تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تغییر نحوه تدریس کتب درسی در پساکرونا

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات آموزش های کرونایی، ارزشیابی تحصیلی و اجرای طرح خوانا دوره ابتدایی تهران را اعلام کرد. 

کد خبر: ۷۸۴۸۱
۱۱:۴۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
تغییر نحوه تدریس کتب درسی در پساکرونا
 
دیدارنیوز - سعید ربوشه در جمع خبرنگاران درباره روند ارزشیابی های نیمسال اول دانش آموزان ابتدایی که در تهران غیرحضوری است گفت: حضور بچه ها را در مدرسه بسیار مهم می دانیم. ارتباط عاطفی دانش آموزان در مدرسه بسیار مهم است. 

وی افزود: شاید در پساکرونا به این نتیجه برسیم اطلاعات کتاب درسی از طریق آموزش مجازی ارائه شود و وقت بچه ها را برای روخوانی و جواب سوال نگیریم و بچه ها در مدرسه فقط در دیدارها، گفت وگو کردن، شنیدن و سایر مهارت ها را بیاموزند. اینها به قدری مهم هستند که لحظه شماری می کنیم بچه ها در مدرسه حاضر شوند و از ارتباط با مربیان خود محروم نمانند. 

ربوشه تاکید کرد: مدرسه کارکردهای مهمی دارد و بی بدیل است. ارتباط  مجازی نمی تواند جای ارتباط چهره به چهره معلم را پر کند. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در همه شش پایه ابتدایی حضور در کلاس اهمیت دارد و هرزمان ستاد کرونا به ما اجازه داد از حضور در مدارس استقبال می کنیم گفت: حضور بچه ها تا اواسط مهرماه هم ادامه داشت و بعد اعلام شد امکان حضور بچه ها فراهم نیست. اکنون هم هرزمان اعلام کنند امکان حضور وجود دارد، پذیرای بچه ها در مدرسه هستیم. 

ربوشه ادامه داد: امتحان بچه ها در دوره ابتدایی فرایندی است و در هر شش پایه سنجش، کیفی توصیفی است و طی دوره آنها انجام می‌شود. اینکه  بچه ها فقط بابت آزمون به مدرسه بیایند مدنظر نیست و همه تلاش ما این است که بچه ها را تحت استرس آزمون قرار ندهیم. ما آمادگی حضور بچه ها در کلاس درس را داریم که شامل همه موارد ارزیابی، آموزش و غیره می شود. منظور و تاکید خانم حکیم زاده برای دانش آموزان اول و دوم هم حضور در مدرسه بوده است. 

وی درباره چگونگی کسب اطمینان از کیفیت آموزش ها گفت: همه پایه ها از طریق آموزش مجازی تحت آموزش قرار می گیرند و معلم با تکالیف و فعالیت هایی که به بچه ها می دهد ارزیابی می‌کند. تاکید ما این است که دانش آموز نقش فعالی پیدا کند. معلم ها تکالیف مهارت محور را مبتنی بر زندگی دنیای واقعی ارائه می دهند.
 

ربوشه درباره آموزش ها در ایام کرونا اظهار کرد: شهر تهران مجری برنامه های مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش است و ۱۰ ماه است که هر روز بدون وقفه با کمک ۷۰ مدرس تهرانی بخش آموزش دوره ابتدایی را پوشش می دهیم. به معلمان تهرانی اعلام کردیم روزی نیم ساعت آموزش تلویزیونی را تماشا کنند. از ساعت ۱۰ و نیم تا ۱۳، ساعت پخش آموزش دوره ابتدایی است. اکنون کیفیت و روند تدریس ها از ابتدای کار بسیار بهبود یافته و آموزش ها روانتر شده است. 

وی با بیان اینکه در تهران اعلام کردیم شبکه شاد برای ما رسمیت دارد گفت: شاد هنوز کامل نیست اما قابلیت های بسیاری به آن افزوده شده است. بچه هایی که در تهران به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند شناسایی شده اند و مناطق برای آن بچه ها درسنامه آماده کرده اند و ماهانه و هفتگی تحویل می دهند و آموزش را ادامه می دهند. در سه منطقه ۱۹،۵ و ۱ بخش های روستایی داریم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی