جویانه شده‌اند.

به نقل از این نهاد آمریکایی، در سال ۲۰۲۰، در مجموع ۳۰ روزنامه‌نگار در حین انجام وظیفه به قتل رسیده‌اند. تحقیقات درباره پرونده دستکم ۱۵ روزنامه‌نگار قربانی دیگر همچنان ادامه دارد تا تعیین شود که آیا خبرنگاری انگیزه اصلی قتل آن‌ها بوده است یا نه.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، مکزیک را با دستکم ۵ پرونده قتل به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاری معرفی کرد.

جوئل سیمون مدیر اجرایی این کمیته گفت: این حقیقت که نرخ قتل و جنایت روبه‌افزایش بوده و شمار روزنامه‌نگاران زندانی در جهان به بالاترین حد خود رسیده است، به روشنی از تعرض بی‌سابقه به آزادی مطبوعات حکایت دارد آن هم در دوران شیوع کرونا که اطلاع‌رسانی ضروری است.

وی افزود: این که نرخ قتل روزنامه‌نگاران در یک سال گذشته دو برابر شده، ترسناک است و از ناکامی جامعه بین‌الملل در مقابله با آفت معافیت از مجازات حکایت دارد.

به استناد این گزارش، امسال با توجه به محدودیت‌های سفر به دلیل همه‌گیری کرونا، تعداد روزنامه‌نگارانی که حین پوشش خبری جنگ و درگیری جان خود را از دست دادند، از سال ۲۰۰۰ تاکنون، به کمترین میزان خود رسید. امسال در مجموع تنها سه خبرنگار در مناطق جنگی جان باختند که همگی هم در سوریه بودند.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران اوایل ماه جاری میلادی از رکوردشکنی آمار روزنامه‌نگاران بازداشتی در سال ۲۰۲۰ خبر داد که با گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز تطابق داشت.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی