تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
افاضات اضافه

پرستوی خواص و مرغ عوام!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. چند هفته‌ای است که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات هفتگی است.

کد خبر: ۷۷۶۰۴
۱۴:۳۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹

افاضات اضافه: پرستوی خواص و مرغ عوام!

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹


صبح کمی مطالعه کردم تا افاضاتم اثرگذارتر شود. خوشبختانه کیفیت اینترنت روز به روز بدتر می‌شود و کمک می‌کند کمتر از گوشی و کامپیوتر استفاده کنیم. اینطوری از سر بیکاری می‌شود مطالعه کرد. گویا رییس خواص‌الدوله‌های عراقی اعلام کرده که می‌خواهند واکسن کرونا را به صورت رایگان به عوام بدهند. هنوز اندوه این کشور‌های فقیر ما را باید بکشد. باید قدر داشته‌های خودمان را بدانیم. ما برای واکسن آنفولانزا تا ۱۹۰هزار تومان پول می‌دهیم. قطعا برای واکسن کرونا می‌توانیم بیشتر هم پرداخت کنیم. به قول شاعر:

درخت گردکان به این بزرگی
درخت هندونه الله اکبر

این نشانه خوشبختی ماست. قطعا ملت‌های دیگر حسرت خواهند خورد. پاسخ باقر به حسن را خواندم. گفته که ما هول نشدیم و کارمان را انجام می‌دهیم. راست هم گفته است. آدمی که همیشه در صف باشد هول نمی‌شود. اصلا کارش همین است که در صف باشد. این خواص هم از آن داشته‌های ما هستند که باید قدرشان را بدانیم. گویا مسابقه فوتبال پرسپولیس با نساجی که قرار بود پنجشنبه برگزار شود، چون پرسپولیس دو هفته دیگر در فینال جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند لغو شده است. اصلا فوتبال حرفه‌ای یعنی همین. اینکه تیم‌های اروپایی هر سه چهار روز یک بار مسابقه می‌دهند به دلیل نداشتن نگاه حرفه‌ای‌ست. به جایی رسیده‌ایم که به جای فوتبالیست می‌توانیم مدیرانمان را صادر کنیم.



شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹


صبح پیغام یکی از عوام به دستم رسید که گفته بود در مورد شوخی مرغ ۵۰هزار تومانی بنویسم. احتمالا یک مرغ ۵۰هزار تومانی با ایشان شوخی کرده است، چون به نظر من مرغ ۵۰هزارتومانی نه تنها شوخی نیست بلکه به اندازه گاو، جدی‌ست. شنیدم که در بودجه سال ۱۴۰۰ رقم ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل جرائم رانندگی، درآمد پیش‌بینی شده است. اگر نخبگانی مثل خاوری را صادر نکرده بودند با دو سه اختلاس کوچک می‌شد این رقم را درآورد. الان باید هر ایرانی در سال آینده حدود ۶۵۰۰۰ تومان جریمه رانندگی بدهد تا این رقم تامین شود. به نظرم اگر هر ایرانی به جای شوخی مرغ ۵۰ هزار تومانی به شوخی مرغ ۶۵هزار تومانی بپردازد و سال آینده یک کیلو مرغ نخورد مشکل حل می‌شود. سر شب تصاویری از اهدای استوارنامه سه سفیر به ملکه بریتانیا به دستم رسید. ملکه از ترس کرونا به صورت مجازی در جلسه شرکت کرده بود. باید بگویم نطق خواص‌المله ما را ترجمه کنند و برایش بفرستند تا بفهمد لیاقت مردن در زمان کار را ندارد. در تصاویر سفرای کشور‌ها در برابرش تعظیم کرده بودند. پرس و جو کردم و فهمیدم که ظاهرا این کار جزو پروتکل‌های دربار بریتانیاست. باید تصاویر را تکثیر کنم و بین خواص‌المله توزیع کنیم. لازم است سریعا رابطه ما با انگلستان دوباره قطع شود. چون لابد سفیر ما هم از این کار‌ها کرده است و باز هم باید بکند. شب به خاطر این مساله ناراحت بودم و خوابم نبرد. امیدوارم ملکه هم بی‌خواب شده باشد.


یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹


آن زمان‌هایی که ما جوان بودیم به این روز می‌گفتند روز دانشجو. معمولا در چنین روزی دانشجویان، چون فکر می‌کردند آرمان داشتن هم چیز خوب و لازمی‌ست ممکن بود کمی هم کتک بخورند. در این سال‌ها خوشبختانه دانشجویان به جای اینکه دنبال آرمان باشند کلاهشان را سفت چسبیده‌اند و گویا روز دانشجو فقط در تقویم‌ها نوشته می‌شود. البته همین هم خوب است و نشان می‌دهد در کشور ما به دانشگاه و دانشجو اهمیت می‌دهند. یکی از خواص‌الدوله به دانشجویان تبریک گفت و توصیه کرد جوانی کنند. کار خوبی‌ست. ما که جوانی‌مان را با انواع پارازیت و فیلترینگ و چیز‌های دیگری که در آن یکی دفتر خاطراتم می‌نویسم کردیم. احتمالا دانشجویان امروزی وسایل بهتری برای جوانی کردن داشته باشند. پیغام یکی از عوام به دستم رسید که در آن مرا با مسوولان مقایسه کرده و گفته بود چرا در خاطراتم مسائل شخصی و دوستانه را نمی‌نویسم و از پرستو و عقاب خبری نیست. خب طبیعی‌ست که ما که عوام‌الملکیم خاطراتمان مثل خواص نمی‌شود. پرستو و عقاب و بازی با سایر پرندگان هم متعلق به خواص است و بخشی از بازی بزرگان است. ما نهایتا می‌توانیم یک مرغ را تجسم کنیم که آن هم کار هر روزمان هست و حاجتی به نوشتن نیست. مصاحبه باقر را دیدم. معلوم نیست چه پیش آمده بوده که از جلوی یک نانوایی رد شده و فهمیده بعضی از عوام نان را نسیه می‌گیرند. خیلی ناراحت شدم. ما عوام با این کارهایمان باعث جریحه‌دار شدن احساسات خواص می‌شویم و اینطوری حواسشان پرت می‌شود و نمی‌توانند آنطور که می‌خواهند با هم دعوا کنند. عجیب هم بود که باقر بعد از این همه وقت وارد نانوایی شده و کسی از او فیلم و عکس نگرفته. البته شاید هم قرار است فیلمش چند ماه دیگر منتشر شود.



دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹


یکی از خواص‌المله که گویا متخصص بهداشت و درمان هم هست در توییتر مسائل تکان‌دهنده‌ای را در مورد واکسن کرونا افشا کرد. گویا بیل گیتس می‌خواهد پانزده درصد جمعیت جهان را با واکسن کم کند و رییس‌جمهور فرانسه هم وارد‌کننده خون‌های آلوده و مروج سقط جنین است که ظاهرا به واکسن کرونا ربط دارند. البته نفهمیدم رییس‌جمهور فرانسه خون‌های آلوده را به کجا وارد کرده است. به هر حال این حرف‌های خواص‌المله خیلی مهم است و نقشه‌های دشمن را برملا می‌کند. غربی‌ها قطعا با دیدن این خواص، خودشان را جمع و جور می‌کنند. یکی از خواص که قبلا در اقصی نقاط جهان گزارش تهیه می‌کرد و یک دوره هم سعی کرد خواص‌المله بشود پیشنهاد کرده مانند صدام با محتکران با قاطعیت برخورد شود. گویا صدام یک محتکر را در قالب بتن قرار داده بود. صدام و طالبان خوبی‌هایی هم داشته‌اند. اینکه خواص با این همه زحمت فیلترشکن پیدا می‌کنند تا با ما عوام در مورد مزایای صدام و طالبان صحبت کنند خیلی مهم است.



سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹


بعضی از کانال‌های تلگرامی به چهلمین سالگرد ترور جان لنون، که گویا از خواننده‌های طاغوتی آمریکا بوده اشاره کردند. تلویزیون هم به خاطر اینکه نشان دهد فرق خوانندگان مبتذل با خوانندگان متعهد چیست مصاحبه با راجر واترز در مورد انتخابات آمریکا را پخش کرد. گویا در زیرنویس شبکه خبر، راجر واترز کارشناس سیاسی بوده، اما در کانال شبه‌تلگرامی شبکه خبر، وی را به عنوان خواننده اجتماعی-سیاسی معرفی کرده‌اند. عوام هم فکر کرده‌اند راجر واترز، چون آواز می‌خواند خواننده است. این روشنگری‌های تلویزیون خیلی خوب و مفید است. باعث می‌شود اطلاعات عوام زیاد شود.‌ای کاش خواص‌المله حالا که قرار است کلا همه کار‌های کشور را انجام دهند بودجه سال آینده تلویزیون را خیلی زیاد کنند. چون دولت بودجه پیشنهادی تلویزیون را کم زیاد کرده است. در انگلستان تزریق واکسن کرونا از امروز شروع شد. به نظر می‌رسد با توجه به افشاگری به موقع خواص‌المله ما پروژه کاهش پانزده درصدی جمعیت جهان که توسط بیل گیتس و مکرون طراحی شده است به خودشان برگشت و به حول و قوه الهی روباه پیر ضربه کاری خواهد خورد. خوشبختانه ما هم می‌توانیم برای گیر آوردن واکسن آنفولانزا امیدوار باشیم. دعوتنامه تور ۵ روزه استانبول برای تزریق واکسن کرونا به دستم رسید. شروع قیمت تور را از ۱۲میلیون تومان اعلام کرده بود. احتمالا ترکیه هم با بیل گیتس و مکرون قرارداد پنهانی دارد که از توریست‌ها پول بگیرد و آن‌ها را با تزریق واکسن بکشد تا جمعیت جهان کم شود. آخر شب خبردار شدم حسن حاضر به امضای قانون لگد زدن به اعضا و جوارح بایدن نشده و باقر مثل همیشه فداکاری کرده است. البته شاید هم، چون حسن در سال ۸۴ در حق باقر مردانگی کرده بود، باقر خواسته به این شکل جبران کند. بعضی شب‌ها از فکر کردن به میزان صمیمیت بین خواص اشک در چشمم جمع می‌شود و از خوشحالی گریه می‌کنم.



چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹


صبح اخبار مربوط به ناتمام ماندن مسابقه فوتبال تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و باشاک شهیر در لیگ قهرمانان اروپا را به خاطر توهین نژادپرستانه داور چهارم مسابقه خواندم. درست است که این اتفاقات خوشبختانه نشانه فروپاشی قریب‌الوقوع اروپا بعد از آمریکاست، اما به نظر می‌رسد این اروپایی‌ها کمی هم دل‌نازک هستند. گویا داور چهارم مربی یکی از تیم‌ها را با دست نشان داده و رنگ پوستش را به زبان آورده است. بازیکنان دو تیم هم گفته‌اند این کار توهین نژادپرستانه بوده و از زمین خارج شده‌اند. این‌ها اگر در کشور ما بودند احتمالا خشک می‌شدند. چون بعضا عوام برای ابراز محبت و احوالپرسی به هم فحش می‌دهند. به زبان آوردن رنگ پوست که حتی شوخی هم محسوب نمی‌شود. تصاویری از شهر ووهان در آستانه سال نوی چینی به دستم رسید که نشان می‌داد مردم خیلی خوشحال و خجسته مشغول زندگی عادی هستند، انگار نه انگار که مردم در سراسر جهان با شنیدن اسمشان تنگی نفس می‌گیرند. چینی‌ها پارسال به عنوان سوغات سال نوی خودشان به جهان، حاصل جفتگیری پنگولین و خفاش را تقدیم کردند. امیدوارم امسال از خیر سوغاتی دادن بگذرند. گویا در شمال میلان در ایتالیا مردی با زنش دعوا کرده و از خانه بیرون آمده و برای آنکه عصبانیتش فروکش کند ۴۸۰ کیلومتر پیاده رفته تا به ساحل دریا برسد. تازه پلیس هم او را به خاطر نقض قرنطینه جریمه کرده است. این اتفاقات به خاطر ترویج مفاهیم غلطی مانند فمینیسم در غرب است که باعث می‌شود مرد‌ها هم از دست زنشان سر به دریا بگذارند و هم توسط پلیس جریمه بشوند. نباید اجازه بدهیم این اخبار و افکار در کشور منتشر شود. از طرفی هر طور هم فکر می‌کنم این مرد خیلی عصبانی بوده است که برای فروکش کردنش باید ۴۸۰ کیلومتر پیاده می‌رفته است. من نهایت عصبانیتم از عوام‌النسا در حد چند قدم تا یخچال برای برداشتن یک موز بوده است. البته خوشبختانه اخیرا، چون موز گران شده است در صورت دعوا با عوام‌النسا حتی نیاز به آن چند قدم راه رفتن هم نیست. جواب شدید‌اللحن الیاس به شهردار تهران را درباره پس گرفتن املاک باقر و همسرش خواندم. حقیقتا نقش ژن خوب در خواص قابل تامل است. عجیب است که عوام هر کاری هم کنند ژن خوب به فرزندانشان منتقل نمی‌شود و در بهترین حالت ژن مفلوک را بین خودشان انتقال می‌دهند. کمی هم نگران الیاس هستم. تا جایی که یادم هست باقر گفته بود وضع مالی قابل توجهی ندارد و این ناراحتی‌هایی هم که شهردار تهران برایش ایجاد می‌کند برای سلامتی الیاس و بقیه بستگان سببی و نسبی که از بهترین خواص هستند خوب نیست.
 


 پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹


صبح برای اینکه جوانی کنم با دردسر فراوان فیلترشکن را فعال کردم و به تلگرام وصل شدم. فایل صوتی مکالمه آقای مکوندی، راننده تپسی را شنیدم که می‌گفت کرایه پرستار بخش کرونا را به او برگردانند. یاد ناراحتی دیروز الیاس افتادم. باید فایل آقای مکوندی را برایش بفرستم تا بداند با اینکه وضع مالی خوبی ندارد و شهرداری املاک خودش را از بابایش پس گرفته، اما هنوز می‌تواند روی عوام حساب کند. آگهی مزایده ایران‌مال را دیدم. فورا با آقای خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]تماس گرفتم. فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی‌ست. اگر در وارادات اسلحه جدی‌تر کار کرده بودیم الان برای خرید ایران‌مال راحتتر بودیم. حساب کردیم پراید‌های خودمان را بفروشیم و قسط اول را جور کنیم. بعد متوجه شدیم رقم واقعی ۱۰۰۰۰ برابر چیزی‌ست که ما فکر کرده بودیم. شاید بتوانیم دستگیره یکی از در‌های آنجا را بخریم. ترجیح دادیم در مورد آقای مکوندی صحبت کنیم. یکی از عوام پیغام داد و گفت چند روزی‌ست که وقتی می‌خواهند با دوستانشان به کافه بروند تا جوانی کنند عده‌ای مدام به آن‌ها در مورد موی سر دختران و رعایت فاصله حداقل یک گوسفند بین دختر و پسر تذکر می‌دهند. کمی نصیحتش کردم که بداند جوانی کردن آنطوری که او و دوستانش فکر کرده‌اند نیست. باید امثال الیاس را سرمشق خود قرار دهند. به نظر می‌رسید قانع شده، چون گفت از این به بعد وقتی اولیاشان در خانه نباشند، با دوستانشان داخل خانه‌ها جوانی می‌کنند. کار خوبی‌ست. ثمراتش زیاد خواهد بود انشاالله. متاسفانه چین و روسیه گرفتار توطئه‌های آمریکا شده‌اند و امروز درباره طرح لگد زدن به اعضا و جوارح بایدن اظهارنظر‌های جهت‌دار کرده‌اند. فکر کنم می‌خواهند شیرینی اقدامات شجاعانه خواص‌المله را به کام عوام تلخ کنند. مخصوصا که عوام قول داده‌اند آسیب‌های این طرح را تحمل کنند تا جان بایدن و مقامات اروپایی استخراج شود. اینجا از آن جاهایی‌ست که باید اینقدر بایستیم تا مجبور شویم برویم. چین و روسیه هم بعید است غلطی بیشتر از آمریکا بکنند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
4
آفرین خیلی خوب بود. مرغ 50 هزار تومنی بامن شوخی نکرده بود ولی قیمتش شبیه شوخی شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
4
عوام این که نشد خاطره نویسی. 4 تا خبر پشت پرده بده بابا.....
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی