تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
#دیدار_۱۴۰۰

بسته خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ از کت انتخاباتی قالیباف تا تکذیب توافق خاتمی و لاریجانی

در #دیدار_۱۴۰۰ با گزیده و چکیده‌ای از محتوای انتخاباتی رسانه‌های جمعی، فضای انتخاباتی را پیگیری خواهیم کرد. اخبار امروز، ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۷۸۰۶۱
۲۱:۵۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بسته خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ از کت و شلوار انتخاباتی قالیباف تا تکذیب توافق انتخاباتی خاتمی از لاریجانی
دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: چندی پیش عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور از لزوم اخذ تست روانی از کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری گفته بود و احمدی‌نژاد را بیمار روانی خوانده بود. حالا از مجلس شورای اسلامی خبر می‌رسد که در فرایند اصلاح قانون انتخابات کشور، پیشنهاد گرفتن تست روانی از کاندیدا‌ها مطرح شده بود. غلامرضانوری قزلجه، نمیاینده بستان‌آباد این پیشنهاد را مطرح کرده بود و گفته بود: «موضوع فنی است قطعا شورای نگهبان باید فردی را انتخاب کند که او در آینده دچار فرایند پوپولیستی نشود که اگر چنین اتفاقی رخ دهد به دلیل بی‌توجهی به مسائل روانی بوده است.» در نهایت نمایندگان مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.

متن کامل این مطلب: نمایندگان با تست روانی و پزشکی داوطلبان ریاست جمهوری مخالفت کردند

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران در رابطه با سازوکار برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کرد. کدخدایی با اشاره به برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اذعان داشت که اگرچه اولویت شورای نگهبان حفظ سلامت رأی دهندگان است، ولی نیازی به برگزاری انتخابات در دو روز نیست. او برگزاری انتخابات به شکل پستی را هم به همین نحو رد کرد و گفت: «این مورد نیز نیازمند اصلاح قانون است، اگرچه همان‌طور که عرض کردم به‌نظر نمی‌رسد که نیازی به تغییرات در فرم برگزاری انتخابات باشد.»

در بخشی دیگر از این گفتگو، کدخدایی در رابطه با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی صحبت کرد و عنوان کرد که اگرچه در اصل موضوع شورای نگهبان هم‌نظر وزارت کشور و موافق با انتخابات الکرونیکی است، ولی از منظر صیانت از آرای رأی دهندگان به این شیوه ایراد وارد می‌داند.

کدخدایی در رابطه با طرح اصلاح قانون انتخابات هرگونه هماهنگی بین شورای نگهبان و مجلس در این رابطه را رد کرد، اما گفت که شورای نگهبان بر روی این طرح حساسیت دارد و منتقد بند‌هایی از این طرح است. با این اوصاف باید منتظر ایرادات شورای نگهبان نسبت به این طرح جنجالی باشیم.

در نهایت، کدخدایی در رابطه با عملکرد شورای نگهبان عنوان کرد که رأی شورای نگهبان به افراد صرفاً مختص حضور آن‌ها در همان روز رأی‌گیری است و مسئولیت دیگری ندارد!

متن کامل این مطلب: کدخدایی: برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در ۲ روز بعید است

دو روز پیش، فرج‌الله کمیجانی فعال اصلاح‌طلب از مصوبه تازه شورای هماهنگی اصلاحات برای تشکیل نهاد اجماع‌ساز درون این جریان خبر داد. روز گذشته علی صوفی، یکی دیگر از فعالین اصلاح‌طلب تصویب این مصوبه را رد کرد. امروز محسن رهامی، فعال اصلاح‌طلب دیگر خبر داد که مشکل شورای هماهنگی، پیدا کردن ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت فراگیر اجتماعی و غیرحزبی جریان إصلاحات است که به عنوان عضو مشاور در این نهاد اجماع ساز جدید اصلاح طلبان حضور خواهند داشت. رهامی در رابطه نوع نقش‌آفرینی آقای خاتمی هم اظهار نظر کرد و گفت که هنوز نوع ورود او مشخص نیست. رهامی احتمال حمایت از یک کاندیدای میانه‌رو را رد نکرد، ولی گفت بخشی از جریان اصلاحات مخالف حمایت از کاندیدای اجاره‌ای هستند.

متن کامل این مطلب: رهامی: انتخاب ۱۰ نفر محل اختلاف در جریان اصلاحات است/ اصلاح طلبان به استراتژی سال ۹۲ رجعت می‌کنند؟

شایعاتی مبنی بر جلسه مشترک رئیس دولت اصلاحات و علی لاریجانی مطرح شده است. طبق این شایعه، محمد خاتمی با علی لاریجانی تفاهم کرده است تا در انتخابات ۱۴۰۰ از او حمایت کند. حسین نورانی‌نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت در واکنش به این شایعه گفت: «در جریان اصلاحات هیچ بحثی در رابطه با علی لاریجانی و گفتگو با او مطرح نشده است. بعید می‌دانم لاریجانی هم علاقه‌ای داشته باشد در اردوگاه اصلاح طلبی برای انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا کند. جناحی که علی لاریجانی متعلق به آن است قابل احترام است، اما این جناح، اصلاح طلبی نیست.»

متن کامل این مطلب: رایزنی و تعامل لاریجانی و سیدمحمد خاتمی صحت دارد؟

شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در رابطه با احتمال کاندیداتوری محمدباقر قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «رئیس مجلس که نتوانسته بود از بهشت به پاستور برسد، تلاش‌اش را به کار گرفته است تا مسیر بهارستان_ پاستور را طی کند. به همین دلیل منافع ملی در شرایطی که کشور بحران‌های زیادی دارد، کمرنگ شده و غالب تصمیم‌ها و رفتار‌های مجلس‌نشینان در راستای انتخابات ۱۴۰۰ است.»

متن کامل این مطلب: عضو حزب کارگزاران سازندگی: رئیس مجلس می‌خواهد مسیر بهارستان_ پاستور را طی کند/ تندرو‌ها در زمین آمریکا بازی می‌کنند

واکنش دیگر در رابطه با کاندیداتوری احتمالی محمدباقر قالیباف از سوی محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا نشان داده شد. او در حساب کابری‌اش در توییتر نوشت: «مجلس یازدهم جوری برای کت و شلوار ریاست جمهوری قانون می‌دوزد که فقط به تن یک نفر بخورد. اگر این ماده را هم اضافه کنند چیزی کم ندارد: رئیس جمهور باید متولد اطراف مشهد و کارشناس گازانبر باشد و ۲ معاونش به جرم تخلفات شدید مالی زندانی باشند"
اینجوری هیچکس نمیفهمد منظورتان قالیباف است!»

متن کامل این مطلب: مجلس جوری برای ریاست جمهوری قانون می‌دوزد که فقط به یک نفر بخورد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی