تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

آسیب پذیری افراد دارای بیماری زمینه ای در حوادث

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی این سازمان به بهزیستی کشور ظرف دو سال گذشته خبر داد. 

کد خبر: ۷۸۴۹۴
۱۲:۵۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز - کریم همتی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نیروهای ارزشمند و فداکاری که در سازمان بهزیستی فعالیت می کنند می توانند بخشی از پیکره داوطلبی جمعیت هلال احمر باشند تا فعالیت هایی که تا به امروز انجام دادند را بتوانند به صورت سازماندهی شده در قالب نیروهای داوطلبی هلال احمر ارائه فعالیت کنند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از کارهای خوبی که می توان انجام داد این است که جامعه را تاب آور کنیم. یکی از ارکان جامعه تاب آور افرادی هستند که در آن جامعه زندگی می کنند و طبیعتا وظیفه جمعیت هلال احمر فراهم کردن آموزش های همگانی و تخصصی در رشته ها و رسته های مختلف است. یکی از گروه هایی که همیشه در حین حوادث شاهد مرگ و میر و آسیب بیشتری برای آن جمعیت هستیم، افراد آسیب پذیر دارای بیماریهای زمینه ای و مشکلات حمایتی هستند.

همتی افزود: جمعیت هلال احمر تمرکز ویژه ای را بر بحث آموزش های همگانی و تخصصی با همه ابزارهای ممکن در بحث صدا و سیما و فضای مجازی گذاشته است.
 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به خانه های هلال احمر اشاره کرد و افزود: بحث خانه های هلال امروز به صورت جدی در جامعه مطرح است و از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۶۰۰ خانه هلال در کشور و عمدتا در مناطق محروم و کمتر برخوردار ایجاد کردیم.
وی افزود: این خانه های هلال می توانند با موسسات خیریه دولتی و خصوصی بهزیستی و خیرین ارتباط نزدیکی برقرار کنند. 
همتی ادامه داد: در زمان بحرانها با بهزیستی دو فعالیت نزدیک داشته ایم؛ از آن دورانی که بحث زلزله بم بود تا حوادثی که در سال ۹۸ عمده ترین حادثه، بحث سیل بود. بحث جمع آوری کمکهای مردمی و سلامت روان است که در هر دو محور سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر می توانند ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند.

همتی همچنین در ادامه این مراسم اعلام کرد: در دو سال گذشته جمعیت هلال احمر کمکهای خوبی را برای مددجویان سازمان بهزیستی داشته است و بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال کمک ظرف دو سال گذشته صورت گرفته که بخشی برای بیماران ضایعات نخاعی بوده است. حدود ۱۷ میلیارد از این مبلغ نیز برای بازسازی خانه های مددجویانی بوده که در حین سیل و دیگر حوادث آسیب دیدند. جمع این کمکها موجب آرامش در بخش آسیب پذیر جامعه بوده است و جمعیت هلال احمر به این نوع همکاری و تداوم این همکاری ها افتخار می کند. 
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی