تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

FATF مهره بازی سیاسی نیست/ مشکل دارو FATF است نه تحریم

رییس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: برخی از دوستان احساس می‌کنند که FATF حالت گروکشی دارد یعنی ما باید FATF را قبول می‌کنیم به شرط اینکه طرف مقابل به برجام برگردد یا موضوع دیگری را قبول کند. در صورتی که اصلا اینگونه نیست و این‌ها تصورات داخلی است. نپذیرفتن FATF فقط کار بازرگانان و دولت ایران و حتی ایرانی‌های کل دنیا را سخت‌تر می‌کند.

کد خبر: ۷۸۳۸۱
۱۱:۳۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

FATF مهره بازی سیاسی نیست/ مشکل دارو FATF است نه تحریم

 

دیدارنیوز ـ افشین کلاهی در مورد تاثیرات پذیرش FATF اظهار داشت: بخشی از مشکلات ما در پرداخت‌های ارزی ناشی از تحریم‌ها و بخشی از آن مربوط به شناسایی منشا و مبدا است. کشور‌هایی که در لیست سیاه FATF هستند برای تمام تراکنش‌های کسانی که مربوط به شرکت‌های آن‌ها هستند باید مبدا و منشا پول و علت واریز مشخص شود، سند داشته باشد؛ بنابراین برای این موضوع جزییات هر پرداخت و دریافت به شدت پیگیری و گا‌ها حتی مانع هم می‌شوند. بعضی بانک‌ها به خاطر سخت بودن فرآیند اصلا قبول نمی‌کنند که این تراکنش‌ها را انجام دهند؛ بنابراین پذیرش FATF تاثیر بسیار مثبتی در عملکرد بین‌المللی ما خواهد داشت.

وی با انتقاد از نگاه سیاسی به موضوع FATF تصریح کرد: هر روزی که امکان دارد مشکلی را از پیش پا برداریم نباید در آن تاخیر کنیم. بعضی از دوستان احساس می‌کنند که FATF حالت گروکشی دارد یعنی ما باید شرط بگذاریم که FATF را قبول می‌کنیم به شرط اینکه طرف مقابل به برجام برگردد یا موضوع دیگری را قبول کند. در صورتی که اصلا اینگونه نیست و این‌ها تصورات داخلی است. نپذیرفتن FATF فقط کار بازرگانان و دولت ایران و حتی ایرانی‌های کل دنیا را سخت‌تر می‌کند. FATF یک مهره بازی نیست که ما بخواهیم از آن در میدان سیاست استفاده کنیم.

رییس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران گفت: FATF موضوع سیاسی نیست و فقط باعث می‌شود کار ما با بانک‌ها راحت‌تر شود. برای مثال در داخل کشور برای تراکنش‌های مختلف به راحتی کار خود را انجام می‌دهیم، اما اگر چک برگشتی داشته باشیم یا به بانک بدهی داشته باشیم زیر ذره‌بین می‌رویم و بعد از آن یا بانک تراکنش را انجام نمی‌دهد یا تاریخچه ما را بررسی می‌کند تا قدم بعدی را بردارد، FATF نیز حالت مشابهی دارد. همه تراکنش‌های بانکی شما زیر سوال است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. قبول کردن FATF فقط باعث می‌شود که فضای کسب و کار برای ایرانیان راحت‌تر شود، این برگی نیست که ما با آن بازی سیاسی انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: از نپذیرفتن FATF همه حوزه‌ها به یک اندازه متضرر شدند. در حوزه دارو مشکل تحریم نداریم، اما مشکل FATF داریم، مبدا و منشا باید مشخص و سند باید وجود داشته باشد و باز باید در مورد تراکنش تحقیق انجام شود تا بپذیرند که تراکنش سالم است. در غیر این صورت روال کاری سخت‌تر و بازه زمانی مورد نیاز طولانی‌تر می‌شود.

کلاهی همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم که تغییرات اساسی در حوزه سیاست‌گذاری بین‌المللی ما به وجود بیاید. در جذب سرمایه‌گذاری و بزرگ کردن بازارمان دچار مشکل هستیم، در حوزه‌ی استارت آپ‌ها و جذب فناوری این مشکل بیشتر است چراکه نیاز بیشتری به ارتباطات بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری، جذب فناوری و بازار داریم.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی