تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کیروش: هیچ کس یا هیچ چیز بالاتر از تیم نیست این را از فرگوسن یاد گرفتم

کارلوس کی روش در مصاحبه اختصاصی با آاس ضمن دفاع از زین الدین زیدان و تحسین فلورنتینو پرز گفت که فدراسیون کلمبیا در اخراج او اشتباه کرد. کی روش ارتباطش با بازیکنان ایران را عالی خواند.

کد خبر: ۷۸۱۳۳
۲۳:۲۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

دیدارنیوز -  کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی کشورمان حضور ناموفقی در تیم ملی کلمبیا داشت و پس از یک سال و نیم شغلش را از دست داد. یک سلسله نتایج بد به خصوص شکست شش گله از اکوادور و سه گله از اروگوئه در نهایت موجب برکناری او شد.

کی روش که زمانی هدایت رئال مادرید کهکشانی ها را برعهده داشت، الان بدون تیم است و به دنبال بهترین مقصد برای خود.
کارلوس کی روش در مصاحبه اختصاصی با آاس گفت:« شرایطم خوب است و در تلاش برای فراموشی کلمبیا و پیدا کردن فرصت های جدید هستم. کتاب زندگی همچنان برای من باز است و فعلا می خواهم از کریسمس در کنار خانواده لذت ببرم. هدفم مهیا شدن برای دوره ای جدید در مربیگری است.»
 
شما زمانی مربی رئال مادرید کهکشانی بودید و بازیکنی مثل زیدان در اختیارتان بود. زیدان اکنون مربی رئال است و یک روز قهرمان است و یک روز دیگر زیر فشار تند انتقادات. زیدان مربی را چطور می بینید؟«
 زیدان همه حمایت من را با خود دارد. او مثل هر مربی دیگری روی نیمکت زجر می کشد و تحت فشار قرار دارد. این عدم ثبات را هیچکس نمی تواند به درستی توضیح بدهد. معتقدم بازی در ورزشگاه پر از تماشاگر در برنابئو که همه حامی تان هستند با بازی در ورزشگاه دی استفانوی خالی از تماشاگر بسیار متفاوت است.
 
در دوران پاندمی شرایط فوتبال و مربیان بسیار سخت است و نباید هیچ مربی ای را در این مقطع قضاوت کرد. بسیاری مواقع نتایج عجیبی رقم می خورد مثل برتری 6 گله اسپانیا برابر آلمان. تبریک به اسپانیا ولی معتقدم در شرایط بازی بدون تماشاگر، قضاوت سطح تیم ها دشوار است. به فلورنتینو پرز(رئیس رئال) هم تبریک می گویم که در مورد زیدان احساسی قضاوت نکرد و نتیجه اش را هم گرفت. در این شرایط زیدان توانست فصل گذشته رئال را قهرمان کند و امسال هم توانست به خوبی تیمش را از زیر فشار خارج کند.»
 
شما زمانی که مربی رئال بودید، سرخیو راموس به تازگی فوتبالش را در سویا شروع کرده بود و یک استعداد آینده دار محسوب می شد. او الان کاپیتان رئال است
:« می خواهم یک اعترافی بکنم. وقتی مربی رئال شدم، به خورخه والدانو و فلورنتینو پرز گفتم که سرخیو راموس و په په را برای دفاع می خواهم. قطعا پرز این را به خوبی یادش است. شاید اگر این دو بازیکن جذب می شدند، من هنوز مربی رئال بودم(کی روش در این لحظه می خندد). راموس از همان شروع فوتبالش نشانه های یک کاپیتان بزرگ را داشت و خب؛ الان در مورد او چه چیزی می توان گفت جز تعریف و تمجید؟»
 
دست راست فرگوسن بودن در منچستر و توصیه به سران فعلی باشگاه برای بازگرداندن این تیم به روزهای اوج:
« مربیگری در لیگ انگلیس واقعا سخت است و به سختی می توانید برای خودتان جایگاهی پیدا کنید. سطح تیم ها نزدیک است و رقابت شدیدی وجود دارد. سر بابی چارلتون یک زمانی توصیه ای به من کرد که هم به کار یونایتد فعلی می آید و هم تیم ملی کلمبیا.

او به من گفت که رمز موفقیت منچستریونایتد، اعتماد و وفاداری به کسانی است که برای تیم کار می کنند. در بدترین و بهترین لحظات این اعتماد نباید از بین برود. این رمز موفقیت یونایتد با فرگوسن بود. برای خروج از وضعیت بد، بهتر از کسانی که نزدیک به تیم هستند، وجود ندارد. در کلمبیا نیز هیچکس بهتر از من نمی توانست مشکلات تیم را حل کند.

سر الکس فرگوسن نیز همیشه می گفت هیچکس و هیچ چیز بالاتر از تیم نیست. این درس مهم و بزرگی است. در کلمبیا فوتبال را خیلی خوب می شناسند و کارشناس مطلع زیاد دارند ولی فوتبال الان یک ورزش تیمی است و به یک یا دو بازیکن خاص بستگی ندارد. خیلی خوب می شد به من و کادر فنی اعتماد می کردند و اینکه هیچ بازیکنی، تاکید می کنم هیچ بازیکنی بالاتر از تیم نیست. این اصل در کلمبیا درک نشد.»
 
 
موفقیت های بزرگ در تیم ملی ایران و دوران بد در کلمبیا
« توضیحش مشکل است و نمی توان این دو مساله را با چند کلمه توضیح داد. فوتبال همین است و این داستان همیشه تکرار شده است. فوتبال برخی مواقع با شما بی رحم است و برخی مواقع شما را سورپرایز می کند.

پس از یک سلسله اتفاقات بد، نتایج می توانند تغییر کنند و شرایط به سود شما شود. اینگونه مواقع نباید تصمیمات احساسی و برای رضایت دیگران گرفت. خیلی وقت ها شرایط یک مربی و دیدگاه مردم به او، به نتیجه آخرین دیدار تیمش بستگی دارد.

وقتی مربی کلمبیا شدم، انگیزه خیلی بالایی داشتم و می خواستیم پنجمین صعود به جام جهانی را رقم بزنیم. فدراسیون فوتبال کلمبیا در شرایط سخت، تصمیمات منطقی و شجاعانه نگرفت. مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی، بسیار سخت و دشوار است و مهم نیست چطور شروع می کنید بلکه مهم است چطور تمام می کنید.
 
چند نتیجه بد گرفتیم و فدراسیون فوتبال نتوانست مقابل فشارها بایستد. متشکرم که به من فرصت حضور در تیم ملی کلمبیا را دادند و من تنها مربی اروپایی در منطقه آمریکای جنوبی بودم. تصمیم برکناری ام را باید می پذیرفتم ولی موافقش نبودم و از نظر من منطقی نبود. مربیگری کلمبیا برایم افتخار بود ولی متاسفانه دو نتیجه بد برابر اکوادور و اروگوئه رقم خورد و فدراسیون کلمبیا شجاعت لازم برای دفاع از من را نداشت.»
 
شایعات دودستگی در رختکن کلمبیا و درگیری با خامس رودریگز
:« همه چیز فوق العاده بود و در تیم ملی مثل یک خانواده بودیم. فضا، فضایی دوستانه و خوشایند و شیرین بود. ما و همه کسانی که عاشق فوتبالیم می دانیم وقتی در یک جامعه آزاد زندگی می کنیم، باید تاوان یکسری چیزها را بدهیم.
 
ما باید با دروغ ها و دروغ پردازی ها زندگی کنیم و اگر کسی نتواند این کار را انجام بدهد، دوام نمی آورد. پس از بازی با شیلی گفتند که بین کادر فنی تنش ایجاد شده است که از اساس دروغ بود. پس از شکست برابر اکوادور ادعا شد بین چند بازیکن درگیری ایجاد شده است که آن هم دروغ بود. تکرار می کنم که فضای تیم ملی دوستانه و خوب بود. در یک دنیای آزاد، انتظار چنین دروغ هایی را همیشه باید داشت و از نظر من طبیعی هستند. من چه در پرتغال و ایران و هر تیمی که بوده ام، همیشه با بازیکنانم بهترین ارتباط را داشتم. در کلمبیا هم این ارتباط خوب وجود داشت. پس از برکناری پیام های دلگرم کننده شان باعث شد تا اشک بریزم. این همه لطف و محبت را هرگز فراموش نخواهم کرد. شاگردانم همیشه در قلبم خواهند بود.»
 
آینده:
« شکر خدا تلفنم هر روز زنگ می خورد و پیشنهادات زیادی دارم ولی الان در مقطعی هستم که باید تعمق بیشتری به خرج دهم. باید تصمیم محتاطانه بگیریم و همه چیز برایم روشن و شفاف باشد. در یک سال گذشته پاندمی کرونا دنیا را به هم ریخته و فوتبال را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در شرایط فعلی که نمی توان مقابل تماشاگران بازی کرد و یک مربی ملی نمی تواند برای دیدن بازی های بازیکنانش برود، اهمیت تماشای بازی ها از تلویزیون مضاعف شده است. تنها دو هفته فرصت برای کار کردن از نزدیک با بازیکنان داریم و هشت یا نه تست کرونا باید بدهیم. همه چیز عجیب شده و کار مربیان دشوارتر از گذشته شده است.
تا ماه مارس و آوریل(اسفند و فروردین) صبر می کنم، به این امید که شرایط دنیا بهتر شده باشد. اگر خدا بخواهد، مربیگری تیمی جدید را قبول خواهم کرد. تجربه تلخ کلمبیا نمی تواند آخرین تجربه مربیگری من باشد.»
 
منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی